Este biodiesel sigur sau nu pentru motor, poate fi o intrebare, avand in vedere ca biocombustibilii sunt disponibili pe piata de peste 10 ani. Totusi, acestia starnesc in continuare numeroase controverse, iar parerile despre ei, sunt impartite intre soferi. Unii considera ca biocombustibilul pentru masina este o modalitate eficienta de a deveni independenti de petrol, pe cand altii, spun ca o astfel de sursa de energie nu ajuta deloc mediul inconjurator si dauneaza motoarelor. AutoDivers s-a documentat si incearca sa explice.
Initial, adaugarea de biocomponente la combustibili trebuia sa contribuie la reducerea dependentei de titei. La acel moment, Uniunea Europeana permitea vanzarea de benzina cu 10% alcool. Productia de biocombustibili este, de asemenea, un raspuns la standardele de emisii din ce in ce mai stricte, desi viitorul industriei auto este puternic asociat cu vehiculele electrice, iar marea majoritatea masinilor de pe sosele sunt inca alimentate intr-un mod conventional.
Ce sunt biocombustibilii
Biocombustibilii difera de combustibilii obisnuiti prin faptul ca sunt produsi folosind produse de origine vegetala sau animala. Uneori, sunt fabricati si din surse gazoase si alcool. Biocombustibilii nu sunt utilizati numai pentru a alimenta motoarele autovehiculelor. Utilizarea lor este destul de diversa (de exemplu, pentru incalzirea cladirilor). Cu toate acestea, cand vine vorba de biocombustibili pentru motoare, uleiul de rapita, etanolul, glicerina si algele, sunt cel mai des folosite pentru producerea lor. Conform reglementarilor actuale ale Uniunii Europene, adaugarea de biocomponente trebuie sa fie de cel putin 5% pentru benzina si 7% in cazul motorinei.
Este biodiesel sigur sau nu pentru motor
Biodieselul este un combustibil cu proprietati foarte asemanatoare cu motorina. Ceea ce-l deosebeste, este materia prima folosita pentru producerea lui. Este fabricat din uleiuri vegetale prelucrate chimic, un combustibil dintr-un amestec vegetal-petrol, iar agentii vegetali sunt obtinuti din seminte de rapita. Biodieselul costa mai putin decat combustibilul obisnuit, dar, cu toate acestea, difera semnificativ prin proprietatile sale in unele privinte.
In primul rand, este vizibil mai putin eficient ca si performante. In plus, proprietatile de lubrifiere ale esterilor vegetali sunt mai scazute, iar proprietatile de penetrare sunt mai mari. Utilizarea biodieselului poate duce la polimerizarea uleiului de motor, prin formarea unei compozitii groase, care blocheaza sita din pompa de combustibil. Acest lucru se traduce prin uzura si contaminarea in sistemul de combustibil al unui motor diesel si, de asemenea, afecteaza negativ durata de viata si parametrii de functionare ai intregului mecanism.
Biodieselul nu trebuie folosit de proprietarii de masini cu sisteme de injectie de inalta presiune, injectie directa si cele cu injectoare piezo. In acesteste categorii intra modelele japoneze moderne, precum si despre motoare TDI, HDI, DCI, CDi si TDCI.
Daca se crede ca exista destul de multe contraindicatii pentru utilizarea combustibililor biodiesel, atunci trebuie aflat ca asa si este. Din pacate, utilitatea acestui combustibil este destul de limitata. Datorita faptului ca acesta contribuie la scurtarea duratei de viata a unui motor, se recomanda utilizarea acestuia numai la vehiculele echipate cu mecanisme de tip vechi, cele cu pompa de injectie in serie si injectie in precamera.
Daca masina ta este echipata cu un motor care a fost proiectat sa functioneze bine cu biodiesel, atunci utilizarea acestuia va fi probabil profitabila. Cu toate acestea, daca motorul masinii nu este adaptat la aditivi bio, trebuie sa iei in considerare utilizarea cu atentie. Daca preturile mai mici la biodiesel, intr-o astfel de situatie, compenseaza uzura mai rapida a mecanismelor si necesitatea unor eventuale reparatii, este greu de estimat. Asa ca, ramane la aprecierea ta sa decizi.
Motoarele dezvoltate in ultimii ani sunt din ce in ce mai bine proiectate sa raspunda la biocomponente. In prezent, conducerea cu biocombustibil pur nu este posibila, deoarece s-ar ajunge rapid la o deterioreze a intregul mecanism al unitatii de antrenare. Potrivit specialistilor, in viitor, probabil ca aceasta problema va fi rezolvata, iar biocombustibilii vor constitui cea mai mare parte a materiilor prime vandute la benzinarii.