Sari la conținut

Cauze si solutii pentru fumul alb din evacuare


Cauze si solutii pentru fumul alb din evacuare, avand in vedere ca fumul alb care iese din evacuare poate fi un semn al unor probleme in motor sau in sistemul de admisie sau evacuare al unui vehicul. De asemenea, defectiuni ale cilindrilor si garniturilor motorului pot provoca acest fenomen. Pentru a remedia problema, este recomandat sa se adreseze prompt aceste defectiuni pentru a preveni daune ulterioare la motor.

Gazele de esapament sunt produse atunci cand combustibilul este ars in compartimentul motor. Deoarece nu sunt vizibile cu ochiul liber, sunt de obicei incolore. Intre acestea se numara sulf, hidrocarburi, apa si oxizi de carbon. Daca alte substante intra in gazele de esapament sau daca una dintre componentele motorului nu functioneaza corect, gazele de esapament pot deveni vizibile si pot avea o culoare specifica, cum ar fi negru, albastru sau alb. Primii doi sunt adesea asociati cu defectiuni grave, cum ar fi componente precum injectoare sau turbocompresoare.

La un moment dat, fumul poate iesi din teava de evacuare, indiferent de tipul de combustibil pe care il foloseste o masina. Acesta poate aparea intr-o varietate de culori, inclusiv alb, in functie de tipul de defectiune. Acest articol auto dinsite, incearca sa afiseze cateva cauze posibile pentru evacuarea de fum alb si posibile remedieri.

Cauze si solutii pentru fumul alb din evacuare

Cauza principala a aparitiei fumului alb in timpul evacuarii poate fi o ardere incompleta a combustibilului in motor, ceea ce duce la formarea de reziduuri de carbon si de alte substante care pot fi vizibile sub forma de fum alb. Cauzele aparitiei fumului alb din evacuare pot fi variate si pot indica diferite probleme in functionarea masinii sau a sistemului de evacuare. Iata cateva dintre cauzele comune si remedierile pentru aparitia de fum alb din evacuare:

Condensarea apei
Fumul alb la pornirea motorului in zile reci sau umede poate fi cauzat de condensarea apei in sistemul de evacuare. Aceasta nu este o problema grava si de obicei dispare pe masura ce motorul se incalzeste.


Probleme la sistemul de filtrare a aerului
Daca filtrul de aer este murdar sau infundat, cantitatea de aer care ajunge in camera de ardere poate fi insuficienta. Acest lucru poate duce la formarea de fum alb in evacuare. Remedierea consta in inlocuirea filtrului de aer.

Deteriorare garnitura de chiulasa
Garnitura de chiulasa este responsabila pentru etansarea camerei de ardere a motorului. Daca aceasta este deteriorata sau se uzeaza, apa din sistemul de racire poate patrunde in camera de ardere si poate fi arsa impreuna cu combustibilul, producand fum alb in evacuare. Remedierea presupune inlocuirea garniturii de chiulasa.

Probleme la sistemul de aprindere
Daca o bujie sau cablurile de la sistemul de aprindere sunt defecte sau ineficiente, arderea combustibilului poate fi incompleta. Acest lucru poate duce la formarea de fum alb in evacuare. Remedierea consta in inlocuirea bujiilor sau a cablurilor de aprindere defecte.

Scapari ale lichidului de racire
Daca lichidul de racire ajunge in camera de ardere a motorului, acest lucru poate cauza formarea de fum alb in evacuare. Trebuie verificat sistemul de racire pentru scurgeri si inlocuita orice componenta defecta.

Uleiul ars
Intrarea uleiului in camera de ardere poate provoca fum alb. Verificati nivelul uleiului si calitatea acestuia. Daca este prea mult ulei sau uleiul este contaminat, trebuie sa inlocuiti uleiul si sa verificati sistemul de ventilatie al carterului.

Probleme la sistemul de injectie
Daca sistemul de injectie de combustibil nu functioneaza corect, cantitatea de combustibil arsa in camera de ardere poate fi insuficienta. Acest lucru poate duce la un amestec prea bogat de aer si combustibil si, in consecinta, la formarea de fum alb in evacuare. Remedierea presupune diagnosticarea si repararea sistemului de injectie de combustibil.

Probleme cu sistemul de admisie
Scapari de aer in sistemul de admisie sau probleme cu senzorii de masa de aer sau de temperatura pot afecta amestecul de aer si combustibil, provocand evacuarea de fum alb. Verificati si curatati, sau inlocuiti componentele defecte.

Supraincalzirea motorului
Supraincalzirea motorului poate deteriora garniturile si pachetele de etansare, ducand la scurgeri si formarea de fum alb. Asigurati-va ca sistemul de racire functioneaza corect si ca motorul nu se supraincalzeste.

Probleme la nivelul pistoanelor sau segmentilor
Defectiuni la nivelul pistoanelor sau segmentilor acestora pot permite uleiului sa intre in camera de ardere si sa provoace fum alb. O verificare a compresiei motorului si o inspectie a pistoanelor, pot dezvalui problemele.


De final

Inainte de a se incerca remedierea unor astfel de probleme, este intotdeauna recomandat sa consulti un mecanic auto din cadrul unui atelier auto, pentru a diagnostica cauza exacta. Ignorarea sau amanarea reparatiilor poate duce la daune mai grave ale motorului, sau la costuri mai mari de reparatii ulterioare. De acea este important indentificarea cauzelor exacte a fumului alb din evacuare si luate masurile necesare pentru a remedia problema.
Cauze si solutii pentru fumul alb din evacuare
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai multa cunoastere.

Distribuie prietenilor
Home
Articole
Adauga
Sondaje
Contact