Diagnostic gresit in atelier reparatii auto, avand in vedere ca la unele defecte, un mecanic auto greseste adesea, iar clientul plateste dublu. Foarte des, unele defectiuni relativ minore si usor de inlaturat, duc la defectiuni grave, a caror reparare costa, uneori, destul de mult. Din nefericire, uneori se dovedeste ca primul diagnostic, descoperit in graba, nu este intotdeauna exact.
Nu intotdeauna, dar sunt cazuri, mecanicul are intentia sa argumenteze clientului ca au fost mai multe defecte si trebuie sa plateasca nu numai pentru inlaturarea efectiva a defectului, ci si pentru tot ceea ce el a inlocuit anterior inutil, dupa ce a „bajbait” cauzele unei defectiuni evidente. Asta fiindca rutina este un consilier prost, iar greselile se intampla chiar si celor mai experimentati mecanici auto.
Dar chiar si asa, ajungi la un atelier auto, declari care sunt simptomele, iar mecanicul te intrerupe la mijlocul propozitiei afirmand ca „stiu deja despre toate astea, mai e asta si aia de reparat”, sau dupa o privire aruncata sub capota, diagnosticheaza si se pune imediat la treaba, fara a astepta decizia clientului.
Diagnostic gresit in atelier reparatii auto
Concurenta dintre serviciile auto este mai mereu in crestere, dar, din pacate, nu toata lumea joaca corect pe aceasta piata de servicii. Recomandarea este sa nu te lasi atras de cheltuieli inutile intr-un atelier auto, mai ales ca prea multa încredere te poate costa scump, iar asemenea fapte se intampla atat in ateliere de reparatii particulare, cat si intr-o reprezentanta.
Intotdeauna au existat persoane rau intentionate printre mecanici, iar pacalirea clientilor in service auto nu este doar o specialitate romaneasca. Unele dintre modalitati sunt aproape la fel de vechi ca si masina in sine si inca mai functioneaza. Acum este chiar mai usor decat inainte, deoarece printre utilizatorii de masini noi exista o credinta comuna cum ca acestea sunt deja atat de complicate, incat soferul insusi nici macar nu trebuie sa se uite sub capota, deoarece, fara o diagnoza si instrumente specializate, oricum nu va reusi nimic.
Datorita acestui aspect, lucratorii necinstiti dintr-un atelier auto pot conta pe faptul ca nimeni nu va verifica daca ceea ce este pe factura, a fost intr-adevar facut. Faptul ca cineva a fost un client fidel al aceluiasi mecanic de ani de zile, nu garanteaza ca acel specialist ii va fi mereu loial si onest. Chiar daca mecanicul este constient ca a gresit cu ceva, nu va vrea deloc sa-si recunoasca vinovatia, va gasi destul de multe motive, de teama, de exemplu, ca angajatorul sa nu-i reduca din salariu pentru prejudiciul cauzat. Chiar daca este bine sa nu presupunem imediat rea vointa, adesea, mecanicii sunt convinsi ca au facut totul corect, dar se poate ca adevarul sa fie altul.
Rutina este cauza multor greseli intampinate. Profesionistii cu experienta efectueaza multe activitati pe de rost, pentru ca au efectuat deja reparatii similare de sute de ori inainte. Acest lucru poate fi dezastruos, deoarece masinile se schimba, iar uneori, producatorii, pe baza experientei, modifica recomandarile anterioare privind consumabilele, intervalele de inlocuire a acestora, sau introduc piese de schimb modernizate, care difera de componentele instalate din fabrica. Asa ca, se poate dovedi ca un serviciu efectuat in conformitate cu „am făcut-o mereu asa si a fost bine”, poate duce la un dezastru.
Nu orice eroare a mecanicului este vizibila
Cel mai rau lucru este ca, de obicei, efectele greselilor devin evidente dupa o perioada de timp, ceea ce face dificila gasirea vinovatului si obtinerea de despagubiri de la el. Desi poate suna ciudat, mai ales ca ne dam masinile pe mana unor profesionisti pentru ca acestia sa aiba grija de ele, merita o revizuire cel putin superficiala si sa ne asiguram ca nu exista noi probleme, in urma celor avute. Nu trebuie sa fi un mare specialist sa te uiti sub capota, sa verifici daca nu lipsesc lichidele de functionare, sau daca totul pare in ordine. Chiar si service-urile de renume iti pot da in primire masina, de exemplu, cu o clema a bateriei slabita, cu un nivel de ulei prea mare sau prea scazut, sau chiar cu scule uitate in compartimentului motorului. Totul din cauza grabei!
Concluzie
Intr-un final, este bine sa nu ne lasam atrasi de cheltuieli inutile intr-un atelier de reparatii auto, dar, pe de alta parte, trebuie sa fim si corecti, fiindca exista si clienti care incearca sa invinovateasca mecanicii pentru defectiuni sau pagube pe care le-au provocat ei insusi.
Daca doresti sa faci comentarii la unul dintre articole auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook, invita si prietenii pentru o mai multa cunoastere si scrie ceea ce consideri ca merita atentie.