Cum sa racesti rapid interiorul masinii, prin cateva modalitati de a accelera semnificativ scaderea temperaturii, chiar inainte de a lua un loc la volan. Solutionarea problemei la masinile cu aer conditionat este usoara: se apasa butonul A/C, se selecteaza cea mai scazuta temperatura si se asteapta pana cand sistemul de aer conditionat automat raceste interiorul la valoarea stabilita. Totusi, depinde de eficienta sistemului, pentru a obtine confortul termic in masina.
Despre cum sa scapi rapid de aerul cald si sa racesti eficient interiorul masinii, cand te urci in masina iar scaunele chiar ard, fiind pretul vremii frumoase de vara, afla din acest articol auto.
Cum sa racesti rapid interiorul masinii
Cand vine vorba de temperaturi de 40 de grade Celsius, aceasta nu este doar o intamplare in zilele actuale. Schimbarile climatice vor face ca zilele caniculare sa fie mai frecvente. Cu toate acestea, caldura din interiorul masinii este mult mai mare. O masina expusa direct la soare, poate atinge temperaturi de 60 pana la 70 de grade Celsius. A exista la aceasta temperatura nu este doar neplacut, ci si daunator pentru sanatate.
Dar exista o metoda rapida de a scadea temperatura in interiorul masinii cu pana la cateva grade, fara a activa aerul conditionat. Tot ce trebuie sa faci este sa deschizi geamul pasagerului din dreapta, si apoi sa misti usa soferului intr-un mod dinamic. De fapt, sufli aerul cald din masina si-l inlocuiesti cu aer mai rece. Efectul este instantaneu. Pe langa toate acestea, in cazul in care ai mai mult timp si poti parca pe o proprietate privata, este recomandabil sa deschizi usile si trapa masinii in avans si sa lasi masina „sa respire.
Deschide geamurile
Intrarea in masina va fi mult mai placuta dupa pre-racirea interiorului. Cu toate acestea, temperatura aerului conditionat scade in câteva minute. In timp ce conduci, deschide geamurile pentru a permite fluxului de aer sa elimine masele de caldura rămase. Turbulenta aerului va raci, de asemenea, suprafetele incalzite, cum ar fi comenzile de pilotaj sau volanul, precum si corpurile pasagerilor. Aerul cald care intra in masina, va da o senzatie de racoare. Nu uita sa inchizi toate geamurile dupa, pentru ca aerul conditionat sa functioneze.
Seteaza pe recirculare
Pornirea aerului pe recirculare, este o metoda suplimentara de a accelera racirea aerului. Cu toate acestea, acest mod ar trebui sa fie activat numai atunci cand temperatura din masina este mai mica decat temperatura aerului. In caz contrar, racirea aerului din interior va fi mai intarziata. De asemenea, inchiderea circuitului poate duce la aer conditionat prea slab si pierderi mari de agent frigorific. Cu toate acestea, fii atent, deoarece conducerea cu circuit inchis pe termen lung, poate provoca o deteriorare a calitatii aerului din interior.
Dirijare aer spre geamuri
O greseala frecventa, a multor soferi, este sa directioneze aerul rece din instalatie direct catre corp, mai ales spre fata. Deoarece organismele patogene se adapteaza bine la temperaturi scazute, aceasta este o metoda simpla de racire si dezvoltare a infectiilor virale. Pentru a mentine temperatura scazuta, directioneaza aerul de la sistemul de climatizare catre zonele in care se acumuleaza aer cald, cum ar fi geamurile si plafonul. Acest lucru va raci interiorul masinii si va accelera circulatia aerului in interiorul acesteia, fara a provoca probleme de sanatate.
Nu exagera cu temperatura
Nu exagera cu o temperatura prea scazuta, din motive de sanatate. In acest caz, pericolul este socul termic, care poate aparea atunci cand o masina rece este pusa la caldura, sau invers. Ameteli, hiperventilație (respiratie rapida) si spasme musculare, sunt simptome ale socului termic. In situatii extreme, pierderea constienței poate fi cauzata de o schimbare brusca a temperaturii.
Ce temperatură ar trebui sa setezi in masina? Diferenta recomandata, intre temperatura interna si cea externa, este de aproximativ 5-7 grade Celsius. Aminteste-ti ca vantul si umiditatea aerului influenteaza perceptia temperaturii, asa ca este bine sa pastrezi o temperatura blanda si sa eviti excesul de umiditate din masina.
Cum sa previi incalzirea interiorului masinii
Contrar aparentelor, ca si principiul vechi al instalatorilor de incalzire si aer conditionat, este mult mai usor sa incalzesti interiorul decat sa-l racesti. Este eficient si pentru masini. Asadar, pentru a nu irosi nervii si energie la racirea masinii pe vreme calda, merita sa o impiedici sa se incalzeasca. Desigur, cel mai bine este sa pastrezi masina intr-o parcare subterana, unde temperatura este intotdeauna potrivita. Cei care tin masina intr-un garaj obisnuit, dar bine izolat, nu au nicio problema cu incalzirea interioara. Dar ce sa faci cand parcarea sub cer senin (sau mai bine zis soare) este singura solutie?
In astfel de cazuri, merita sa cauti o alta forma de umbra. Ocuparea unui loc de parcare sub un acoperis, sau copac, poate fi dificila, asa ca merita sa alegi un loc care sa fie umbrit in orele in care intentionezi sa folosesti din nou masina. Daca mergi la munca in fiecare zi, la aceeasi ora, gasirea unui loc umbrit de o cladire, poate fi o solutie suficienta la rezolvarea problemei.
O modalitate excelenta de a reduce caldura din masina este sa folosesti o folie izolatoare protectie termica pentru interior. In primul rand, trebuie sa protejeze volanul, scaunele din fata si tabloul de bord, de razele soarelui, deoarece acestea sunt zonele cu care te intalnesti imediat dupa ce intri in masina. O astfel de folie previne incalzirea excesiva a interiorului si se aplica in spatele parbrizului in cateva secunde. Poti folosi si jaluzele sau huse pentru geamurile din spate.
Prosop peste bord
Chiar daca nu este legat direct de subiectul racirii interiorului masinii, asezarea unui prosop peste bord joaca un rol important in protejarea acestuia de efectele nocive ale razelor solare. Se stie ca vara masina se incalzeste foarte mult, iar bordul este expus la temperaturi ridicate si se poate deteriora in timp. Va incepe sa se intareasca, sa se micsoreze si chiar sa crape. Prin urmare, folosind un prosop pe bord, poti evita aceste lucruri. In tara noastra, daca masina sta mult timp parcata la soare, se folosește si carton sau folie de aluminiu, care se aplică direct pe geam, iar cei care utilizeaza acest mod de protejare, sunt destui.
De final
Metodele de mai sus garanteaza ca utilizarea aerului conditionat nu are efecte daunatoare asupra sanatatii. Nu exista o modalitate mai proasta de a incepe vacanta, decat sa te imbolnavesti in timp ce calatoresti cu masina. Cu toate acestea, trebuie amintit ca aerul conditionat este inca cel mai important element al rezolvarii problemei cu caldura, asa ca este important sa-l intretinem in mod regulat. Defectiunile aparute la un sistem de climatizare pot fi foarte deranjante, dar si costisitoare.
Pe considerentul ca a fost un articol auto interesant pentru tine si ca ai aflat ceva nou, incearca sa-l distribui prietenilor care sunt la inceput de drum in cunoasterea masinilor si ar putea invata ceva din el. Te asteptam si cu un like pentru pagina noastra de Facebook!!