Sari la conținut

Cum se evalueaza starea anvelopelor auto


Cum se evalueaza starea anvelopelor auto, deoarece, starea anvelopelor auto poate fi evaluata in mai multe moduri, un aspect important de verificat fiind adancimea profilului anvelopelor, care trebuie sa fie in conformitate cu regulamentele legale in vigoare. O adancime prea mica a profilului poate duce la o aderenta redusa pe drumuri umede sau alunecoase, crescand riscul de accidente.

De asemenea, se poate verifica si aspectul vizual al anvelopelor, in cautarea eventualelor crapaturi sau umflaturi care pot indica o uzura excesiva sau daune. Unele semne de uzura pot fi observate si in modul in care masina se comporta pe drum, cum ar fi vibratiile sau zgomotele anormale. Desi vremea este cea care determina schimbarea rotilor, sezon de vara sau de iarna, starea anvelopelor trebuie verificata in mod regulat, indiferent de vreme. Se intampla ca inlocuirea sa fie necesara nu din cauza vremii, ci din cauza uzurii sau deteriorarii.

Adancimea benzii de rulare este cel mai important criteriu. Este nevoie de minimum 1,6 mm, conform Legii Circulatiei Rutiere. Cu toate acestea, expertii cred ca acest avantaj nu ar trebui utilizat. Acest lucru este in special valabil pentru anvelopele de iarna. Despre cand sa inlocuiesc anvelopele, cum se evalueaza starea lor si cum sa fie depozitate, fiecare sofer ar trebui sa cunoasca aceste aspecte, iar daca nu le stie, acest articol auto poate sa indrume.

Cum se evalueaza starea anvelopelor auto

Noile benzi de rulare au o grosime de aproximativ 8 mm. Prin urmare, se poate presupune ca reducerea lor la 1,6 mm schimba complet capacitatile si proprietatile anvelopei. Prin urmare, merita sa luati in considerare 3 mm minim ca nivel, daca se compara cu anvelopele noi. Varsta anvelopei este, de asemenea, importanta. Nu trebuie folosite mai mult de 8 ani de la data fabricatiei, chiar daca banda de rulare este in stare buna, iar uzura nu depaseste limitele.

Cu fiecare sezon, elasticitatea cauciucului anvelopelor scade. Datorita acestui fapt, devine mai putin aderent la suprafata, in special pe cele care sunt umede. Pe peretele exterior, patru numere marcate DOT indica vechimea anvelopei. Prima saptamana este dedicata productiei, iar urmatoarele doua, sunt anul in care a fost fabricata anvelopa.


Pe langa verificare banda de rulare si vechime, este necesar sa se verifice si forma generala a anvelopei. Orice umflaturi, nereguli sau urme de fisuri, indica necesitatea schimbarii anvelopelor sau, cel putin, a verificarii starii acestora de catre un atelier de reparatii, sau un service auto. De cele mai multe ori, anvelopele trebuie inlocuite daca se deterioreaza pe zona lateral.

Diferente anvelope de iarna si de vara

Anvelopele de vara si de iarna au compozitii diferite. Anvelopele de iarna au un continut crescut de cauciuc si silice. Chiar si la temperaturi scazute, sunt flexibile datorita acestei conexiuni. Cu toate acestea, anvelopele de iarna se uzeaza mai usor si devin prea moi la temperaturi ridicate.

Forma benzii de rulare a anvelopelor de vara si de iarna este diferita. Cele destinate conducerii pe frig si zapada au asa-numitele lamele. Acestea sunt taieturi care asigura o aderenta adecvata. Nu doar ca sunt mai mari decat cele de la anvelopele de vara, dar au si o adancime mai mare. Iarna, acest lucru creste increderea in conducere, dar vara, atunci cand se conduce rapid, masina va fi mai instabila, iar soferul va observa, de asemenea, o distanta mai mare de franare, mai ales pe asfalt uscat si fierbinte.

O anvelopa de iarna are banda de rulare impartita in zone mari. Golurile dintre ele vor scurge apa pe drumurile umede, iar la intrarea in zapada vor fi acoperite cu aceasta, imbunatatind astfel eficienta franarii.

Cand se inlocuiesc anvelopele

Ciclul de inlocuire toamna-primavara este cel folosit, cu exceptia cazurilor in care starea anvelopelor arata ca este necesara inlocuirea imediata. Starea drumurilor este afectata de ploaia si umiditatea din octombrie si noiembrie. Pe drumurile umede, inghetate sau acoperite cu zapada, o anvelopa de vara va rula mult mai rau decat o anvelopa de iarna. In plus, atunci cand primavara se apropie de sfarsit, soferii cu anvelope de iarna pot avea impresia ca masina se deplaseaza greu de drum, ceea ce poate fi extrem de ingrijorator si uneori, dificil de condus.

Asadar, decizia de a inlocui o anvelopa nu ar trebui sa se bazeze pe calendar. In octombrie, temperaturile pot fi surprinzator de calde ziua, sau frig noaptea, cu temperaturi sub zero. In consecinta, este dificil de stabilit cand se schimba anvelopele de vara cu cele de iarna. Utilizarea criteriului de temperatura este o solutie eficienta. Anvelopele de iarna trebuie inlocuite, cu cele de vara, daca temperatura medie zilnica depasește 7 grade Celsius, timp de mai multe zile consecutive.

Depozitare anvelope dupa inlocuire

Dupa ce ai parasit atelierul auto, unde ai realizat inlocuirea anvelopelor, trebuie sa ai in vedere ca aceasta operatiune nu este o etapa finala. Pentru a mentine proprietatile corecte ale anvelopelor, este esential sa sti ce se intampla mai tarziu cu ele.

Este o greseala sa le depozitezi una peste alta, sau le agati de carlige. Acest lucru le poate afecta in mod negativ. Este o idee buna sa asezi anvelopele vertical, ca si cum ar fi intr-o masina. Trebuie doar sa le schimbi unghiul uneori, cand nu sunt folosite. Suporturile speciale pentru anvelope sunt, disponibile pentru cumparare, sunt de asemenea recomandate.

Inlocuirea rotilor intregi, nu doar a anvelopelor, este o solutie care devine din ce in ce mai populara. Atunci cand ai roti de iarna sau de vara, ar trebui sa te asiguri ca sunt plasate corect, atunci cand nu sunt utilizate. Acestea pot sta una peste alta, sau pot atarna liber de suporturi speciale. Trebuie, totusi, sa le schimbi pozitia la fiecare cateva saptamani, la fel ca si cu anvelopele.


De final

In concluzie, evaluarea starii anvelopelor auto este un proces esential pentru siguranta si performanta unui vehicul. Prin examinarea aspectelor cheie cum ar fi adancimea profilului, uzura inegala, crapaturile sau alte semne de deteriorare, se poate determina daca anvelopele mai sunt in stare sa isi indeplineasca eficient functiile pentru care au fost create. De asemenea, monitorizarea presiunii pneurilor este la fel de importanta pentru a preveni accidentele si a economisi combustibil. Este recomandat efectuarea acestor evaluari in mod regulat si inlocuirea anvelopelor uzate sau deteriorate pentru a asigura o conducere sigura si confortabila.
Cum se evalueaza starea anvelopelor auto
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai multa cunoastere.

 

Distribuie prietenilor
Home
Articole
Adauga
Sondaje
Contact