Aplicatia VAG DPF dedicata filtru particule, este cea care determina daca filtrul este sau nu in procesul de regenerare, sau daca o alta regenerare asteapta sau nu sa fie finalizata. Totodata, afiseaza optiunea pentru cati kilometri au trecut de la regenerarea anterioara si alte informații similare.
Este o aplicatie care functioneaza numai cu masinile VAG (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda) care sunt echipate cu urmatoarele tipuri de motoare si au o priza OBD:
– DETA, CRBC, CFHD, CUNA, CFFB, CFWA;
– CLHA, CXXB, CAYC, CAHA, CXHA;
– CFGB;
– CFGC, CJCA, CRMB, CUPA, CUSA, CXFA, CAYB, CAYD, CRLB, CUTA, CFHC, CAGA CSHA, CJCD, DFSB, CLAB, DFLA, DCXA, CFCA, CGLC, CFJB, CFHA, CRUA, DDYA, DFFA, CRKB, DCYA, DFCA, CUUB, CGLB, CUAA, CUSB, CAPA;
– DFGA, DFSF, DFHA, CNHA, DGTE;
– CCWA, DGDA, DLUB, CJCB, DGTD, CDUD, CSUD, DAUA, DJGA, CXXA, DFEA, DBGC, CAYA, CRTD, DGDB, CUUA;
Pentru tipurile de motoare diesel care nu se regasesc mai sus, nu este garantata compatibilitatea deplina, deci trebuie luat in considerare faptul ca unele, sau toate functiile, nu ar putea functiona corect.
Functii de baza
– Pictograma barei de notificare pentru a afisa o conexiune activa și procesul de actualizare automata in curs de desfasurare;
– Afisarea a 12 parametri ai filtrului DPF, cum ar fi: acumularea masei de funingine in filtru, durata regenerarii, kilometri parcursi și timpul trecut de la ultima regenerare, inchiderea supapei EGR, temperaturile gazelor de evacuare la intrarea si la iesirea DPF;
– Actualizare manuala sau automata a parametrilor;
– Afisarea, pentru toti parametrii, a valorii anterioare si a diferentei dintre valoarea actuala si cea anterioara;
– Posibilitatea de a exclude unul sau mai multi parametri pentru a creste viteza de citire;
– Afisarea procentului de umplere a filtrului inainte de atingerea limitei de umplere care incepe executia unei regenerari;
– Afisare grafica, folosind o bara de progres, a valorii procentului de umplere inainte de inceperea unei regenerari in camp, sau o regenerare service;
– Afisare grafica a starii filtrului: filtru rosu pentru faza de regenerare, filtru gri cu zone interne din spate diferite in functie de valoarea procentului de umplere;
– Afisare date suplimentare: contor de erori de comunicare adaptor, filtru grad de umplere in µg/min, timpul de actualizare a tuturor celor 12 parametri, intarziere de actualizare automata efectiv selectata in meniul de optiuni;
Aplicatia VAG DPF dedicata filtru particule
Datorita faptului ca foloseste comenzi CAN (sunt unice pentru fiecare model de masina), aplicatia necesita un adaptor ELM327 Bluetooth / WIFI decent. Prin folosirea acestor comenzi, este singurul motiv pentru care aplicatia nu este compatibila cu toate vehiculele.
Se gaseste in versiune gratuita si platita.
Inainte de a cumpara aceasta aplicatie, recomandat este de a se incerca aplicatia VAG DPF Lite pentru a verifica functionalitatea corecta a adaptorului si a android-ului telefonului, deoarece aplicatia gratuita afiseaza metoda de conectare si codul de citire a datelor, asa ca este perfect testarea in prealabil a functionalitatii corecte.
Cum sa utilizezi aplicatia
Cu aplicatia deschisa si conectata cu ajutorul adaptorului ELM327, se pot observa parametri atunci cand o ardere DPF este in desfasurare, asa ca trebuie procedat doar atat timp cat este necesar. In momentul cand se observa un procentaj aproape de 100 la %, ar trebui condusa masina timp de aproximativ 20 – 25 minute, mentinand turatia motorului intre 2000 – 2500 rpm.
Acest lucru este probabil cel mai bine de realizat in afara unei localitati, sau pe o sosea de centura. Masina trebuie pastrata intr-o treapta mai mica decat cea normala pentru o echipare cu cutie viteze manuala, iar pentru o cutie automata folosita optiunea „S”, pentru a mentine turatiile ridicate.
Se continua condusul timp de cel putin 10 minute dupa ce afisajul de culoare rosie se stinge, pentru a permite ca regenerarea sa se realizeze complet. Trebuie stiut ca regenerarile DPF necesita declansarea anumitor temperaturi si turatii ale motorului.
Concluzie
Este o aplicatie esentiala pentru proprietarii de masini VAG cu un motor compatibil, prin faptul ca se pot economisii sume importante de bani in renuntarea de achizitionare a unui catalizator, prin efectuarea de regenerari optime.