Sari la conținut

Conducerea gresita care poate deteriora masina

  • Utile

Conducerea gresita care poate deteriora masina, printr-o selectie a celor mai populare, chiar daca uneori, lucrurile sunt aparent banale, ele pot avea un impact urias asupra starii unei masini. Multi ar numi aceste cateva obiceiuri daunatoare la condus, dar uneori nu ne dam seama ca le putem avea si noi. Ce obiceiuri ar trebui evitate pentru a reduce vizitele inutile si costisitoare la mecanic, poti afla urmarind acest articol auto, prin aspecte care duc spre defecte la masina.

Conducerea gresita care poate deteriora masina

In primul rand, utilizarea excesiva, cum ar fi accelerarea brusca, franarea, virajele la limita de aderenta, ignorarea gaurilor din carosabil, atacarea bordurilor, sau a drumurilor cu suprafata extrem de slaba, duce la deteriorarea elementelor de actionare, cum ar fi sistemele de franare, suspensie, ambreiaj si anvelope, dar nu numai. O asemenea conducere poate duce la deteriorarea rapida a trenului de transmisie si la o varietate de tipuri de scurgeri. La unele tipuri de motoare, supraincalzirea poate provoca deteriorari ale capetele pistoanelor, sau ale peretilor cilindrilor, mai putin raciti.


Pozitie de conducere incorecta

Multe din cele ce urmeaza, au inceput cu scoala de soferi. Sunt soferi care tin cu nonsalanta o mana deasupra volanului, in timp ce conduc, si nu stau prea aproape sau prea departe de volan. Un lucru comun intre aceste variante este ca nu permit controlul masiii in cazul in care se intampla ceva neprevazut pe drum, ceea ce poate duce la pierderea aderentei, sau la o manevra brusca. In plus, asezarea prea aproape de volan creste riscul de rani grave in cazul unei coliziuni (de exemplu, lovind genunchii de structurile ascunse sub un bord fara airbag).

Cu toate acestea, regulile generale pentru a lua pozitia corecta la volan sunt usor de inteles. In cazul unei masini cu cutie de viteze manuala, este esential sa se tina piciorul usor indoit din genunchi, dupa ce se apasa pedala de ambreiaj. Intr-o masina cu transmisia automata, uneori, se incearca apasarea pedalei de frana cu toata puterea. In astfel de cazuri, piciorul nu se poate indrepta.

De ce este atat de semnificativ? Pentru ca ne lipseste amortizarea suplimentara atunci cand ne indoim picioarele la genunchi, imediat inainte de a lovi un obstacol. In plus, acest lucru are potentialul de a creste incidenta leziunilor.

Mainile, ar trebui sa fie tinuta asa cum s-a explicat in articolul Pozitia corecta a mainilor pe volan. Totusi, este foarte important ca spatele sa fie sprijinit pe toata suprafata, indiferent de manevra efectuata. Tetiera trebuie reglata astfel incat sa ofere sprijin puternic pentru cap in cazul unui impact din spate. Marginea superioara a tetierei trebuie sa fie aproximativ la nivelul partii superioare a capului ocupantului. Daca exista o astfel de posibilitate in masina, ar trebui sa ne amintim sa reglam centurile de siguranta (optiune existenta pe stalpul de prindere): centura ar trebui sa adere pe corp cat mai mult posibil.

Este posibil ca si pasagerii sa adopte diferite comportamente, cum ar fi deplasarea fara centurile de siguranta fixate pe bancheta din spate, sau punerea picioarelor pe bord, daca se afla pe scaunul din fata. S-a explicat in articolul dedicat picioare pe bord, urmarile in cazul in care airbag-ul explodeaza.

Manevrare necorespunzatoare a transmisiei automate

In ciuda faptului ca transmisiile automate devin din ce in ce mai populare printre soferi, majoritatea lor nu sunt familiarizati cu utilizarea, ceea ce duce la mai multe defectiuni. O eroare frecventa este comutarea rapida de la mers inapoi la mers inainte, sau punerea cutiei de viteze in neutru la oprirea la semafor. Transmisiile automate nu functioneaza ca sistemele obisnuite ale unei mașini cu transmisie manuala, mai ales ca acestea pot duce la uzura rapida a componentelor si la defectiuni costisitoare.


Manevrarea incorecta a transmisiei manuale

Ca si in cazul cutiilor de viteze automate, obiceiurile proaste ale soferului pot accelera deteriorarea si uzura cutiilor de viteze manuale. Pozitionarea mainii pe maneta schimbatorului cutiei de viteze, este o practică obisnuita la multi soferi. Chiar daca presiunea pare mica, in timp, selectorul de viteze se uzeaza și necesita reparatii. Un alt obicei prost este tinerea piciorului tot timpul pe pedala de ambreiaj. Este foarte simplu. Cu toate acestea, chiar si un pic de presiune poate duce la uzura mai rapida a ambreiajului si, in cele din urma, la defectiunea cutiei de viteze.

Conducerea frecventa cu rezervorul la minim

In timp, in rezervor se acumulează impuritati de la combustibil, iar conducerea cu rezervorul la minim provoaca riscul ca impuritati ce pot fi daunatoare, sa fie aspirate in sistemul de combustibil. Filtrul de combustibil se poate infunda mai repede si sistemul de injectie poate fi deteriorat (mai ales la vehiculele diesel moderne).

Condusul unei masini cu un nivel scazut de combustibil este, de asemenea, nerecomandabil iarna, deoarece, cu cat este mai putin combustibil in rezervor, cu atat este mai mare riscul de condens in interior, care apoi se scurge in combustibil si-l dilueaza. In plus, acest lucru are potentialul de a provoca coroziune a anumitor componente ale sistemului de combustibil, precum si infundarea acestora cu particule de impuritati, in acest caz, rugina, asa cum este mentionat mai sus.

Conducerea cu rezervorul pe minim, poate provoca intreruperi in alimentarea cu combustibil a motorului, daca soferul conduce dinamic. In cazuri precum viraje, benzina sau motorina se scurge din capul de aspiratie, ceea ce face ca pompa de combustibil sa functioneze pe uscat, scurtand durata de viata a acesteia.

Conducerea cu viteza prea mica

Este un aspect legat de problema consumului de combustibil, deoarece combustibilul este de obicei motivul pentru care soferii doresc sa nu avanseze rapid. Problema este ca turatiile prea scazute provoaca deteriorarea rapida a sistemului de propulsie, precum si un nivel mai scazut de confort atunci cand conduci masina (masina tremura si nu exista nicio posibilitate de accelerare eficienta).

In cazul masinilor cu cutie de viteze manuala, este suficient ca rotatiile sa nu scada sub 1500 rpm atunci cand conduci cu viteza constanta. Cu toate acestea, exista momente in care indicatori din bord, cunoscuti sub numele de moment optim al schimbării vitezei, afiseaza ca ar trebui sa treci la treapta urmatoare.

La transmisiile automate, problema este ca tot mai multe transmisii automate obliga motorul sa functioneze la turatii atat de mici. Uneori, cutiile de viteze DSG se descurca cumva, avand aproximativ 1200-1300 rpm dupa schimbarea vitezei.

Cel mai bun lucru, in toate acestea, este ca o conducere la astfel de turatii adesea reduce doar aparent consumul de combustibil, deoarece fiecare acceleratie, care de obicei dureaza putin, ramane aici. In plus, accelerarea necesita mai mult combustibil. In plus, exista riscul ca unele cheltuieli sa creasca pentru reparatii mai frecvente, chiar daca economisesti bani pe combustibil. Pare o afacere destul de nerentabila.

Depasire incorecta

Depasirea incorecta poate fi cauzata de o serie de variabile mai mici, cum ar fi o evaluare gresita a distantei, nefamiliarizarea cu masina si incapacitatea de a folosi eficienta masinii. Cu toate acestea, problemele apar adesea atunci cand cineva incearca sa depaseasca, iesind din spatele vehiculului pe care il depășesc si abia atunci incep sa accelereze. Nu numai ca scapa din vedere vizibilitatea inainte de manevra, dar prelungesc semnificativ timpul necesar depasirii. Acest lucru este deosebit de important pentru masinile cu motoare mai slabe.

Trebuie doar lasat un decalaj mai lung pentru a se asigura ca se poate depasi si apoi sa inceapa accelerarea in timp ce se ramane pe propria banda. Nu este ceva atat de complicat, chiar daca multi soferi o percep ca pe o forma evidenta. Depasirea, in special in ceea ce priveste biciclistii, ofera o imagine a unor soferi care de multe ori nu pot depasi in mod corespunzator.

Deplasare aproape de masina din fata

Desi este deranjant sa te apropii de masina din fata, in special pe autostrazi, acest lucru se intampla peste tot. Uneori, pe autostrada, soferul din fata este adesea pus sub o presiune atat de mare, incat paraseste banda dreapta, dar in oras, sau pe un drum national, ce sens are un astfel de condus? Masina din fata nu poate disparea.

Ignorarea defectelor

Exista erori la masina cu care poti trai si cu care poti conduce. De exemplu, cu exceptia cazului in care cilindrul compresorului se blocheaza si centura de accesorii se rupe, o defectiune a aerului conditionat nu afecteaza de obicei mobilitatea masinii. Dar dacă cineva neglijeaza cu incapatanare defecte precum iluminarea, airbag-urile, sistemul antiblocare a anvelopelor sau motorul, poate ca ar trebui sa-si reconsidere decizia. Nu numai ca, in multe cazuri, problemele care nu au fost remediate se pot deteriora rapid, iar aceste probleme afecteaza adesea si siguranta celor care conduc masina. Este interesant ca majoritatea acestor cazuri se refera la masini folosite pentru transportul comercial de persoane….

Concluzia

Toate acestea, nu sunt probleme care necesita o pregatire pe termen lung sau cheltuieli substantiale pentru a le schimba. Cele afisate in articol, impreuna cu multe altele, ar trebui sa fie respectate de fiecare sofer caruia-i pasa de starea buna a masinii sale. In acest fel, se vor economisi bani si timpul alocat reparatiilor. Si totusi, nu neglija revizia la masina. Masina are un pret, nu doar la cumparare, ci si intretinere.

Prin urmare, este util sa-ti amintesti acest lucru si sa eviti programarea termenelor la infinit. Vizitele la un mecanic ajuta masina sa functioneze bine si sa economisesti bani, pentru ca platesti mai putin pentru un schimb de ulei, decat pentru un schimbat de motor sau o cutie de viteze.
Conducerea gresita care poate deteriora masina
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un comentariu si un like pe pagina noastra de Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna cunoastere.

Distribuie prietenilor