Intrerupator sub oglinda retrovizoare nefolosit de soferi, mai ales ca multi dintre ei nu citesc instructiunile de utilizare ale masinilor, cautand raspunsuri la ce serveste intrerupatorul sau parghia de sub oglinda retrovizoare. Fiind folosite in diferite conditii, masinile sunt asociate cu diverse inconveniente pentru sofer, mai ales seara, cand acesta poate fi orbit de faruri ale altor vehicule.
Statisticile arata ca aproximativ 40 la suta din vehiculele care circula pe drumurile din tara au farurile reglate neconform. Este un aspect pe care-l intalnim in timpul conducerii zilnice si care ne poate deranja la condus. Intr-o situatie in care o masina cu faza lunga, faza scurta, circula din direcția opusa, nu se poate face nimic in acest sens. Soferul orbit isi poate concentra privirea in principal asupra altor obiecte, astfel incat sa minimalizeze stralucirea luminilor. Cu toate acestea insa, atunci cand se deplaseaza pe aceeasi banda de mers, iar o masina cu farurile aprinse se afla in spate, soferul are optiunea de obturare a reflexiei farurilor.
Pentru a reduce stralucirea cauzata de oglinda retrovizoare, a fost dezvoltata functia modul de noapte. La cele mai simple oglinzi retrovizoare, modul de noapte este setat prin tragerea de parghie situata sub carcasa oglinzii, ceea ce reduce cantitatea de lumina reflectata. Acest lucru va reduce vizibilitatea detaliilor in oglinda, dar farurile altor vehicule vor deveni mai putin orbitoare, iar atunci cand se conduce noaptea, se va mari confortul si imbunatatirea vizibilitatii. Pentru a se reveni la modul de zi, se impinge clapeta de sub oglinda spre parbriz.
Intrerupator sub oglinda retrovizoare nefolosit
Exista din ce in ce mai multe modele de masini care detin oglinzi retrovizoare fotocromatice. In carcasa lor exista doi senzori si o suprafata de estompare, care permit setarea automata si transmisia de cantitatea de lumina reflectata. Dupa pornirea motorului, oglinda retrovizoare fotocromatica devine activa imediat, butonul luminat de sub carcasa semnaleaza functionarea acesteia, permitand si dezactivarea.
Aceste modele de oglinzi detin un senzor care masoara cantitatea de lumina naturala (la fel ca si farurile aprinse automat). Senzorul care masoara intensitatea luminii in afara masinii nu este singurul instalat in oglinda retrovizoare electronica. Exista si un senzor care controleaza efectul de stralucire, care se activeaza dupa intuneric, suprafata oglinzii intunecandu-se din cauza semnalelor care provin de la aceasta.
Trebuie retinut ca in modul de noapte, oglinda este mai putin orbitoare, dar permite si mult mai putina lumina, ceea ce reduce vizibilitatea. Cand se fac manevre de mers inapoi, merita sa fie setata oglinda in modul de zi, prin a reduce probabilitatea de a rata un obstacol ce nu poate fi vizibil.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna cunoastere.