Despre model Audi A4 B8 2007-2015, avand in vedere ca Audi A4 B8 este unul dintre cele mai dorite modele de masini second hand importate din strainatate. In segmentul si grupa sa de varsta, este una dintre propunerile de achizitionat, mai ales ca tenteaza lucratura lui solida si varietatea de aprovizionare excelenta cu piese de schimb. Iata, prin randurile care urmeaza si oferite de acest articol auto, cele mai importante informatii si date statistice despre acest model Audi.
Scurt istoric model Audi A4 B8
Audi A4 este o masina care nu are nevoie de o mare prezentare. Este unul dintre cele mai populare modele ale marcii germane, iar productia sa a inceput in 1994. Initial era disponibil doar sedanul, dar de-a lungul timpului a existat si un break, numit Avant, si o versiune Quatro cu tractiune pe 4 roti.
Modelul A4 este un succesor direct al emblematicului A80, care poate fi vazut in nomenclatorul generatiilor urmatoare. Ultima versiune a lui Audi 80 a fost marcata cu codul de fabrica B4, in timp ce prima versiune A4, cu B5. In 2015, a debutat ultima, a cincea generatie a modelului (B9).
Descriere model Audi A4 B8
Audi A4 B8 este o masina cu tractiune fata, iar versiunile mai scumpe, sunt echipate cu tractiune integrala permanenta quattro, care este una dintre cele mai bune solutii de acest tip de pe piata. Nu numai ca functioneaza perfect in timpul conducerii, dar nici nu genereaza multe costuri. O caracteristica unica a modelului este dispunerea longitudinala a sistemului de propulsie. Majoritatea masinilor cu tracțiune fata au motorul pozitionat transversal.
Acest model a fost produs cu caroserie sedan si break (Avant). Este disponibila si o versiune break si off-road, A4 Allroad. Pe baza lui A4 B8, au fost create si un coupe si un liftback, dar sunt deja marcate diferit, precum A5, A5 Sportback.
Despre model Audi A4 B8 2007-2015
Trebuie remarcat ca B8 a crescut semnificativ in comparatie cu B7, prin pastrarea aceleasi calitati ale interiorului, cu o pozitie de condus placuta, cu o potrivire perfecta a soferului si materiale de calitate. Nu prea este spatiu in spate, iar portbagajele nu sunt impresionante, sedanul are 480 litri, iar break 490 litri. Cu toate acestea, manevrarea si performanta majoritatii motoarelor sunt impresionante.
In ceea ce priveste protectia anticoroziva, A4 B8 este in fruntea multor modele auto de pe pieta, dar cu toate acestea, masina inca nu este perfecta. In cazul dorintei de achizitionare, merita inspectate si acordata atentie starii aripilor fata si examinata cu atentie capota de spate. Aici sunt zone in care pot aparea deja primele semne de coroziune.
Motoare Audi A4
Anii corespunzatori generatiei B8 au fost ultimii cu o selectie atât de mare de versiuni de motor si propulsie. In nomenclatura Audi, „FSI” inseamna un motor aspirat natural cu injectie directa, „TFSI” pentru injectie directa si un turbocompresor. Majoritatea motoarelor oferite, sunt motoare cu patru cilindri în linie. Urmatoarele motoare au fost instalate pe Audi A4 B8:
Motoare benzina Audi A4 B8
– 1,8 TFSI (120, 160, 170 CP);
– 2,0 TFSI (180, 211, 225 CP);
– 3,0 TFSI (272 CP, 333 CP);
– 3,2 FSI (256 CP);
Motoare diesel Audi A4 B8
– 2.0 TDI (120, 136, 143, 150, 163, 170, 177, 190 CP);
– 2.7 TDI (190 CP);
– 3.0 TDI (204, 240, 245 CP);
Versiuni sport
– S4 3.0 TFSI (333 CP);
– RS4 4.2 FSI (450 CP);
Cea mai frecvent importata versiune de motor este dieselul de 2 litri. Vine in multe versiuni de putere, dar toate sunt, din fericire, alimentate de un sistem common rail. Acestea sunt motoare mult mai bune decat vechiul 2.0 TDI cu injectoare unitare. In ciuda opiniilor foarte bune, merita verificat starea sistemului de injectie (in filtrul de combustibil se cauta pilitura de la pompa de inalta presiune care se uzeaza) si inlocuita preventiv cureaua de distributie si verificarea antrenarii pompei de ulei.
Un alt motor popular este, desigur, puternicul 3.0 TDI V6 turbodiesel. Numai ca, in general, nimeni nu vinde o astfel de masina prea ieftin. Daca exista o oferta prin site-uri de anunturi auto, este posibil ca aceasta sa aiba un lant de distributie uzat, deci mare atentie!
Pe langa 3.0 TDI V6, exista si versiuni 2.7 TDI V6. Acesta apare cu un design foarte frumos, dar are performante putin mai slabe. Toate motoarele pe benzina au injectie directa. Pe de o parte, acest lucru dovedeste modernitatea si are un efect pozitiv asupra reducerii consumului de combustibil, dar pe de alta parte, reduce drastic probabilitatea unei eventuale conversii la GPL. De remarcat este ca versiunile cu 4 cilindri pana in 2012 au avut o problema cu consumul excesiv de ulei de motor, dar e mult mai bine dupa această data. Motoarele V6 3.0 TFSI si 3.2 FSI se bucura de o buna reputatie, dar aceasta este doar o oferta de nisa.
Suspensie Audi A4 B8
Generatia B8, ca toate celelalte generatii A4, este echipata cu o suspensie din aliaj usor multi-link (o suspensie cu mai multe legaturi). Ofera tractiune excelenta si reduce la minimum impactul transmisiei asupra volanului. Din pacate, daca se uzeaza, este scump de reparat, mai ales suspensia fata.
De final
Audi A4 B8 se bucura in mare parte de pareri bune, in comparatie cu altele extrem de negative. Concluzia este ca acele persoane care isi permit sa intretina o astfel de masina sunt multumiti. Cei care nu isi permit, desigur, sunt dezamagiti, stiind ca va costa ceva bani (nu putini), nu numai pentru reparatii de motor sau cutie de viteze, ci si pentru o suspensie foarte extinsa.