Cele mai cunoscute sigle de masini sport, fiindca, chiar daca nu petreci mult timp sa descoperi siglele masinilor de performanta, probabil ca iti vin in minte companii precum Ferrari, Lamborghini si Porsche. Doar ca, orice marca de masini, chiar si companiile de masini sport, se bazeaza pe siglele lor pentru a inspira, a motiva si a se implica.
Cand descoperim sigla care afiseaza calul lui Ferrari, ne imaginam instantaneu viteza si luxul. Puternica sigla cu taur al lui Lamborghini ne aminteste de forta, precizie si indemanare. Mai mult decat o simpla modalitate de a diferentia o marca, o sigla de masina sport poate schimba modul in care simtim ceva fata de orice companie.
In acest articol auto, vor aparea unele dintre cele mai faimoase sigle de masini sport din toate timpurile, de la cele mai importante marci din lume.
Cele mai cunoscute sigle de masini sport
Masinile sport, sau „masini de performanta” se pot incadra intr-o serie de categorii diferite. Exista masini sport destinate activitatilor de curse, precum si vehicule construite simplu, pentru a oferi soferilor o senzatie de viteza si putere suplimentara pe drum. Unele dintre aceste autoturisme au chiar componente suplimentare „de lux”.
Ferrari
Este una dintre cele mai cunoscute companii de masini sport din lume, unde sigla Ferrari este recunoscuta instantaneu. Ferrari este un producator italian de masini sport de lux, lansat pentru prima data in 1939. In timp ce emblema companiei s-a schimbat de cateva ori de-a lungul anilor, culorile drapelului italian au ramas o marturie consistenta a originilor companiei.
Calul, afisat pe sigla, este un simbol al norocului, vitezei si elegantei pentru companie, iar aceasta emblema de masina sport iese in evidenta pe oriunde. Este greu sa gasesti pe cineva care nu este familiarizat cu sigla Ferrari astazi.
Clasata printre cele mai populare embleme din toate timpurile, simbolul Ferrari este sinonim cu lux si clasa. Compania a produs unele dintre cele mai bune masini din lume, precum si o serie de masini de curse de inalta performanta. Click si citeste despre logo Ferrari
Lamborghini
Similar cu sigla Ferrari, simbolul masinii sport Lamborghini este unul recunoscut imediat in multe locatii de pe tot globul. Compania, lansata pentru prima data in 1963, este cel mai mult cunoscuta pentru producerea unora dintre cele mai impresionante masini sport de lux din lume.
Sigla Lamborghini este o dovada a angajamentului companiei fata de excelenta. Taurul auriu de pe sigla neagra reprezinta puterea, precum si rafinamentul si eleganta. Potrivit povestilor acestei marci auto de-a lungul vremurilor, Ferruccio Lamborghini a fost inspirat si impresionat de tauri dupa ce a vizionat o lupta cu tauri in Spania.
Aceasta companie produce masini de inalta performanta, considerate a fi unele dintre cele mai rapide si mai impresionante din lume. De-a lungul anilor, Lamborghini a experimentat sigla ca sa-si arate numele atat cu majuscule, cat si cu formatul cuvantului.
Astazi, logo-ul Lamborghini este cel mai bine cunoscut sub numele de „La Macchina” atunci cand se vorbeste despre semnul verbal care apare uneori pe vehicule in sine si despre campaniile de marketing ale acestora.
Aston Martin
Aston Martin a fost lansat pentru prima data in 1913, in Marea Britanie, si de atunci a devenit un producator emblematic de masini sport de lux. De asemenea, marca Aston Martin a castigat o oarecare atentie prin prezenta vehiculelor sale in diferite medii de cultura, cum ar fi filmele cu James Bond.
Sigla Aston Martin este o referinta la istoria companiei in fortele aeriene, precum si o emblema extrem de simbolica. Utilizarea aripilor in siglele masinilor, este relativ comuna ca o modalitate de a transmite concepte de viteza, libertate si inovatie. Culorile argintii si gri sunt emblematice pentru a evidentia rafinamentul marcii.
Astazi, versiunea modernizata si simplificata a siglei, reprezinta o imagine excelenta asupra capacitatii companiei de a aduce un omagiu trecutului sau, pastrand in acelasi timp emblema Aston Martin minimalista, eleganta si sofisticata, ca simbol dedicat pentru lux si calitate.
Afla mai multe despre sigla Aston Martin aici .
McLaren
Inca de la inceput, McLaren Automotive din Marea Britanie, s-a concentrat pe viteza si calitate inalta.
In anii 1960, McLaren a venit cu ceea ce era cel mai rapid vehicul din lume in acel moment. McLaren este cunoscuta mult mai bine pentru producerea de masini sport de Formula 1, genul de vehicule responsabile pentru competitiile la nivel mondial. Compania a fost lansata initial in 1963, de celebra legenda a curselor de la acea vreme, Bruce McLaren.
Sigla McLaren este simpla si puternica, iar designul prezinta un semn de cuvant care atrage, cu un semicerc portocaliu chiar deasupra acestuia. Componenta portocalie arata putin ca o sageată, indreptata in sus si spre dreapta, ca referinta la miscarea spre inainte.
Maserati
Cand vine vorba de masini sport celebre, este greu de ignorat impactul cu emblematicul brand Maserati. Acest producator italian de vehicule de lux a fost lansat pentru prima data in 1914 si de atunci a castigat rapid atentia ca fiind unul dintre cei mai importanti creatori de masini de lux din lume.
Sigla Maserati este la fel de convingatoare ca si masinile create de aceasta companie. Principalul obiectiv al simbolului masinii sport Maserati este tridentul cu trei varfuri. Tridentul Maserati a fost ales ca simbol al puterii si este un tribut adus casei Companiei Maserati, Bologna, si faimoasei fantani a lui Neptun de acolo. Sigla Maserati de astazi este un simbol al fortei si frumusetii. Tridentul este destinat sa evidentieze stapanirea companiei asupra producerii masinilor de lux.
Porsche
Incredibila marca Porsche produce unele dintre cele mai bune masini de performanta din lume. Lansata in 1931, aceasta companie este cel mai mult cunoscuta pentru vehiculele sale atractive si practice. Porsche a creat chiar si o gama de SUV-uri si Sedan, pentru a concura alaturi de masinile mai sportive.
Sigla Porsche este o referinta importanta in istoria companiei. Emblema scutului include stema pentru Wurttemberg, precum si stema Stuttgart. Calul care se ridica in mijlocul scutului, este o alta referinta la eleganta si puterea companiei. Desi simbolul a ramas aproape in intregime acelasi timp de cateva decenii, acesta continua sa aiba un impact semnificativ asupra pietei auto si astazi.
Mercedes Benz
Nu trebuie sa fii un super-fan al masinilor de lux pentru a recunoaste sigla Mercedes. Fiind una dintre cele mai cunoscute marci de masini din lume, simbolul Mercedes este universal asociat cu vehiculele de inalta clasa. Acest brand auto este cel mai bine cunoscut pentru producerea de vehicule de lux si comerciale, dar a produs si o gama de masini sport si alte produse auto de-a lungul anilor.
Compania s-a lansat pentru prima data in 1926, in Germania, si potrivit referintelor istorice ale marcii, sigla cu steaua in trei puncte este un omagiu adus familiei Daimler, aleasa pentru ca, cei doi fii ai lui Daimler, au vazut aceasta imagine in marca pe care tatal lor a folosit-o pe scrisori. Cele trei puncte sunt menite sa reprezinte zonele aerului, marii si cerului, cu care Mercedes spera sa domine intr-o zi cu vehiculele sale.
Lexus
Compania de vehicule de lux a companiei japoneze Toyota, Lexus, are acum o prezenta in peste 90 de teritorii si tari din intreaga lume. Este, de asemenea, cel mai mare vanzator de masini premium din Japonia. Lexus, lansat in 1989, a fost creat initial pentru a ajuta Toyota sa construiasca o gama mai larga de vehicule de lux si performante.
Desi Lexus s-a lansat in urma cu scurt timp in comparatie cu unele marci consacrate, a cunoscut o ascensiune fantastica de-a lungul acestor putini ani. In tot acest timp, simbolul Lexus a devenit din ce in ce mai recunoscut. Sigla Lexus, relativ simpla la prima vedere, prezinta numele afacerii cu litere stilizate argintii. Practic, este un cerc argintiu cu o forma de „L” in mijloc si proiectat sa arate ca o sageata sau un drum curbat.
Sigla Lexus este mult mai simpla decat multe dintre celelalte logo-uri auto disponibile pe piata astazi. Nu exista multa semnificatie ascunsa in spatele acestei embleme, dar are totusi un impact semnificativ asupra tuturor celor care o vad.
Jaguar
Un alt exemplu de unul dintre cele mai faimoase sigle de masini sport din intreaga lume, cu un animal memorabil ca simbol, Jaguar a fost lansat pentru prima data in 1933. Compania produce acum masini de lux pentru compania Land Rover, desi exista si alte modele disponibile de la acest brand.
Jaguar are o sigla de neuitat, prezentand un jaguar la mijloc, intr-o silueta argintie. Astazi, sigla Jaguar este un simbol al elegantei, puterii si performantei in intreaga lume. Cunoscut pentru asocierea cu masinile de lux de performanta, acest simbol a devenit o emblema cautata pe tot globul.
Acura
Desi putin mai cunoscuta decat unele dintre siglele masinilor sport prezentate, Acura este inca unul dintre cei mai populari producatori de masini de performanta din lume. Lansata pentru prima data in 1986, afacerea este de fapt a producatorul auto japonez Honda.
Sigla Acura se bazeaza pe o sageata, indreptata in sus spre cer, pentru a simboliza miscarea inainte, descoperirea si inovatia. Imaginea ofera un simbol puternic si increzator pentru brand.
Alfa Romeo
Alfa Romeo este un alt producator de automobile sport din Italia, lansat initial in 1910. Compania produce o gama de vehicule cu design placut si puternice, inclusiv cele destinate Grand Prix-ului si curselor de masini.
Sigla Alfa Romeo este un simbol complex, impartit in doua jumatati, cu o cruce a municipiului, ce se afla in stanga, (adesea asociata cu soldatii milanezi in timpul cruciadelor crestine), in timp ce in partea dreapta, se afla sarpele Visconti, care pare sa consume un barbat. Ambele sunt simboluri traditionale ale Milanului, unde a inceput sa produca pentru prima data marca Alfa Romeo.
Astazi, sigla Alfa Romeo este un simbol de lunga durata si usor de recunoscut pentru una dintre marcile de automobile preferate din lume. Este o emblema plina de istorie, care va fi detaliata intr-un alt articol auto.
De final
Cu speranta ca acest articol auto afiseaza unele dintre cele mai importante sigle de masini sport din lume, ofera si o perspectiva excelenta asupra atractiei potrivite pentru vehiculele sportive. Mai ales ca fiecare companie a venit cu propria sa sigla auto si cu o identitate de brand care nu poate fi uitat.