Sari la conținut

Compania Ford dezvaluie un mecanism bizar


Compania Ford dezvaluie un mecanism bizar, constand intr-o cerere de brevet care ar putea permite in viitor masinilor, achizitionate in leasing, sa preia controlul in cazul in care proprietarii lor nu platesc ratele. Aceasta cerere de brevet, afisata pentru prima data de The Drive, a fost depusa inca din august 2021, dar a fost dezvaluita abia de curand. Acesta arata ca Ford doreste sa creeze un sistem care sa permita masinii sa blocheze unele functii daca soferul sau nu plateste la timp.

Cererea respectiva descrie utilizarea unui „computer cu sistem de recuperare a activelor”. Solutia ar putea facilita un proces care incepe cu neplaceri minore, care provoaca „disconfort” proprietarului masinii. Daca soferul ignora avertismentele pentru neplata, procedura va incepe cu dezactivarea de catre computer a functiilor precum controlul GPS, aer conditionat si radio. De asemenea, computerul ar putea face ca masina sa emita un „zgomot continuu si neplacut”, ori de cate ori soferul se afla in apropiere.

Compania Ford dezvaluie un mecanism bizar

Daca proprietarul continua sa nu raspunda la avertismentele de neplata, computerul va ridica stacheta. Astfel, masina poate revoca accesul proprietarului, dar cu anumite restrictii. Intr-un exemplu de scenariu, conform cererii de brevet, computerul ar putea impune o blocare numai in weekend, pentru a nu afecta capacitatea proprietarului de a lucra in zilele lucratoare, astfel incat sa poata castiga pentru o „rata la masina”. In unele cazuri, conducerea proprietarului poate fi limitata la anumite zile, sau chiar la anumite ore ale zilei.

Intr-un alt caz, computerul sistemului poate comunica cu computerul institutiei de credit pentru a determina valoarea de piata a masinii. Daca proprietarul este in urma cu platile la un moment dat, masina poate lua masuri destul de drastice. Se poate conduce in mod autonom intr-un loc „convenient pentru un camion de tractare pentru a fi tractata”.

De asemenea, masina s-ar putea conduce la o agentie de repunere in posesie, sau la o institutie de creditare. Intr-un alt caz, computerul sistemului de repunere in posesie poate comunica cu computerul institutiei de creditare pentru a identifica valoarea de piata a masinii. Daca ar costa mai mult sa o reposedeze decat merita masina in sine, aceasta s-ar putea chiar conduce singura la un depozit de fier vechi.
Compania Ford dezvaluie un mecanism bizar
Acest text este o retiparire din editia americana a revistei Insider


Asteptam comentarii la acest articol auto si nu numai, pe pagina Facebook si suntem recunoscatori ca ne urmariti si ca ne dati si like! Incercam sa livram un continut cat mai bun si interesant, care sa provoace interesul si sa asigure nevoia de informatii din acest domeniu auto.

Distribuie prietenilor