Sari la conținut

Cele mai cunoscute masini ale anilor 90


Cele mai cunoscute masini ale anilor 90, perioada in care masinile erau durabile si relativ simple, dar acuzate adesea ca limitau bucuria de a conduce. Anii 1990 au adus sfarsitul secolului, dar si inceputul unei perioade de glorie prin care s-a contribuit la dezvoltarea mai rapida a industriei auto.

In anii 1990, transmisiile manuale erau mai economice si mai comune decat cele automate, iar sistemele electronice de asistenta la conducere erau abia la inceput. In acele vremuri, orice masina care detinea „turbo”, insemna performante bune, extraordinare. In prezent, utilizarea de turbocompresoare este pentru a reduce consumul de combustibil. A fost o perioada grozava pentru industria auto, iar, desi alegerea pe acest subiect este extrem de dificila, acest articol auto prezinta cateva modele dintre cele mai interesante.

Opel Astra F

Unul dintre cele mai populare modele disponibile in anii 1990 a fost Opel Astra F. Prima prezenta a counoscutului concern german a aparut in showroom-uri in 1991. Pana la ultimile modificari efectuate in 1997, Astra a fost produsa in fabricile germane ale marcii, ulterior productia a fost mutata la Gliwice (orasul din Polonia care a devenit rapid centrul de productie al modelului Astra in Europa) si a durat pana in 2002. Modelul includea o caroserie hatchback cu trei si cinci usi, sedan, break, precum si un model decapotabil.

In ceea ce priveste calitatea protectiei anticorozive aplicate, Opel a lasat mult de dorit in anii 1990. Cu toate acestea, modelele care nu au suferit accidente, produse inainte de 1997 nu rugineau, ceea ce nu se poate spune despre masina germana din fabricile poloneze. Interiorul oferea suficient spatiu pentru patru persoane si o multime de bagaje. Materialele de finisare folosite, rezistau in mod corespunzator in timp, uneori scartaind pe traseu cu denivelari, iar echipamentele suplimentare nu se stricau, precum geamurile electrice, aerul conditionat sau trapa. Cea mai sigure motoare pentru Astra F au fost cele pe benzina de 1.4, 1.6, 1.8 si 2.0 cu 60 pana la 150 CP.
Opel Astra F

Opel Vectra B

Intr-o perioada similara, Opel a facut si o schimbare de model in clasa de mijloc. Aici, insa, avem de-a face cu introducerea unei constructii cu adevarat noi. Modelul Vectra A a ramas in vanzare pana in 1995, apoi a fost inlocuit cu o adevarata noutate, si anume Vectra B, disponibil ca sedan, hatchback si break, cu o capacitate de portbagaj convingatoare. In 1999, modelul Vectra a suferit o modificare care a schimbat aspectul si a imbunatatit clar calitatea protectiei anticorozive. Dar din pacate, modelele initiale se lupta destul de des cu probleme de rugina.

Vectra B a compensat pierderile cu un interior spatios si solid. Masinile care au fost importate din Vest, sunt de obicei bine echipate, cu geamuri electrice, trapa sau aerul conditionat, care sunt standardul majoritatii masinilor importate. Versiunile diesel trebuie evitate, sunt deja foarte uzate si, dupa ani de zile, suparatoare in utilizarea de zi cu zi. Motoarele pe benzina sunt durabile si fara probleme, daca sunt intretinute in mod regulat, precum 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.5 V6, 2.6 V6 si 3.0 V6, care variaza cu puteri intre 75 si 220 CP.
Opel Vectra B

Fiat Uno II

In anii 1990, adevaratele succese in vanzari pe piata auto au fost masinile ieftine. Romanii, care iubesc produsele Fiat, au cumparat, la acea vreme, a doua generatie Uno, produsa din 1989 pana in 2002 in Italia. Ajunsi prin Europa, ei puteau alege intre un hatchback cu trei si cinci usi.

Modelele Uno II, care nu au suferit accidente, au suportat trecerea timpului surprinzator de bine, rezistand cu curaj la coroziunea caroseriei. Doar ca, piesele lasate nesupravegheate se corodeaza foarte repede, in special la praguri, pasaje de roata si usi. Interiorul modelului Fiat putea duce cu usurinta patru adulti intr-o calatorie, insa, nu se puteau baza pe un real confort. Exista modele cu radio si geamuri electrice si, chiar si datorita acestora, Uno este considerata o masina ieftin de intretinut si care provoca putine probleme. Sub capota, motoarele pe benzină 1.0, 1.1, 1.4 si 1.5 sunt cele mai bune, generand de la 46 la 75 CP, ceea ce este suficient pentru o conducere eficienta in traficul urban modern. Cu putin noroc, se pot gasi in continuare, cam rar ce-i drept, modele cu un kilometraj rezonabil de la primul proprietar.

Peugeot 205

Paralel cu Fiat Uno, pe piata europeană a fost oferit si Peugeot 205. Acest model francez a fost vandut din 1983 pana in 1998, insumand peste 5,3 milioane de exemplare care au fost produse de-a lungul carierei sale. Drept urmare, 205 a devenit cea mai populara masina de oras a perioadei sale. Peugeot era disponibil cu o caroserie hatchback cu trei si cinci usi si cabriolet. Caroseria a fost protejata decent impotriva coroziunii, iar interiorul garanta un confort optim pentru doua persoane.

In ceea ce priveste materialele folosite, modelul 205 este tipic anilor 80. Materialele plastice sunt dure, dar durabile. Tapiteria este, de asemenea, rezistenta. In multe versiuni speciale si sportive, masina franceza surprinde cu echipamente bogate, precum scaune sport, tapiterie din piele, geamuri electrice sau trapa. O multime de motoare pe benzina au fost delegate pentru a conduce modelul 205, durabile si ieftin de intretinut fiind cele de 1.0, 1.1, 1.4, 1.6 si 1.9, cu o putere de 45-128 CP.
Peugeot 205

Mercedes W124

Cariera pe piata taximetristilor si oamenilor de afaceri germani a inceput in 1984 si a durat pana in 1997, perioada in care Mercedes a oferit un sedan clasic, break, decapotabil, coupe, precum si numeroase versiuni speciale, inclusiv un model ambulanta si o limuzina extinsa. Caroseria nu a primit o protectie anticorozivă perfecta, motiv pentru care modelul W124 rugineste chiar daca nu a avut un accident. Doar o inspectia regulata si reimprospatarea vopselei au mentinut un astfel de model in stare buna. Interiorul ofera un confort ridicat la condus, iar caroseria break garanteaza un portbagaj incapator.

Prin posibilitati foarte mari de personalizare, se pot descoperii exemplare dotat cu tapiterie din piele, reglare electrica a scaunelor cu setari de memorie, aer conditionat sau un sistem audio extins. Cele mai mici probleme au fost cauzate de motoarele pe benzina cu 6 si 8 cilindri. Cele de putere slaba nu erau in mod clar potrivite pentru a conduce o masina atat de grea. Cu 6 cilindri dispusi in linie, au fost 2.6, 2.8, 3.0 si 3.2, cu 160-252 CP. Printre V8-uri gasim motoare de 4.2 si 5.0, cu 279 si 326 CP.
Mercedes W124

Renault Megane I

In urma cu peste doua decenii, la clasa compacta, concernul Renault mai oferea modelul 19, care, mai ales la sfarsitul carierei sale pe piata auto, nu s-a bucurat de succes in afara tarii de provenienta. In 1995, a fost prezentat succesorul, si anume Megane. In Europa, acest model a ramas în cataloagele marcii pana in 2002. Primul model Megane a ajuns in showroom-uri ca un hatchback cu trei usi, denumit pompos coupe, un hatchback cu cinci uși, sedan, break si decapotabil. Dupa cateva luni, oferta a fost extinsa cu o varianta familiala, numita Scenic.

Din pacate, un dezavantaj comun al tuturor versiunilor este susceptibilitatea la coroziune a caroseriei. In versiunile neglijate, pragurile, pasajele rotilor si cadrul usilor se corodeaza. Megane compenseaza aceste neajunsuri cu un interior care garanteaza mult mai mult spatiu decat concurenta germana. In acest caz, este, de asemenea, mai usor sa gasesti un exemplar bine echipat (cu radio din fabrica, geamuri si oglinzi electrice si aer conditionat manual). Datorita specificului pietei auto din acea perioada, acest model de masina era de obicei configurat foarte modest. Sub capota functiona cel mai bine motoarele 1.4, 1.6 si 2.0 pe benzina, cu 70-147 CP.
Renault Megane I

Volkswagen Golf III

Eternul rival al compactului Opel a fost Volkswagen. In anii ’90, s-a putut observa o lupta stransa intre Astra F si a treia generatie Golf, cea care a debutat in 1991 si s-a produs pana in 1999. Oferta de modele a fost destul de bogata, clientul putand alege intre un hatchback cu trei si cinci usi, break, decapotabil si un sedan vandut in Europa sub numele de Vento. Golf III a primit o protectie anti-coroziune ceva mai buna, ceea ce nu inseamna ca nu s-a luptat cu problema ruginii. Pentru a-si prelungi viata la maximum, merita intretinerea in mod regulat a sasiului si a elementelor de caroserie.

In interior pot incapea cu usurinta patru adulti cu echipament de vacanta sau weekend. Oferta de gadgeturi electronice nu se afisa cu defecte. Cu toate acestea, exista exemplare bogat echipate cu aer conditionat, tapiterie din piele, „full electric” si un computer de bord. Cele mai putine probleme de functionare sunt cauzate de versiunile de motor pe benzina 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 si chiar 2.8 VR6, cu o putere de 60-193 CP. Cu putin noroc, se mai pot gasi modele echipate cu un design simplu, dar eficient, cu tractiune integrala. Versiunile diesel sunt mai evitate datorita kilometrajului lor urias si a viziunii unor reparatii costisitoare.
Volkswagen Golf III

Volkswagen Passat B4

La inceputul anilor 90, concernul VAG a oferit Passat B3 in clasa de mijloc, care in 1993 a fost inlocuit, „teoretic”, cu urmatoarea generatie B4. De fapt, a fost este doar un lifting vizual al modelului actual. Specialistii germani au presupus ca structurile nu trebuie schimbate si nidecum inlocuite. Drept urmare, masina imbunatatita a primit o protectie mai buna impotriva coroziunii, datorita careia modele care nu au suferit accidente si pastrate in garaj, sunt intretinute impecabil.

Oferta a constat intr-o versiune break si una sedan. Fiecare varianta a oferit un confort ridicat de conducere pentru patru pasageri, cu bagaje substantiale. Dupa cum se potriveste unui Volkswagen, un client a trebuit sa plateasca in plus pentru toate extra optiuni. Nu e de mirare ca pe piata auto second exista exemplare echipate cu tapiterie din piele, trapa, aer conditionat sau sistem audio extins, precum si modele fara radio. Cel mai bun era sa fie ales un motor pe benzina, pentru conducerea unui Passat B4, asigurand o functionare lina, cu motor 1.6, 1.8, 2.0, sau 2.8 VR6 cu 72-174 CP. Este de remarcat faptul ca cele mai puternice versiuni au putut fi echipate cu tractiune integrala.
Volkswagen Passat B4

Cele mai cunoscute masini ale anilor 90

Anii 1990 sunt, si pot fi, o perioada speciala pentru multi oameni, atunci cand au fost create modele masini neobisnuite si demne de remarcat. In acea perioada, preocuparile celor din domeniul auto au fost cele care au incercat sa combine clasicele anilor 80, cu noile tehnologii. Exista persoane care cred ca atunci a aparut impresia ca se scade adevarata industrie auto. Tot mai multe companii au acordat atentie ecologiei. Motoarele care aveau putere si ardeau cantitati uriase de combustibil, au fost inlocuite cu altele mai ecologice. Fapt care, insa, nu a fost pe placul tuturor.

Masinile din anii 90 au meritat atentie deoarece au fost bune si ieftine, dar contrar aparentelor, intr-o gama larga de marci si modele, era destul de dificil sa gasesti o masina cu o istorie lunga si care sa asigure un nivel ridicat de siguranta. Asta nu inseamna insa ca atunci, cand se cumpara o masina din acea perioada, trebuia sa fie de acord cu o lipsă totala de siguranta, mai ales ca unele modele din acele vremuri si-au depasit cu mult concurentii.

Acest articol auto a incercat sa prezinte cateva modele masini legendare, fara de care este greu de imaginat istoria industriei auto.
Cele mai cunoscute masini ale anilor 90

Acasa
Articole
Adauga
Sondaje
Contact