Cauze comune supraincalzire motor masina, mai ales ca masinile de generatii noi au sisteme de racire sofisticate, echipate cu mai multi senzori de caldura si ventilatoare electrice controlate de computer. Chiar daca sunt concepute pentru a mentine motorul in functiune pe orice vreme, o supraincalzirea poate avea loc.
Cauze comune supraincalzire motor masina
Motoarele se pot supraincalzi din mai multe motive. In general, se datoreaza faptului ca ceva nu este in regula cu sistemul de racire si caldura nu poate sa paraseasca compartimentul motor. Sursa problemei ar putea include o scurgere a lichidului de racire, un ventilator defect al radiatorului, o pompa de apa sparta sau blocata, sau un furtun de pe circuitul de racire infundat. Mai poate fi luata in calcul si anumite conditii de conducere, cum ar fi traficul ingreunat intr-o zi fierbinte, care poate pune un stres semnificativ asupra sistemului de racire, provocand defectarea acestuia.
Indiferent de sursa problemei, un motor care se supraincalzeste nu este ceva pe care vrei sa-l lasi sa continue in asa mod. Motorul ar putea suferi daune grave, daca nu permanente.
Semnele unei supraincalziri a motorului
Desi fiecare masina si situatie poate fi unica, exista câteva semnale comune de care trebuie sa fii constient de fiecare data cand motorul masinii tale incepe sa se supraincalzeasca:
– Abur ( arata deseori ca fum) care vine din partea din fata, de sub capota;
– Indicatorul de temperatura a motorului de pe tabloul de bord se deplaseaza spre zona rosie a indicatorului;
– Mirosuri ciudate care vin dinspre partea din fata a masinii. Scurgerile de lichid de racire pot avea adesea un miros dulce, in timp ce scurgerile de ulei vor produce de obicei un miros de ars.
Ce trebuie facut
Este destul de important sa stii ce trebuie sa faci cand motorul de la masina ta se supraincalzeste. La fel, este bine sa stii si ce sa nu faci.
* Opreste imediat aparatul de aer conditionat pentru a reduce consumul asupra motorului. Apoi, activeaza sistemul de caldura la maxim. Acest lucru poate ajuta la indepartarea caldurii din motor si reduce supraincalzirea acestuia pana cand te poti opri intr-un loc sigur.
* Opreste masina si lasa motorul sa se raceasca timp de cel puțin 15 minute. Urmareste indicatorul de temperatura, deoarece ar trebui sa revina la o afisare normala pe masura ce motorul se raceste.
* Daca observi ca nivelul lichidului de racire este scazut, o completare ar putea ajuta la protejarea motorului si la prevenirea supraincalzirii. Procedeaza prin a acoperi capacul vasului de expansiune cu un prosop (carpa) si slabeste-l un sfert de tura, pentru a elibera presiunea care s-a acumulat ca urmare a fierberii lichidului de racire. Apoi deschide complet capacul si adauga incet un lichid de racire.
Cu toate acestea, acest pas nu va avea o mare importanta daca un furtun de lichid de racire este infundat, sau sursa problemelor tale este un ventilator al radiatorului sau o pompa de apa cu defect.
* Nu continua spre destinatie, chiar daca este posibil ca motorul tau supraincalzit sa functioneze.
* Nu te panica si condu cu atentie pana cand gasesti un loc sigur pentru a opri.
* Nu deschide capota imediat, fiindca este o zona fierbinte acolo si riști sa fii oparit de aburi daca actionezi prea devreme. Asteapta pana cand indicatorul revine la intervalul normal, inainte de a deschide capota.
Reporneste motorul
Daca consideri ca motorul s-a racit, este momentul sa-l repornesti cu atentie si sa conduci spre cel mai apropiat atelier de reparatii auto. Urmareste indicatorul de temperatură in timp ce conduci, iar daca se ridică din nou, opreste intr-un loc permis si lasa sistemul sa se raceasca.
Concluzie
In general, cand exista astfel de probleme, cel mai sigur ar fi sa te deplasezi cu masina la un mecanic si sa se uite la ea, deoarece, daca motorul pare ca este puternic supraincalzit, exista riscul sa ia foc. Asa ca, nu neglija astfel de aspecte si cel mai bine ar fi sa le rezolvi cat mai curand posibil.
Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!! 😉