Apa in rezervorul masinii si simptome, fiindca prezenta apei intr-un rezervor poate fi vazuta ca o problema majora si care necesita o remediere imediata. Este unul din aspecte care poate deteriora grav functionarea unei masini, reducand eficienta si performanta motorului, prin afectarea grava a injectoarelor si chiar a intregului sistem.
Prin randurile care urmeaza, sunt evidentiate, simptomele si efectele apei intr-un rezervor de carburant, dar si procesele de remediere.
Apa in rezervorul masinii si simptome
Banuiesti, sau ai descoperit, ca ai apa in rezervor și doresti sa o scoti de acolo. Apa din rezervorul, mai ales la motoarele pe benzina, este destul de frecventa la masinile mai vechi, cu rezervoare ruginite si cu o respiratie proasta a rezervorului. Cu toate acestea, sunt situatii care apar si la masinile mai noi. Si dupa cum sti, masinile nu vor functiona din pacate pe apa, iar daca exista apa in rezervorul masinii tale, cu siguranta masina nu va agrea acest lucru.
Cel mai obisnuit simptom al apei in rezervorul este accelerarea brusca sau rateurile la pornire. De asemenea, se pot observa semne precum un martor aprins in bord cu semnul motorului, sau abur alb care iese din teava de esapament. Iar daca aceste lucruri nu te ajuta prea mult si este posibil sa le treci cu vederea, iata o lista mai detaliata a celor mai frecvente cauze si simptome ale apei din rezervoarele de carburant.
Acceleratie brusca
Cel mai comun semn al tuturor simptomelor apei din rezervor este probabil accelerarea brusca. Pentru ca motorul considera ca apa este combustibil, amestecul aer-combustibil va fi foarte ciudat in camera de ardere. Poti simti adesea acest lucru printr-o acceleratie foarte brusca.
Rateuri la pornire
Din cauza problemelor prezentate mai sus, despre ce se poate intampla atunci cand apa va patrunde in camera de ardere, probabil ca vei observa si rateuri atunci cand apa ajunge acolo. Rateurile de la pornire si acceleratia brusca pot fi doua simptome destul de asemanatoare, deoarece un rateu poate provoca acceleratie brusca, dar poti observa si rateuri in timp ce motorul se afla la ralanti.
Martor in bord
Masinile moderne detin monitorizare permanenta a tuturor senzorilor auto ai motorului. Daca un senzor primeste valori gresite, acesta va trimite informatiile catre unitatea de comanda a motorului (calculator), care va stoca un cod de eroare in memorie si, uneori, va aprinde lumina unui martor in bord, daca problema este grava. Daca un astfel de martor este aprins pe tabloul de bord, cu siguranta va fi nevoie sa verifici codurile de eroare cu un scaner OBD2.
Abur din esapament
Cand exista apa in camera de ardere sau in sistemul de evacuare, aceasta se va evapora, producand abur. Probabil ca stim cu totii ce se intampla daca fierbi apa la peste 100 de grade. Cu siguranta se va evapora pana la abur. Deci, daca observi ca exista mult mai mult abur care iese, decat de obicei, din teava de esapament, cauza ar putea fi apa din rezervor.
Acceleratie lenta
Toti senzorii de la motor se asigura ca amestecul aer-combustibil este intr-o combinatie perfecta tot timpul. Daca cumva trece apa prin motor, prin locuri in care nu are ce sa caute, senzorii vor obtine o citire defectuoasa si vor transmite motorului sa functioneze prea puternic sau spre deloc. Acest lucru poate duce la reducerea puterii motorului si este posibil sa observi simptome precum o accelerarea lenta.
Pornire grea motor
Momentul de pornire pentru orice motor de masina este foarte pretentios. Amestecul de carburant trebuie sa fie aproape perfect, altfel, bujiile nu vor avea suficient combustibil pentru a-l aprinde, sau se va umezi si nu pot crea deloc aprinderea. Daca ai apa in rezervor, este un aspect grav pentru starea de pornire si s-ar putea sa fie destul de greu sa pornesti motorul. Daca observi timpi lungi de pornire, verifica acest lucru.
Apa ajunsa in motor va face ca el sa se blocheze complet si se pot chiar deteriora componentele interne ale motorului. Acest lucru nu este normal, mai ales ca trebuie sa existe multa apa in camera de ardere, pentru ca sa se ajunga la astfel de situatii. Daca crezi ca acesta este una din cauze, scoate o bujie pentru a te asigura ca este posibil sa se roteasca arborele cotit.
Masina stationata mult timp
Carburantul se separa de apa si va fi intotdeauna deasupra, iar apa va ramane in partea de jos a rezervorului atunci cand masina a stat nemiscata ceva timp. Cand pompa de combustibil lucreaza, carburantul si apa sunt amestecate, iar pompa aspira din fundul rezervorului si este firesc ca prima care ajunge la motor sa fie apa.
Cum sa scoti apa din rezervorul masinii
Poti achizitiona un aditiv pentru a elimina apa din carburant. Exista destul de multe oferte pe piata astazi, numai ca aceste produse sunt eficiente pana la un punct. Daca exista suficient de mult carburant si putina apa, vor avea un randament destul de bun. Daca nu, sunt ineficiente.
Cand crezi ca ai destul de multa apa in rezervorul masinii, este important sa te deplasezi cu masina la un mecanic cat mai rapid posibil. Acesta va putea sa elimine apa din rezervor si sa-l inspecteze pentru a observa deteriorari. Daca apa a provocat vreo dauna, el cu siguranta va putea sa o rezolve, iar pentru inlocuirea de filtre si alte componente afectate, va fi cel care trebuie sa stie ce este de facut.
Insa, indiferent de metoda pe care o utilizezi pentru a scapa de apa din rezervor, ar trebui sa incerci sa-ti dai seama cum a intrat apa in sistem, astfel incat sa poti preveni o repetare.
Concluzie
Motorul este cea mai vitala si mai scumpa componenta a mașinii, asa ca intotdeauna este necesara o atentie adecvata pentru a se preveni deteriorarea acestuia. Prezenta apei intr-un rezervor de carburant poate deteriora intregul sistem motor, asa ca nu trebuie lasata mult timp in rezervor. Fii constienț de modul in care apa poate intra in rezervorul masinii si ia masurile necesare pentru a o preveni.
Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!! 😂