Greseli frecvente cand repari singur masina, mai ales atunci cand, pentru a reduce costul reparatiei masinii ca sofer, incerci sa remediezi singur defectiunile. Majoritatea proprietarilor de masini incearca sa repare defectiuni minore si mici daune uneori. Se intampla, insa, ca amatorii sa doreasca sa repare elemente mai complicate, care ar trebui diagnosticate doar in atelierele profesionale.
Indiferent de complexitatea problemei, repararea masinii in regim propriu, expune foarte des pe proprietarii de masini la pericole si la costuri suplimentare de pana la cateva mii de lei. Care sunt efectele negative ale reparatiilor pe cont propriu?
Greseli frecvente cand repari singur masina
Repararea elementelor care afecteaza siguranta
Dupa cum declara destul de multi mecanici auto, proprietarii de masini decid cel mai adesea sa schimbe singuri becurile sau anvelopele. Chiar si astfel de actiuni, aparent simple, dar efectuate fara cunostinte adecvate, pot avea consecinte grave.
Un bec instalat incorect poate topi soclul farului si poate face ca acesta sa nu mai functioneze. O alta amenintare este posibilitatea orbirii altor utilizatori din trafic, iar în cazuri extreme, un scurtcircuit si incendiu la masina. In primul rand, trebuie avut grija la autoinlocuirea becurilor cu xenon, a caror sursa de lumina este un filament sensibil la socuri si fluctuatii de tensiune.
In cazul schimbarii de unul singur a rotilor, multe persoane, din cauza lipsei de echipamente profesionale, nu sunt capabile sa le stranga cu forta corespunzatoare. O roata slabita poate provoca un accident grav.
Unii soferi incearca sa remedieze singuri unele avarii, care ar trebui sa fie diagnosticate doar de specialisti. Sistemul de franare este una dintre acestea, iar un proprietar de masina nu are de obicei cunostinte profesionale in domeniul exploatarii masini si a constructiei acesteia. De exemplu, placutele de frana, sau discurile de frana, instalate incorect, pot provoca multe situatii periculoase pe drum, impiedicand masina sa se opreasca la momentul potrivit. In plus, asamblarea neprofesionala a acestor componente ale sistemului de franare, determină o uzura mai rapida a acestora. Aceasta inseamna vizite mai frecvente la mecanic si costuri suplimentare.
Cunostinte neprofesioniste
Dupa cum sugereaza un intreg numar de mecanici, cunostintele dobandite in mod independent nu pot fi comparate cu cunostintele profesionale. Vizitele sistematice la un atelier auto iti permit sa reduci riscul de a suporta costuri suplimentare de reparatie si daune, care pot fi generate de o reparatie prost efectuata a unei defectiuni. De asemenea, cunostintele acumulate pe forumurile de pe internet pot duce la deteriorarea altor elemente. Ca urmare, costurile de reparatie pot creste dramatic.
Necunoasterea legii cauzeaza
Putini soferi realizeza ca, facand o autoreparare, trebuie sa tina cont de potentialele consecinte legale. Astfel, reparatiile nu ar trebui facute deloc pe proprietatea ta. Acest lucru este deosebit de important atunci cand schimbi uleiurile, lichidul de frana sau de racire. Scurgerile rezultate din astfel de activitati sunt daunatoare mediului.
De final
O reparatie prost efectuata duce la deteriorarea altor componente ale masinii, expune proprietarii de masini la costuri suplimentare si poate reprezenta o amenintare directa pentru sanatatea si viata umana. Merita sa ti cont de toate aceste probleme inainte de a incerca sa remediezi singur defectiunea masinii tale. Utilizarea serviciilor de mecanica garanteaza ajutor profesional, datorita caruia poti evita multe defectiuni. Asa ca, nu face greseli prin a repara de unul singur masina, deoarece exista suficiente service-uri auto unde poti sa rezolvi orice problema a masinii tale.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai multa cunoastere.