Condusul cu masina pe timp de noapte este un subiect care trebuie abordat cu o mare atentie, deoarece accidentele sunt de trei ori mai probabile noaptea, comparativ cu ziua. Avand in vedere ca o conducere pe intuneric poate reprezenta provocari suplimentare, iata cateva sfaturi, oferite de acest articol auto, pentru a pentru a reduce riscurile asociate si a face condusul pe timp de noapte mai sigur. Sunt aspecte care sunt legate de condus atat doar cu masina, dar si cu o rulota tractata.
Masuri de precautie
Pare evident, dar cu siguranta trebuie mentionat faptul ca toate masurile de siguranta care trebuie luate in timpul zilei, sunt deosebit de importante si pe timp de noapte. Prin reglarea scaunului si a oglinzilor, pozitionarea telefonul mobil si concentrarea asupra conducerii, fac ca sofatul sa fie mai sigur si accidentele sa fie mai putin probabile, ziua sau noaptea.
Curatare parbriz
Un parbriz murdar sau deteriorat pare enervant, dar acceptat in timpul zilei, insa noaptea poate provoca o lumina imprastiata si orbitoare din partea soferilor care se deplaseaza din fata. Praful si mizeria acumulate, fie exterior sau interior, care s-ar putea sa nu fie atat de observate in timpul zilei, este important sa fie curatate pentru condusul pe timp de noapte.
Verificare lumini
O verificare lumini, faruri si stopuri, trebuie facuta atent, pentru a afla daca sunt in stare buna de functionare. Pastrarea farurilor curate, orientate in directia corecta si aprinse, este argumentul prioritar al conducerii in conditii de siguranta pe timp de noapte.
Farurile nu trebuie sa disperseze lumini inegale, sau orientate mai jos decat este necesar. Trebuie realizate cu rabdare cateva incercari de reglare, dupa care, sa fie orientate perfect. Intotdeauna o verificare lumini trebuie realizata sa nu orbeasca pe participantii la traficul care vine din fata. Daca luminile de intalnire ale masinii din fata sunt indreptate gresit, sau farurile lumina aiurea, privirea trebuie orientata in alta parte.
Trebuie evitata o privire fixa si nu este recomandata privirea directa catre farurile care se apropie.
Intr-o lume perfecta, soferii schimba intotdeauna luminile de intalnire atunci cand un alt vehicul vine din fata noaptea. Din pacate, exista destul de multi care nu isi amintesc intotdeauna sa faca acest lucru.
O mare greseala, pe care o fac unii soferi, este sa neglijeze inlocuirea unui bec din far atunci cand acesta s-a ars pur si simplu. Condusul pe timp de noapte cu un singur far, reduce in mod evident vizibilitatea. Totodata, exista sansa ca si alt bec din celalalt far sa se arda, ramanand astfel fara lumini la faruri. Astfel, condusul pe timp de noapte va deveni unul dintre cele mai periculoase lucruri pe care le poate face chiar si un sofer cu experienta.
Tot legat de acest subiect despre lumini, exista un numar mare de surse de iluminare inutile si care distrag atentia in interiorul unui vehicul. Din aceasta cauza masinile sunt dotate cu comutatoare variatoare de bord. O luminozitate intunecata poate elimina reflexiile de pe parbriz si permite ochilor sa se adapteze mai bine la întunericul din fata, imbunatatind vizibilitatea pe timp de noapte.
Ingrijirea ochilor
Vederea scade dupa lasarea intunericului. Pe masura ce lumina se slabeste, in ochi au loc procese adaptative care fac obiectele gri si neclare. Cu o vedere buna, defecte minore de vedere sunt imperceptibile, de multe ori devin vizibile numai in conditii de iluminare slaba. Daca un sofer observa ca vederea lui este mai proasta dupa lasarea serii, ar trebui sa-si verifice ochii.
Cand ochilor le lipsește umiditatea adecvata, orice stralucire intampinata noaptea va parea mult mai rea. Ochii trebuie mentinuti mereu in miscare in timpul condusului. Pentru a feri ochii sa nu se usuce, directionarea orificiile de aerisire ale masinii trebuie orientata corect. Pare ciudat, dar trebuie sa existe un clipit regulat, pentru hidratarea ochilor.
Concentrarea de a conduce pe un drum, sau o autostrada intunecata, intr-o noapte cu ninsori sau ploaie, tine privirea fixata. Dorinta concentrarii pur si simplu pe linia axului drumului, poate duce spre o stare redusa a atentiei. Trebuie sa existe priviri spre marginile drumului prin oglinzile masinii, pentru a descoperii mereu imprejurimile.
Oboseala si alcoolul
Statistic, sunt aproape intotdeauna mai multi soferi beti si obositi pe drum noaptea decat sunt in timpul zilei. Acest aspect poate avea consecinte extrem de grave, mai ales ca o conducere in stare de ebrietate duce catre mai multe accidente pe timp de noapte.
Oboseala, combinata cu alcoolul, reduc drastic viteza de reactie a soferului si pot duce la un comportament nesabuit. Pentru a combate oboseala, opririle frecvente sunt recomandate, deoarece ofera sansa de a face miscare. O simpla oprire pentru odihna, cel putin la fiecare doua ore, alaturi de o gura de cafea, pot mentine un organism in forma.
Atentie la pericole
De regula, condusul pe timp de noapte necesita viteze mai mici decat o conducerea pe timp de zi. Deoarece vizibilitatea este mult mai mica noaptea decat ziua, dureaza mai mult pentru a observa si a reactiona la pericolele din trafic, pietoni si alte obstacole.
Animalele care traverseaza noaptea un drum, pot fi deosebit de periculoase noaptea, iar aaccidentele care implica animale mari, pot provoca daune majore, pentru sofer, masina si mai ales animal. Cea mai inteligenta idee este pur si simplu un condus mai lent, oferind mai mult timp pentru a reactiona la oricare problema care poate fi intalnita.
Dialogare cu un pasager
Experienta la volan noaptea poate fi relaxanta prin cea mai buna optiune, si anume existenta si a unui alt pasager in masina. A vorbi cu alte persoane, este o modalitate excelenta de a preveni oboseala in condus, mai ales daca exista o conversatie normala. Asta o scrie unul care stie cu adevarat ce inseamna sa se deplasezi de unul singur. Daca discutia se transforma intr-o cearta, atunci atentia nu va fi concentrata pe ce este mai important, si anume, conducerea in siguranta.
Condusul cu masina pe timp de noapte
Multi dintre soferi se plang despre faptul ca se simt mai putin increzatori in condusul pe timp de noapte, chiar si cei care nu au probleme de vedere. Combinarea vizibilitatii cu oricare alte situatii, cum ar fi conditiile meteorologice nefavorabile unui condus lejer, sau oboseala, cresc intotdeauna factorul de risc.
Deoarece soferii mai noi si fara experienta in a face fata unei conduceri pe timp de noapte nu au mare incredere, este bine ca aceste cateva sfaturi din acest site auto, sa fie luate in considerare.
Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!! 😉