Comertul electronic de cumparare masini, mai ales ca pentru multi consumatori, cumpararea unei masini incepe mai degraba online, decat intr-un showroom. La fel ca majoritatea sectoarelor, pandemia de COVID-19 a pus presiune pe dealerii auto care au fost nevoiti sa gaseasca noi modalitati de a ajunge la clienti.
Atat dealerii, cat și clientii, doreau ca experienta showroom-ului sa fie mentinuta, dar in confortul si siguranta caselor lor, asa ca, a se baza mai mult pe tehnologie a fost un pas logic. Iar dependenta mai mare si determinata de experientele digitale, a avut un impact de durata asupra comportamentelor de cumparare.
De fapt, potrivit cercetarilor Google, noua din zece cumparatori de masini spun ca acum cerceteaza online inainte de a se angaja sa cumpere. Ei manifesta, de asemenea, un interes din ce in ce mai mare pentru intalnirile video cu dealerii auto, vizitarea virtuala a showroom-urilor si mai mult acces la optiunile de cumparare online. Deci, experientele bune de achizitie digitala sunt in mod clar primordiale pentru clienti si pot fi diferenta dintre un dealer sau o marca care face vanzare si una care nu sta atat de bine la capitolul vanzari.
Comertul electronic de cumparare masini
Toate companiile de automobile exploreaza platformele de comert digital pentru a le facilita desfasurarea operatiunilor si pentru a imbunatati experienta atat pentru consumatori, cat si pentru clienti. Consumatorii sunt acum obisnuiti sa foloseasca site-urile de comert digital pentru articole mai mici, cum ar fi imbracaminte si mobilier, dar mai putini le-ar fi folosit pentru a cumpara o masina. Tehnologia a oferit industriei oportunitati de a oferi clientilor posibilitatea de a vizita virtual un showroom si de a cauta masini de acasa.
Tehnologia le permite clientilor sa faca comparatii prin simpla apasare a unui buton, eliminand nevoia de vizite la showroom, economisind timp, sporind confortul si reducand costurile pentru clienti. In ciuda apetitului tot mai mare pentru achizitionarea de produse online, peste jumatate dintre cumparatorii intervievati au spus ca optiunile capacitatilor de comert digital sunt in urma fata de cele ale marcilor de consum, demonstrand in mod clar ca exista o oportunitate pentru dealerii auto.
Platformele digitale de cumparare de autovehicule pot ajuta, de asemenea, la eficientizarea elementelor procesului de vanzare si la furnizarea de informatii mai complete despre clienti. Acest lucru ofera echipelor de vanzări cunostintele de care au nevoie pentru a facilita vanzările mai rapide si pentru a mentine stocul care sa satisfaca cerintele clientilor.
Oportunitatea de comert digital pentru afacerile din domeniul auto conduce la schimbari fara precedent in acest sector. Observam ca exista dealeri auto care imbratiseaza cu succes experiente comerciale mai personalizate, crescand baza de clienti si intarind loialitatea, chiar si in conditiile dificile de piata auto.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna cunoastere.