Sari la conținut

Cauze si simptome scurgeri lichid de racire

  • Utile

Cauze si simptome scurgeri lichid de racire, chiar daca scurgerile de lichid de racire ar putea sa nu para mare lucru, dar pot crea o situatie periculoasa pentru motorul masinii tale. Fara cantitatea adecvata de antigel, motorul s-ar putea supraincalzi (sau ingheta in lunile de iarna). Deoarece joaca un rol atat de important in cat de bine trebuie sa functioneze motorul, lichidul de racire ar trebui verificat in mod regulat. Acest lucru este valabil mai ales pentru masinile mai vechi, care s-ar putea sa nu functioneze la fel de eficient ca modelele mai noi.

Sistemul de racire al unei masini este format din multe componente care sunt realizate din diferite materiale, iar acest acest lucru contribuie la formarea de scurgeri la punctele de contact ale metalelor, garniturilor sau furtunurilor de cauciuc. In timp, cauciucul folosit la fabricarea furtunurilor devine casant, apare slabiciune la rulmentul pompei de apa, iar impuritatile se pot acumula in intregul sistem (mai ales atunci cand lichidul de racire nu a fost inlocuit), aspecte ce pot limita permeabilitatea furtunurilor sau poate accelera coroziunea elementelor metalice.

Cauze si simptome scurgeri lichid de racire

Sistemul de racire este un sistem inchis si lichidul de racire nu trebuie pierdut. Totusi, teoria este una, iar realitatea este cea care are propriile sale legi. O situatie in care exista o pierdere de lichid de racire nu inseamna neaparat o reparatie costisitoare, chiar daca exista multe motive posibile pentru o astfel de problema. Totusi, primul gand, cand observi o scurgere a lichidului de racire si cunosti astfel de aspecte, te duca catre garnitura de chiuloasa.

Din fericire, o defectiune atat de grava este rara, cu conditia, desigur, ca motorul sa fie intretinut in mod regulat si rulat corespunzator. Deteriorarea etansarilor, abraziunea furtunurilor, deteriorarea lagarelor pompei de apa si o gaura in radiator, apar mai des. Aceste esecuri nu trebuie tratate cu usurinta.

Cel mai evident simptom al scurgerii lichidului de racire este lichidul vizibil pe podeaua garajului, sau oriunde parchezi masina. Deoarece nu este singurul lichid care se poate scurge din motor, este important sa stii ce sa cauti, pentru a determina ce tip de lichid este. Proprietarii de masini fara capac de motor au o sarcina mai usoara. In caz contrar, merita desurubat si verificat daca este uscat.

Pierderea de lichid de la pompa de lichid, termostat sau furtunurile joase poate fi observata la prima vedere in principal pe sol, sub motor. Lichidul de racire va fi de obicei verde, portocaliu sau roz si ar putea avea un miros dulce. Daca iti dai seama ca ai o scurgere de lichid de racire, curata-l intotdeauna, nu-l abandona, deoarece este extrem de toxic atat pentru oameni, dar mai ales pentru animalele de companie.

Un alt mod prin care poti observa ca ai o scurgere de lichid de racire este urmarind indicatorul de temperatura. Desi o anumita fluctuatie a indicatorului de temperatura este normala, o schimbare rapida sau semnificativa a temperaturii, este de obicei un semn ca exista o problema pe care ar trebui sa o cercetezi inainte de a provoca daune.

Pentru a observa daca motorul masinii tale are o scurgere de lichid de racire, verifica nivelul lichidului din rezervorul de expansiune si umple-l, apoi monitorizeaza nivelul pentru a afla daca se pierde lichid.

Odata ce esti sigur ca scurgerea este lichid pentru răcire, poti incepe sa identifici de unde provine. Lichidul de racire poate incepe sa curgă din mai multe motive diferite, asa ca, acest articol auto afiseaza cele mai comune cauze ale scurgerilor ale acestui lichid.

Radiator

Toate piesele motorului de masina trebuie sa suporte multa uzura si temperaturi extreme, iar acest lucru este afectat in diferite moduri. Coroziunea in interiorul radiatorului este unul dintre principalele motive pentru care se scurge lichidul de racire. Pe masura ce racordurile devin mai vechi si mai slabe, este posibil sa apara sedimente sau resturi in interior, care pot sa provoace o scurgere.

Capacul radiatorului poate fi mic, dar are o functie mare. Radiatorul este extrem de presurizat, iar capacul este responsabil pentru crearea unei etansari etanse, care mentine sistemul de racire la presiunea potrivita. Cu toate acestea, cu timpul, etansarea sa se poate deteriora, sau arcul poate incepe sa se uzeze, ceea ce poate permite lichidului de racire sa scape.

Furtunurile conectate la radiator pot fi si ele de vina, mai ales ca pe masura ce imbatranesc, vor deveni tari si casante, ceea ce inseamna ca nu vot permite etansarea la fel de bine. Locurile in care se conecteaza la radiator, pompa de apa si fagurele radiatorului devin toate vulnerabile la scurgeri si pierderi de lichid.

Garnitura de chiuloasa

Garnitura de chiuloasa a masinii joaca un rol important in performanta motorului tau, fiind cea care este responsabila de etanseitatea conexiunii dintre blocul de cilindrii si chiuloasa. Cand garnitura de chiuloasa „se arde”, s-ar putea sa nu stii asta de ceva timp. Poti conduce cativa kilometri inainte de a observa o problema. Aceasta garnitura trebuie sa gestioneze o gama larga de temperaturi, precum si sa intampine atat presiuni extrem de ridicate, cat si foarte scazute in motor.

Cand se intampla acest lucru, nu mai poate mentine separat uleiul de motor si lichidul de răcire, ceea ce este extrem de periculos si poate duce la defectiunea motorului. De asemenea, poate permite lichidului de racire sa se scurga in afara motorului si, pe masura ce nivelul lichidului de racire scade, la fel scade si capacitatea motorului masinii de a se raci.

Pompa de apa

Pompa de apa joacă un rol critic in asigurarea ca lichidul de racire este circulat in intreg sistemul de racire. Este de obicei antrenata de o curea si este situata in partea inferioară a motorului, langa curelele de transmisie. Se conecteaza la furtunul inferior al radiatorului, dar uneori acel furtun se poate slabi, sau se poate coroda.

De asemenea, poate suferi si un fel de daune externe, care o fac sa permita scurgere. Dar, indiferent de cauza, atunci cand o pompa de apa are o problema care o impiedica sa circule lichidul de racire in intregul sistem, motorul masinii se va supraincalzi intr-un final.

Vas de expansiune

Pentru a ajuta la alimentarea radiatorului cu lichid de racire, masinile au un rezervor de expansiune, care este acel recipient de plastic de langa motor. De obicei, este conectat la radiator printr-un furtun de cauciuc si alimenteaza sau primeste lichid de racire catre si de la radiator, pe masura ce motorul se incalzeste sau se raceste.

Odata cu timpul si cu expunerea la schimbarile de temperatura, acel plastic se poate slabi, la fel si piesele atasate de el. Recipientul s-ar putea crapa, sau capacul se slabeste, aspecte ce lasa lichidul de racire sa scape. Sau, s-ar putea ca furtunul care duce la radiator sa se deterioreze si asta duce la o conexiune slabita, care lasa lichidul sa se scurga.

Simptomele lipsei de lichid de racire in motorul unei masini

Simptomele lipsei de lichid de racire in motorul masinii includ cresterea temperaturii motorului, lipsa caldurii din habitaclu, fum alb din teava de esapament, depuneri albe pe capacul de umplere a uleiului. Sunt aspecte care duc catre consecinte ale lipsei de lichid de racire si pot fi foarte grave. In plus, pierderea lichidului de racire poate duce la coroziunea componentelor sistemului de racire, precum si la uzura pompei de apa si la deteriorarea etansarilor, care la randul lor, vor necesita inlocuirea acestor componente.

Evita scurgerile de lichid

O modalitate de a preveni scurgerile de lichid de racire este sa urmezi un program regulat de intretinere preventiva, care include si schimbarea lichidului de racire din instalatie. Lichidul de racire mai vechi devine acid si incepe sa atace aluminiul din calorifere. Intretinerea regulată poate detecta, de asemenea, furtunurile slabite si deteriorate, sau alte probleme, care pot duce la o scurgere a lichidului din sistem.

Daca observi semne de scurgere a lichidului de racire, cel mai bine este sa te deplasezi cu masina la un profesionist, fiind cel care poate localiza si rezolva problema. A ajuta masina sa-si pastreze temperatura optima, este esential pentru a te asigura ca nu vei avea probleme cu un motor supraincalzit, sau poate ceva mai rau, fapt ce poate afecta bugetul familiei.

De final

Sistemul de racire al unei masini se poate defecta in orice moment. Acest lucru este valabil mai ales pentru modelele de masini mai vechi, desi, desigur, nu este o regula. Deoarece soferii se uita cel mai adesea sub capota doar in cazul unei avarii, sau pentru a adauga lichid de spalare parbriz, este foarte usor sa scape din vedere mici scurgeri de lichid de racire, care nu provoaca niciun simptom pentru o lunga perioada de timp. Din acest motiv, este indicata purtarea unui bidon de cel putin de 1 litru de lichid de racire in portbagaj pentru completare. Poate ca acest bidon va proteja intr-o zi masina de o defectiune grava si costisitoare.
Cauze si simptome de scurgeri lichid racire

Acasa
Articole
Adauga
Sondaje
Contact