Sari la conținut

Cele mai proaste motoare pe benzina


Cele mai proaste motoare pe benzina, avand in vedere ca in randul soferilor exista credinta ca masinile moderne sunt instabile si problematice. Asa ca, cele mai proaste motoare pe benzina sunt in mare masura si motoare mai vechi. Dar care sunt cele care este bine sa fie evitate?

Fiecare lista descoperita prin internet, cu cele mai proaste modele de masini, suspensiile lor, cutiile de viteze. sau motoare, sunt ingreunate cu o marja de eroare. Durabilitatea unui vehicul si a componentelor sale este foarte influentata de modul in care este utilizat sau intretinut. Asteptarile unui sofer sunt de asemenea importante, fiindca nu toata lumea trebuie sa ia in considerare ca o masina consuma mai mult de 12 l/100 km, iar designul ei nu permite instalarea unui sistem GPL.

Marea majoritate a soferilor se asteapta la cel mai mare grad de motor fara o mare intretinere (in mod ideal, daca necesita doar schimburi periodice de ulei…) si constructia sa simpla, care va face reparatiile rapide si ieftine si poate chiar posibil sa fie efectuate in regim propriu. Totusi, cand cauti o masina second, merita sa verifici ce motor se afla sub capota.

Contrar aparentelor, cumpararea unei masini cu motor pe benzina nu garanteaza functionarea fara probleme. O alegere gresita se poate dovedi a fi o garantie a unor probleme costisitoare, intr-un timp scurt. Nici macar o reparatie completa nu rezolva problema. Esecul poate reveni dupa zeci de mii de kilometri in aceeasi forma. De asemenea, trebuie amintit ca motoarele moderne pe benzina nu sunt departe de motoarele diesel.

Cele mai proaste motoare pe benzina

Prin randurile care urmeaza in acest articol auto, apare o lista cu motoarele care nu mai au cele mai bune recomandari de pe piata auto second.


Alfa Romeo 2.0 JTS (1995-2010)

Natura capricioasa a lui Alfa Romeo 156 este subliniata perfect de motorul modern 2.0 JTS pe benzina, cu 165 CP. Utilizarea injectiei directe de combustibil si a temporizarii variabile a supapelor trebuia, teoretic, sa reduca consumul de combustibil cu 10 procente. In practica, consumul de combustibil in oras, oscileaza in jurul valorii de 12-13 litri, coborand pe autostrada la 8. Conducerea eficienta a modelului 156 este singurul sau avantaj.

Variatorul de sincronizare variabila a supapelor renunta rapid. O alta problema este consumul mare de ulei de motor, defectiuni ale senzorilor lambda, precum si acumularea de depuneri de carbon in scaunele supapelor, ceea ce limiteaza functionarea corecta a acestora. Pe de alta parte, motorul 2.0 Twin Spark a contribuit in mare masura la opiniile nefavorabile despre Alfa Romeo 156.

BMW – 2.0 Twin Power

In istoria BMW, nu lipsesc motoarele considerate excelente, precum si motoarele care ard cantitati mari de ulei (de exemplu, motoarele M54). Unul dintre cele mai nereusite motoare este insa motorul de doi litri N45B20S, montat exclusiv pe BMW Seria 3 E90. A mers doar la versiunea limitata a lui 320si, care a fost baza de omologare pentru constructia masinii pentru cursele WTCC. Motorul detine segmente de piston nu foarte rezistente.

Cele mai multe probleme, insa, sunt cauzate de camasa cilindrului din aluminiu, care mai intai crapa si apoi incepe sa se desprinda. La unele motoare, acest lucru s-a intamplat in perioada de garantie si la un kilometraj de 80-120 mii km, iar inlocuirea motorului creste semnificativ valoarea unui BMW 320  chiar si second. Motorul N45B20S a fost instalat pe BMW Seria 3 (E90) abia in 2006-2007.

Fiat 1.8 (1995-2006)

Motoarele italiene sunt printre cele mai bune de pe piata. Cu toate acestea, acest lucru nu se poate spune despre Fiat 1.8 16V, care a fost, printre altele, pentru modelul Punto HGT, Barchetta sau Coupe. Motorul poate arde cantitati mari de ulei, are un variator de arbore cu came nefiabil, carcase de rulmenti nu foarte rezistente si o garnitură de chiuloasa care este predispusa sa se arda. Valoarea limitata a masinilor cu motoare de 1,8,poate inseamna ca aproape nimeni nu se hotaraste asupra reparatiilor complete. Spre deosebire de motoarele Fiat mai slabe, cel mai puternic 1.8 16V necesita intretinere si nu este deosebit de durabil.

Ford 1.3 (1995-2002)

Dezvoltat de la sfarsitul anilor 1950, motorul Kent, in ultima sa versiune, a fost cunoscut sub numele de Endura-E, care a mers la modele Ka, Fiesta si Escort. Motorul este lipsit de putere, consumul de combustibil este mare, sincronizarea cu arborele situat in bloc este zgomotoasa, iar scurgerile mari de ulei pot ingreuna trecerea ITP-ului.

Este adevarat ca acest tip de motor este simplu si ieftin de reparat, dar in prezent, preturile Ford-urilor cu el sub capota sunt atat de mici, iar corpurile lor sunt atat de puternic corodate, incat este dificil sa planifici altceva decat doar indepartarea temporara a celor mai mari probleme. Motoarele Endura-E nu merita o recomandare. Atunci cand alegi un Ford, merita sa cauti o versiune mai noua, cu un motor mai modern, dezvoltat de Yamaha, care este excelent.

Ford 1.8 Duratec SCi (2003-2007)

Motorul 1.8 SCi a fost folosit doar la Mondeo III. Nimeni nu cauta acest motor pe piata auto second. De asemenea, nu este foarte bine cunoscut mecanicilor. Datorita injectiei directe, motorul nu poate fi echipat cu instalație GPL. Avand o reputatie proasta pe piata de schimb, valoarea unui Mondeo va face obiectul unei grele revinderi.

Opel 1.0 Ecotec

Motoarele Opel cu trei cilindri nu merita atentie. Este mai bine sa cumperi un motor 1.2 sau 1.4, mai mare si mai puternic. Confortul de utilizare va fi mai mare, iar consumul de combustibil va fi practic la fel. Motoarele Opel sunt apreciate pentru durabilitatea lor, perioada de lucru buna si buna cooperare cu instalatiile GPL. Cu toate acestea, este dificil sa recomandam oricui motorul 1.0 Ecotec, montat pe Corsa si alte modele mai mici.


Motorul cu trei cilindri are un timp de lucru scazut si o curea de distributie care se uzeaza rapid. Este atat de puturos, incat in ​​afara orasului este imposibil sa te gandesti la depasire, sau la rularea pe banda din stanga a autostrazii.

Nissan 1.5/1.8 (1999-2006)

Motoarele japoneze sunt renumite pentru durabilitatea lor peste medie, iar lanturile de distributie utilizate in mod obisnuit, reduc numarul de vizite la un service auto. De fapt, acelasi lucru se poate spune si despre motoarele din familia QG de 1,5 sau 1,8 litri, ale lui Nissan. Daca soferul isi aminteste sa verifice constant uleiul, motoarele 1.5/1.8 vor functiona mult timp, stiindu-se ca vor arde lubrifiant cu o rata de peste 1 l/1000 km.

Totusi, datorita segmentelor de piston predispuse la uzura, acestea determina o cererea excesiva de ulei. Chiar si la masinile rulate putin, rata de consum a acestuia depaseste 1, si uneori chiar 1,5 l / 1000 km! Baia de ulei are mai putin de 3 litri, asa ca este foarte usor sa ai probleme de ungere la motor, iar o reparatie care costa, nu mai este profitabila, mai ales ca un motor uzat va arde cel mai probabil ulei in continuare. Modelul Nissan Almera N16 este unul dintre cele care a primit ambele motoare mentionate.

Skoda 1.4 MPi (1999-2003)

Motorul de 1.4 MPI, folosit in primele generatii de Fabia si Octavia, nu este un proiect Volkswagen, ci un motor Skoda modernizat de zeci de ani, cu un bloc de aluminiu si care este un motor mai putin durabil decat cel german. Scurgerile de ulei apar destul de repede, lantul de distributie se intinde rapid si chiar se rupe, ceea ce inseamna distrugerea interiorului motorului si necesitatea unei reparatii, care nu este mereu reconfortanta. Motoarele 1.4 MPi (60-68 CP) de la noul 1.4 16V (75-101 CP) difera prin numarul de supape pe cilindru. Motoarele mai vechi au 8, cele mai noi – 16.

Toyota 1.8 VVT-i (1999-2007)

Cunoscut si folosit in multe modele Toyota, motorul 1.8 VVT-i are mai multe probleme. Una dintre ele este prinderea carcaselor de rulment, problema care este deosebit de comuna la ultima generatie de Celica. De obicei, este cauzata de o lubrifiere insuficienta. Motorul 1.8 VVT-i poate consuma ulei cu o rata de peste 1 l/1000 km (mai ales la masinile de dinainte de 2005).

Problema, care este rezultatul segmentelor de piston prost proiectate si a gaurilor din canelurile inelelor, a fost remediata, prin chemari in service-uri. Se poate rezolva si prin reparatie, dar necesita insa demontarea motorului.

Cand esti tentat sa cauti o Toyota cu motor 1.8 VVT-i, merita sa te concentrezi pe cele mai noi exemplare si sa incerci sa descoperi daca a avut un service sau un motor inlocuit, sau cel putin, sa intrebi proprietarul despre problema consumului de ulei.

Volkswagen 1.4/1.6 FSI (2001-2008)

Grupul Volkswagen include modele cu motoare durabile, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil si usor de condus, 1.4 8/16V si 1.6 8/16V, care pot fi echipate cu sistem GPL. In perioada 2001-2008, compania a decis sa ofere clientilor motoare mai economice, in functie de model (inclusiv Golf IV/V, Octavia II, Polo IV, Audi A2), care erau echipate cu motoare 1.4 FSI sau 1.6 FSI. Au dezvoltat aceeasi putere, sau mai mare, decat motoarele mai vechi, consumand in acelasi timp cu aproximativ 0,5 l/100 km mai putin.

In conditii reale, economiile nu au fost intotdeauna la fel de mari, iar motoarele nu pot fi echipate cu o instalatie de gaz. Dezavantajele sunt depunerile aparute in sistemul de admisie si pe supape (nu sunt spalate de combustibil), probleme de senzori scumpi si lanturi de distributie, care nu sunt deosebit de durabile. Drept urmare, reparatia poate costa chiar si cateva mii de lei. Motorul 1.6 FSI de 115 CP, a dominat aproape toata gama Volkswagen in prima perioada a anilor 2000. Astazi ramane in umbra celui mai simplu si mai ieftin de reparat 1.6 8V (102 CP).

De final

Bineinteles, acestea nu sunt singurele motoare pe benzina la care trebuie sa fii atent. Modelele cu risc ridicat includ si: 2.0 HPi cu injecție directa de la concernul PSA, 2.0 IDE cu o sursa similara de la Renault, sau Mazda cu modelul RX-8 . Totusi, cand verifici tipul de motor, nu te baza doar pe desemnarea propulsiei motorului, sau pe puterea maxima.

Multe motoare moderne nu sunt, de asemenea, si foarte durabile. Constructia lor complicata inseamna adesea doar facturi mari si vizite frecvente la un atelier de reparatii auto. Din fericire, exista motoare care merita atentia cumparatorilor, pentru acei care se asteapta la o durabilitate ridicata.

Urmareste articolul Cele mai bune motoare pe benzina din clasele lor
Cele mai proaste motoare pe benzina
Daca consideri interesant acest articol auto, asteptam un like pentru pagina noastra din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai multa cunoastere.

Distribuie prietenilor
Home
Articole
Adauga
Sondaje
Contact