Cum s-a schimbat logo-ul marcii britanice Jaguar, luand in considerare ca sigla Jaguar este un simbol al elegantei, puterii si performantei in intreaga lume si este cunoscuta pentru asocierea sa cu masinile performante de lux. De la lansarea in urma cu aproape 100 de ani in Marea Britanie, marca Jaguar a atras atentia pasionatilor de masini din intreaga lume.
Scurta istorie marca Jaguar
Jaguar este o marca de masini britanica, care face parte in prezent din concernul indian Tata Motors, iar sediul companiei este situat in Coventry, Anglia.. Originile Jaguarului de astazi dateaza din 1922, cand a fost fondata compania Swallow Sidecar. La acea vreme, marca producea atas-uri pentru motociclete, inainte de a dezvolta singur caroserii pentru autoturisme. Sub detinerea SS Cars Limited, compania s-a extins la masini complete, produse in parteneriat cu Standard Motor Co, multe dintre ele purtand numele Jaguar, ca denumire de model.
Numele companiei a fost schimbat din SS Cars in Jaguar Cars in 1945. De-a lungul istoriei sale lungi, Jaguar a facut parte din BMC si Ford si a fost in cele din urma cumparat de Land Rover in 2013. In prezent, face parte din Grupul Jaguar Land Rover, detinut de Tata Motors.
Cum s-a schimbat logo-ul marcii britanice Jaguar
Simbolul marci auto Jaguar nu a inceput cu Jaguar „Leaper” (saritor) pe care il cunoastem astazi. Daca urmarim pe cat posibil vechiul logo Jaguar, putem vedea cum a evoluat imaginea de-a lungul anilor. Iata in acest articol auto, o perspectiva rapida despre unele sigle majore ale masinilor Jaguar de-a lungul anilor.
Inainte de crearea termenului de Jaguar, marca se numea Swallow Sidecar Company. Logo-ul sau consta dintr-un cerc albastru deschis intr-un cadru roșu, cu doua aripi aurii. Marca verbala, scrisa de mana, a fost plasata in interiorul unui cerc si facuta in galben si auriu.
Logo-ul Jaguar Leaper a fost introdus in 1945
Prima versiune a fost foarte asemanătoare cu cea pe care o observam astazi. Conturul jaguarului era negru, iar dedesubt avea un semn de cuvant scris cu majuscule. Culoarea semnului verbal a fost verde inchis, ceea ce a facut ca sigla sa atraga atentia. Aceasta versiune a logo-ului Jaguar a fost usor modificata de-a lungul anilor, pe masura ce designerii au experimentat cu modele mai rationalizate, prezentand curbe mai netede si mai putine unghiuri. Insemnul verbal a devenit si el negru, cu un tip de litera putin mai subtire.
A existat si o scurta perioada in care marca auto a folosit un cerc rosu cu imaginea unui cap de jaguar ca logo. Logo-ul nu a fost o identificare oficiala foarte mult timp, dar brandul inca al pune pe gratarul multor modele si il foloseste in comunicatiile de marketing.
Logo Jaguar 2001
In 2001, reproiectarea logo-ului Jaguar a simplificat identitatea vizuala a marcii la un simplu negru pe alb. Diferitele elemente ale siglei au fost rafinate și modernizate, iar jaguarul care sare a capatat un aspect mai profesionist, mai curat.
Logo Jaguar 2012
Astazi, logo-ul principal al marcii auto Jaguar sarind, este un profil de animal 3D de culoare gri argintiu. Culoarea gri a logo-ului este degradata pentru a accentua forma 3D. Textul clar de sub animal este putin mai larg decat tipul original.
De final
Sigla Jaguar este prezentata pe capota majoritatii modelelor Jaguar. Este considerata, pe scara larga, drept una dintre cele mai populare si mai recunoscute logo-uri auto din istorie. Simbolul Jaguar este conectat cu idei de putere, viteza si gratie, iar potrivit marcii, animalul reprezinta performanta, ambitie si putere.
Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!! 😉