Sari la conținut

Cele mai bune motoare pe benzina din clasele lor


Cele mai bune motoare pe benzina din clasele lor si pe care acest articol auto pe care le recomanda pentru masinile second hand, avand in vedere ca pe piata auto second, pentru astfel de motoare exista tot mai mult interes. Motoarele luate in considerare nu sunt de la cele mai noi modele, deoarece cunostintele despre ele pot fi limitate, dar nici prea vechi.

Am ales cele mai bune motoare din cele trei categorii si am creat o listă scurta si ce am luat în considerare? In primul rand, daca proiectarea unui tip de motor a fost eficienta dupa ani de functionare, daca nu a afectat bugetul proprietarului masinii si daca a fost ieftine de intretinut, merita sa fie prezentat. In plus, am luat in considerare disponibilitatea motorului pe mai multe modele masini, deoarece, intr-o epoca in care producatorii lucreaza impreuna, un tip de motor poate functiona pe masini de diferite marci.

Cele mai bune motoare pe benzina din clasele lor

Am impartit motoarele pe categorii de capacitate si pe tip de combustibil, alegand trei sectiuni. Motoarele care alimenteaza cele mai mici masini compacte, sunt cele cu o capacitate de pana la 1600 cm³. Motoarele care au o capacitate intre 1600 cm³ si 2000 cm³, pot fi descoperite in a doua categorie. Masinile compacte si mașinile de gama medie, sunt conduse de obicei de acest tip de motoare. Toate motoarele de peste 2 litri sunt incluse in categoria următoare, dar printr-o prezentare doar de motoarele care erau disponibile pe mai multe masini, sau pe modele masini destul de populare.

Categoria pana in 1600 cm³

Pentru ca este grea alegerea dintre toate motoarele pe benzina, am ales doar doua. Sunt remarcabile pentru ca sunt aproape identice ca structura si au fost produse de companii care lucreaza impreuna in industria motoarelor. S-ar putea chiar crede ca este acelasi motor, daca nu ar avea un design complet diferit. Este vorba de motorele turbo de 1.4 litri de la Fiat si Opel, in special 1.4 T-Jet si 1.4 Turbo.

Asemanarile sunt turboalimentarea, injectia indirecta, o volanta cu masa dubla si o cilindree care difera doar cu 4 cm³. Nu este o surpriza ca parametrii sunt aproape identici. Motorul Fiat are 120 CP in versiunea de baza, iar alte versiuni populare sunt 150 si 180 CP. In plus, modelul Opel are o putere de 120 CP, dar exista, de asemenea, optiuni de 140 si 150 CP. Aceste motoare sunt exceptional de fiabile si functioneaza bine cu instalatiile de gaz.

Debutul motorului Fiat a avut loc in 2007, cu Bravo II. Motorul 1.4 T-Jet este conceput pentru a functiona pe masini mici si compacte. Nu a reusit decat sub capota masinilor italiene, cum ar fi Alfa Romeo si Lancia. Nu exista motive de ingrijorare in ceea ce priveste utilizarea unor elemente tehnice. Desi volanta are masa dubla, defectiunile sunt rare. Singurul impediment este ruperea corpului turbocompresorului, dar aceasta nu este o problema intalnita la toate masinile. Transmisia, actionata de cureaua de distributie, trebuie inlocuita aproximativ la fiecare 100 000 de km.

Debutul motorului Opel a avut loc ceva mai tarziu, in 2009, iar sarcina sa a fost putin diferita. Era responsabil pentru aproape toate modelele de marca, precum si pentru Chevrolet-urile care erau disponibile pe piata europeana. Prin urmare, atat Corsa compact, cat si Insignia, au un motor 1.4 Turbo. Cel mai mic Opel Adam si cel mai mare Chevrolet Orlando, sunt alimentate de el si este prezent pe modelele tuturor segmentelor.

Utilizarea unui sistem de sincronizare variabila a supapelor este putin mai complicata din punct de vedere tehnic. Un lant durabil asigura distributia si are defecte mai putine decat motorul Fiat. Sunt multe masini disponibile pentru acest tip de motor, dar singurul sportiv este Opel Adam S. Intre timp, motorul Fiat a alimentat atat Abarth 500, Grande Punto, cat si Alfa Romeo MiTo sau Giulietta.

Categoria 1600 cm³

VW 1.6 MPI (8V) este un motor care este utilizat de Volkswagen, Audi, Skoda si Seat, fiind fiabil, durabil si ideal pentru instalatia de gaz. Desi are probleme minore, acestea nu impiedica masina sa ruleze optim. Deoarece este din concernul VW AG, este disponibil la multe masini. Din păcate, nu are aceleasi caracteristici precum concurentii, deoarece are o putere maxima de 102 CP.

Este un tip de motor folosit la masini compacte Audi, Seat, Skoda si VW din 1995 pana în 2013 (Octavia II). Este prezent si la modele mai mici, precum Skoda Fabia, Seat Ibiza sau VW Polo, precum si la Audi A4, VW Passat sau Seat Exeo.

Alte motoare foarte recomandate din aceasta clasa

– Ford 1.6 Zetec, care este adesea asociat cu Focus, fiind capabil sa functioneze chiar si cu turbo si injectie directa;
– Motoarele Hyundai/Kia 1.4-1.6 16V, motoare din seria Gamma, simple si foarte durabile;
– Motor Honda 1.2/1.4 i-VTEC, din familia L si folosit la Honda Jazz si care este ideal;
– Motor Opel 1.6 Ecotec, este tip motor mai vechi, dar care a rezistat pana in prezent. Se afiseaza fara turbocompresor, performanta versiunilor fiind aceasi;
– Motoarele din seria VVT-i, care au fost utilizate pana in prezent, prezente pe Toyota 1.6 Valvematic;

Categorie peste 1600 cm³ si pana la 2000 cm³

Dintre trei motoare, care merita luate in considerare si care erau disponibile doar de la o singura companie, am ales motoarele pe benzina de 2 litri de la Ford, Honda si Nissan, preferatul fiind cel din urma, Nissan. Motorul K20 este probabil cel mai bun din aceasta clasa si din industria auto. Nu pentru ca nu ar avea defecte, dar este mai ales pentru ca este greu de gasit o structură mai rezistenta la deteriorare si neglijenta. Singurul motiv pentru retragerea sa definitiva, in 2010, au fost standardele de emisie.

Se prezenta ca un motor care poate rezista la ajustari, precum supraalimentare, sau pentru a adauga 100 CP sau mai mult. Nimic nu se defecta in mod practic, care sa-i afecteze mobilitatea. Singurul defect era deteriorarea arborilor cu came.

In aceasta categorie poate fi inclus si BMW 2.0i – cu un motor cu codurile N42, 43, 45 si 46, care a functionat pentru BMW seria 1, 3, 5 si crossoverul sport Z4 sau X3. Este un succesor excelent al R6 de 2 litri al BMW Seria 3 E46. Este greu sa convingi fanii marcii ca este mai bun, deoarece multi au dovedit ca este mai performant. Aceasta masina are o putere de 122 la 180 CP si o dinamica uimitor de buna.

Alte motoare recomandate din aceasta clasa

– Alfa Romeo 1.75 TBi – este unul dintre putinele motoare Alfa Romeo foarte reusite, care functioneaza cu modelele 159 mai noi, Giulietta QV sau chiar 4C;
– Motorul Ford 2.0 Duratec, care a fost inlocuit cu motoare EcoBoost si este singurul motor rezonabil din Mondeo II, extrem de robust, aspirat natural;
– Nissan/Renault 2.0 16V – MR, cunoscut sub codul MR si renumit pentru fiabilitatea sa, cu putine dezavantaje;
– Motorul Opel 2.0 Turbo – un motor excelent si durabil pentru un model Insignia mare;
– Toyota 2.0 Valvematic – folosit de RAV-4 sau Avensis, pana in prezent;

Categoria peste 2000 cm³

In aceasta categorie exista doua favorite, unul dintre ele este motorul BMW 3.0i, care a fost numit N52 si mai tarziu N53. A doua optiune este motorul Volvo, supraalimentat cu 5 cilindri si o capacitate de 2,5 litri. Desi functionarea de durata a motorului BMW este impresionanta, sunetul motorului turbo cu 5 cilindri de la Volvo poate fi si mai tentant.

Ca si la Honda K20, acest model a fost lansat la mijlocul anilor 90 si a fost retras doar din cauza emisiilor de evacuare. A condus numeroase modele Volvo, in special cele sportive. In plus, a reusit sa se strecoare sub capota Focus ST si RS, ceea ce este interesant. Singurele sale dezavantaje sunt… avantajele sale. Nu este o surpriza ca un astfel de motor poate fi condus din cauza puterii sale uriase (de la 190 CP in sus) si a sunetului placut. Masinile conventionale precum Mondeo, Volvo S60 sau XC70, sunt capabile sa ofere o durabilitate sporita. Am ales acest motor, deoarece un astfel de 5 cilindri nu va mai exista niciodata.

Alte motoare recomandate din aceasta clasa

– Honda 2.4 i-VTEC, numit K24, utilizat in principal la modelul Accord, este unul dintre ultimele motoare cu patru cilindri de 2 litri care au fost oficial vandute;
– Motoare Nissan/Renault 3.0-3.5 V6, dinamice si durabile, care sunt utilizate la modelele Renault mari, Nissan sport si off-road.

De final

In acest articol, s-au descoperit cateva motoare pe benzina recomandate atunci cand se cumpara o masina second hand si s-a putut citi mai multe despre fiecare motor in parte. Numai ca, in ceea ce priveste cele mai bune motoare pe benzina, va fi intotdeauna dificil de ales motoare de putere specifice. De ce asa? Deoarece fiecare sofer are preferintele lui. Desigur, nu exista un singur castigator in aceste randuri, dar poti fi sigur ca fiecare motor prezentat va rezista fara probleme la un kilometraj de invidiat.
Cele mai bune motoare pe benzina din clasele lor
Ramai la curent si devino urmaritor al paginii noastre pe Facebook si comenteaza articolele de acolo, dar, distribuie si prietenilor pentru o mai buna cunoastere.

Acasa
Articole
Adauga
Sondaje
Contact