Sari la conținut

Cele mai proaste motoare pe benzina

Cele Mai Proaste Motoare Pe Benzina

Cele mai proaste motoare pe benzina, deoarece, desi motoarele pe benzina sunt, in general, mai fiabile si mai simple decat cele diesel, exista si exceptii notabile. Anumiti producatori au lansat de-a lungul timpului modele cu probleme de proiectare grave, care au devenit cunoscute in randul mecanicilor pentru defectiunile lor recurente si costurile ridicate de intretinere.

De la un consum excesiv de ulei si pana la cedarea prematura a lantului de distributie, aceste motoare au ruinat reputatia unor marci si au transformat detinerea unei masini intr-un cosmar financiar pentru proprietari.

De ce e important sa alegi un motor fiabil

Motorul este inima masinii. Daca alegi un model cu defecte de fabricatie sau uzura prematura, te poti confrunta cu:

– costuri mari de reparatii;
– consum exagerat de ulei sau combustibil;
– timpi mari de stationare in service;

De aceea, cand pe piata second hand circula tot mai multe masini vechi cu motoare controversate, trebuie sa fii bine informat.

Cele mai proaste motoare pe benzina

Nu toate motoarele pe benzina sunt fiabile. Unele modele s-au dovedit a fi:

  • predispose la consum ridicat de ulei;

  • afectate de distribuții slabe;

  • costisitor de întreținut;

  • sau pur și simplu nereușite tehnologic;

Cele mai slabe motoare pe benzina (dupa mecanici si soferi)

1.2 TSI EA111 (2009–2014)
Probleme: consum ulei + intindere lant

Reparatiile pot depasi 5000 lei

Multi proprietari au fost nevoiti sa reconditioneze complet motorul

1.4 TSI Twincharger
Combinatie problematica: compresor + turbina

Costuri mari de mentenanta

Folosit pe Golf V/VI si Octavia

1.2 PureTech EB2
Folosit intens pe Peugeot 208, 2008, C3, C4

Lant intins prematur, uzura rapida la 50.000 km

Versiunile fabricate pana in 2020 sunt cele mai afectate

1.6 EcoBoost Ford
Risc de fisurare garnitura chiulasa

Supraincalzire care poate duce la defecte majore

Campanii de rechemare in Europa

Ce sa urmaresti daca vrei o masina cu motor pe benzina

Cauta istoricul complet al intretinerii

Evita motoarele care au campanii multiple de rechemare

Nu cumpara masini second fara test de compresie si verificare a consumului de ulei

Daca motorul are lant si nu curea, intreaba despre intinderea lui – nu toate lanturile sunt „pe viata”

Tabel comparativ – Motoare cu probleme cunoscute

Motor Marca Probleme cunoscute
1.2 TSI Volkswagen Group Lant, consum ulei, supape
1.4 TSI (prima gen.) VW, Skoda, Seat Detonatie, injectie, turbina
1.0 EcoBoost Ford Supraincalzire, chiulasa, pompa apa
1.6 Valvetronic BMW, Mini Valvetronic, vibratii, ulei
1.2 PureTech Peugeot, Citroen Curea in ulei, uzura, rechemari

Ce motoare sunt considerate fiabile

Pentru comparatie, iata cateva motoare benzina recomandate de mecanici:

Motor Producator De ce este recomandat
1.6 MPI VW, Skoda Simplu, fara turbo, fiabil
1.8 i-VTEC Honda Rezistent, consum decent
1.5 SkyActiv Mazda Fara turbo, eficienta ridicata
2.0 FSI Volkswagen Durabil, potrivit pentru drumuri lungi

Ce sa faci inainte sa cumperi o masina second hand

* Cauta recenzii despre motorul respectiv
* Verifica daca are campanii de rechemare activa
* Cere o verificare completa la un service
* Evita modelele „ieftine, dar problematice”

De final

Cunoscand lista motoarelor pe benzina cu probleme recurente te poate salva de o decizie costisitoare. Oricat de tentant ar fi pretul unei masini cu un motor notoriu pentru defectiuni, costurile de reparatie pot depasi cu mult economiile initiale. Verificarea istoriei service-ului si un diagnostic amanuntit al motorului devin esentiale.

In completarea celor afisate, iti sugeram si lectura articolului Alegere ulei motor potrivit pentru masina

Intrebari frecvente

De ce au probleme motoarele turbo mici?
Pentru ca sunt fortate sa livreze putere mare din cilindree mica. Caldura, presiunea si uzura apar mai devreme decat la motoarele aspirate.

Pot cumpara o masina cu motor de pe lista, daca a fost intretinut bine?
Da, dar doar cu verificari serioase si pret redus. Un istoric complet de service ajuta, dar nu elimina riscul tehnologic.

Este mai fiabil un motor aspirat?
In general, da. Motoarele fara turbo au mai putine componente fragile si costuri mai mici de intretinere.