Sari la conținut

Avantaje si dezavantaje transmisie automata


Avantaje si dezavantaje transmisie automata, avand in vedere ca multe masini noi sunt deja echipate cu acest tip de transmisie, cutia de viteze automata devenind din ce in ce mai comuna. Cu toate acestea, se intampla chiar si atunci cand cumparam un model de masina second, mai vechi, sa dam peste o masina cu cutie automata.

Parerile, despre care dintre cutiiile de viteze este mai buna, sunt impartite. Unii soferi considera ca transmisia manuala este singura optiune pentru a se bucura pe deplin de farmecul condusului, in timp ce acei soferi care utilizeaza cutiile automate le apreciaza pentru confortul lor.

Pentru cei care nu au avut inca ocazia, sa conduca o masina cu acest tip de transmisie, pana acum, aceasta poate fi asociata cu o oarecare teama sau chiar reticenta. Este corect?
Numai ca, cine a incercat sa conduca o masina cu cutie viteze automata, nu vrea sa se mai intoarca la una manuala. Asa ca, acest articol auto incearca sa dezvaluie si sa afiseze cateva avantaje si dezavantaje cutie automata.

Cum functioneaza o transmisie automata

Cutia de viteze automata a fost proiectata in primul rand din conceptul de a scuti soferul de nevoia de a schimba constant treptele de viteza. Singura actiune pe care trebuie sa o faca este sa aleaga intre modurile de baza, cu precadere inainte, oprire si inapoi. Numarul si tipul de moduri de functionare pot diferi usor in functie de model, dar cele mai multe dintre ele sunt universale si pot fi gasite la fiecare masina cu un astfel de transmisie. Sunt marcate cu litere, si nu cu cifre, ca in cazul transmisiilor manuale. Urmatoarele marcaje ale transmisiei pot fi observate:

* Parcare (P) – este destinat doar parcarea masinii. Daca masina se misca chiar si la o viteza minima, actionarea acestei comenzi poate cauza deteriorarea grava a functionarii intregului mecanism, deoarece functioneaza ca o blocare automata, mecanica a rotilor, care impiedica miscarea masinii.


* Inainte (D) – Aceasta treapta de viteza inlocuieste echivalentele manuale a 1-5 trepte. Se foloseste in timpul conducerii si este principalul mod de functionare al masinii pentru conducerea inainte.

* Marsarier (R) – acest marcaj poate fi observat si la cutiile de viteze manuale si este destinat deplasarii in spate a masinii. Este manevrat din pozitie de parcare.

* Functionare la ralanti (N) – este echivalentul lasarii masinii pe liber, utilizata atunci cand masina este oprita. Aminteste-ti sa nu folosesti aceasta comanda in timp ce conduci.

* Conducere sport (S) – acest mod apare numai pe masinile mai noi si mai sportive. Datorita acestuia, motorul este mentinut la turatii mai mari si treptele sunt schimbate mai tarziu decat in ​​modul normal. Acest lucru se traduce prin atingerea mai rapida a vitezei dorite.

Fiecare dintre aceste moduri afisate ar trebui sa fie activate numai asa cum este prevazut si nu altfel. Utilizarea incorecta a modurilor, din pacate, duce de obicei la defectiuni grave, care pot fi reparate doar intr-un atelier profesionist de reparatii auto si cu sume care va scade cu siguranta bugetul.

Ce inseamna pornire in modul corect? Sa luam „P” ca exemplu, comanda care se porneste doar cand urmeaza sa oprim masina si oprire motor de asemenea. Daca urmeaza sa se stationeze o vreme, de exemplu la semafor, trebuie pastrat modul de conducere, care este „D”. Pozitia neutra este o situatie destul de unica, contrar multor discutii, fiindca ar trebui sa fie pornita numai atunci cand se doreste ca masina sa fie cu motorul oprit, de exemplu pentru tractare. Modurile „D” si „R” ar trebui utilizate rational.

Avantaje transmisie automata

Un avantaj major al masinilor automate este confortul utilizarii transmisiei. Se poate realiza asta mai ales in timp ce se conduce prin oras, stand in ambuteiaje. Conducerea intrerupta necesita schimbari frecvente de viteza, iar soferul nu trebuie sa actioneze transmisia la fel de des ca in cazul unei transmisii manuale. Acesta este argumentul care apare intotdeauna pe primul loc printre sustinatorii transmisiei automate.

Dar acesta nu este singurul avantaj al acestui tip de transmisie. Nu exista pedala de ambreiaj in masina. Nu numai ca soferul foloseste un singur picior drept pentru a actiona frana si acceleratia, dar exista si o parte mai redusa in piese a masinii, ceea ce inseamna mai putine defecte potentiale.

In plus, soferul se poate concentra mai bine pe drum, fara a fi nevoit sa verifice constant pozitia schimbatorului cutiei de viteze. Masina se adapteaza stilului de condus, nu exista asa-zise smucituri, sau lipsa unui condus lin. Pe masura ce se parcurg modurile si foloseste frana de motor, se conduce lin, prin accelerari si incetiniri, fara sa se simta macar schimbarea treptei de viteza.


Sustinatorii cutiei de viteze automate sustin, de asemenea, ca odata cu utilizarea abila a cutiei de viteze, nu exista nicio modalitate de a solicita motorul. Unii mai spun ca stilul lor de condus mai putin economic, este totuși mai avantajos decat in ​​cazul unuia manual. Pentru cineva care nu are obiceiul de a „economisi” carburant in timpul conducerii, mecanismul automat reduce usor comportamente precum selectia necorespunzatoare a treptelor de viteza.

Dezavantaje transmisie automata

„Automatele” au un design mai complicat, ceea ce face ca pretul lor sa fie mult mai mare decat in ​​cazul transmisiilor manuale. In plus, reparația lor este, de asemenea, mai costisitoare si mai solicitanta. La modelele mai vechi exista si problema consumului mai mare de combustibil, insa, in cazul modelelor mai noi, acesta a fost complet eliminat. Din ce in ce mai des se poate descoperi faptul ca masinile cu transmisie automata folosesc mai putin carburant.

In cazul utilizarii necorespunzatoare a modurilor, apar defecte care pot fi inlaturate numai de un mecanic profesionist si mai ales cu experienta. Inlocuirea oricarei piese, daca necesita, este o afacere costisitoare. Destul de des, dupa o defectiune, este necesara inlocuirea intregii cutii de viteze, care este asociata cu o cheltuiala destul de mare.

Avantaje si dezavantaje transmisie automata

Cutiile de viteze automate difera de cutiile manuale prin modul in care transmit puterea. Cutia de viteze automata are o structura mai complicata, subansamblurile sale includ sisteme de angrenaje de plantare si unitati de control, a caror sarcina principala este gestionarea functionării cutiei de viteze.

De final

Pe de o parte, confort, o calatorie lina si performante mai bune (sau egale), pe de alta parte costuri de service crescute. Iata o comparare rapida a avantajelor si dezavantajelor unei transmisii automate.
Intotdeauna merita sa se dezvolte obiceiul corect de a schimba modurile din masina si, atunci cand se observa semnale perturbatoare de la transmisie, sa fie contactat un mecanic de incredere, mai ales ca o interventie destul de rapida ne poate scuti de costuri foarte mari de reparatii.
[democracy id=”7″]
Avantaje si dezavantaje transmisie automata

Distribuie prietenilor
Acasa
Articole
Adauga
Sondaje
Contact