Sari la conținut

Aer conditionat si consumul de combustibil


Aer conditionat si consumul de combustibil, deoarece, probabil, nu trebuie sa ti se reaminteasca faptul ca avand aerul conditionat pornit, creste consumul de combustibil. Aerul conditionat a devenit rapid un standard la masini, in timp ce in anii ’90, era perceput ca un lux. Nu toata lumea isi permitea sa cumpere o masina dotata cu aer conditionat, pentru ca doar modelele mai scumpe aveau o astfel de optiune. In prezent, aerul conditionat este inclus ca optiune standard.

Aerul condiționat auto este pus la incercare in fiecare vara, desi, deseori ridica probleme de consum oamenilor economisitori, mai ales ca, nu este un secret pentru nimeni ca aerul condiționat creste consumul de combustibil. Cu cat temperatura exterioara este mai mare, cu atat este nevoie de mai multa munca pentru racirea interiorului masinii.

Aer conditionat si consumul de combustibil

Multi soferi conduc cu aerul conditionat pornit, uneori indiferent de vreme, ceea ce creste consumul de combustibil al vehiculului cu aproximativ 10 % in medie. Este foarte mult, mai ales cand pretul pentru un litru de benzina sau motorina costa mereu mai mult decat ar trebui. Daca doresti sa faci economie atunci cand vrei sa racesti masina, poti deschide geamurile, numai ca, acest lucru va reduce semnificativ aerodinamica masinii si va creste consumul de combustibil.

Potrivit expertilor din industria auto, SAE International (organizatie care reuneste 128 000 de ingineri din industriile auto, vehiculelor comerciale si aerospatiale), cea mai buna varianta este deschiderea geamurilor pentru a raci masina si nu pornirea aerului conditionat, cu conditia ca viteza sa fie mai mica de 70 km/ora. Totusi, atunci cand vrei sa mergi mai repede, aerul conditionat devine o optiune mai buna, deoarece conducerea unei masini cu geamul in jos, la viteze de peste 85 km/ora, poate creste consumul de combustibil cu aproximativ 20 la suta, datorita modificarii aerodinamicii vehiculului.

Cum sa accelerezi racirea masinii

O idee buna este sa aerisesti interiorul masinii inainte de a porni aerul conditionat. Tot ce trebuie sa faci este sa deschizi toate geamurile masinii timp de cateva zeci de secunde dupa plecare. Aerul fierbinte va fi suflat rapid din habitaclu. In prima faza, se recomanda activarea circulatiei interne a aerului, pentru ca sistemul sa nu fie nevoit sa raceasca aerul care vine din exterior. Dupa un timp, inchide toate geamurile. Cea mai optima temperatura pentru sanatatea soferului si a pasagerilor, este intre 21 si 23 de grade Celsius.

Iata cum sa imbunatatesti eficienta combustibilului pe vreme caniculara:
1. Deschide geamurile la viteze reduse si utilizeaza aerul conditionat la viteze de peste 85 km/ora.
2. Nu folosi aerul conditionat mai des decat este necesar si nu seta temperatura mult mai mica.
3. Parcheaza la umbra.
4. Condu cu geamurile deschise pentru scurt timp inainte de a porni aerul conditionat. Lasa mai intai aerul cald sa iasa din interiorul masinii, pentru a reduce nevoia de aer conditionat si astfel ajuti la o racire mai rapida.
5. Nu lasa masina cu motorul pornit si sistemul de climatizare functionand, inainte de a incepe sa conduci. Porneste aerul conditionat dupa ce ai ventilat pentru scurt timp cabina in timpul conducerii. Este un aspect prin care majoritatea sistemelor de aer conditionat racesc interiorul mai repede in timpul conducerii.
6. Pentru vehiculele hibride plug-in si electrice, preracirea cabinei, atunci cand este conectata la incarcator, poate creste autonomia masinii. In plus, setarea unei temperaturi mai ridicate in sistemul de aer conditionat, va folosi mai putina energie a bateriei.

De final

Merita amintit ca nivelul consumului de combustibil, indiferent de tipul de aer conditionat, creste considerabil daca soferul neglijeaza sa intretina in mod regulat sistemul de aer conditionat. Aceasta nu este o problema la masinile de generatii mai noi, dar este una pentru cele putin mai vechi. Sistemul de aer conditionat poate avea scurgeri, fapt ce duca catre agentul frigorific sa scape, astfel incat compresorul va trebui sa functioneze la viteza maxima pentru a reduce eficient temperatura din cabina. Acest lucru va duce la un consum mai mare de combustibil.

Prin urmare, in timpul serviciului anual de service auto, precum si inainte de o calatorie lunga, merita sa mergi la un service specializat in inspectii si verificari de aer conditionat, pentru a constata daca totul functioneaza asa cum trebuie.
Aer conditionat si consumul de combustibil

Acasa
Articole
Adauga
Sondaje
Contact