Sari la conținut

Istoric logo Volvo si semnificatia emblemei


Istoric logo Volvo si semnificatia emblemei, avand in vedere ca sigla brandului suedez Volvo este extrem de caracteristica si usor de recunoscut, deoarece nu se limiteaza la emblema in sine. Acest articol auto incearca sa afiseze despre cum arata sigla Volvo si cum s-a schimbat de-a lungul anilor.

Scurta istorie a marcii Volvo

Volvo este un producator suedez de masini de lux. Compania a fost fondata in anul 1927 de catre SKF Financial Group. In 1999, marca a fost vanduta catre Ford pentru 6,5 miliarde de dolari, iar drepturile asupra marcii au fost impartite in mod egal (50/50) intre ambii producatori: Volvo si Ford.

Ca urmare a crizei economice din SUA, in 2010 Ford a decis sa vanda compania, iar compania chineza Zhejiang Geely Holding Group Company Limited a devenit noul proprietar al Volvo Car Corporation, producand si masini sub numele sau de marca – Geely. In ciuda faptului ca se afla sub aripile chinezesti, Volvo nu si-a pierdut caracterul, s-a dezvoltat dinamic si este acum unul dintre cei mai populari si respectati producatori de automobile din lume.

Istoric logo Volvo si semnificatia emblemei

Autorii acestui nume de marca, suedezii Assar Gabrielsson si Gustaf Larson (care impartaseau o pasiune comuna), sunt cei care au inregistrat acest cuvant inca din 1915, cuvantul latin „volvo” inseamnand „rulare. In prezent, sigla Volvo este una dintre cele mai distinctive si recunoscute de pe piata auto, dar bineinteles ca nu a avut intotdeauna aceasta forma.

De la bun inceput, marca Volvo a fost destul de conservatoare cu identitatea sa vizuala si inca foloseste emblema care a fost creata la inceputul istoriei Volvo. Prima sigla Volvo creata in 1927, a constat dintr-un oval albastru cu un contur maro-auriu si un semn verbal in centru. Textul a fost scris intr-un caracter traditional pentru acele vremuri, cu litere groase albe. Logo-ul prezenta, de asemenea, un slogan sub semnul de cuvant pe o panglică alba subtire, „Göteborg Suedia”.
sigla volvo


Sigla Volvo 1930

Abia in 1930, marca a creat baza pentru logo-ul pe care il cunoastem cu totii astazi. Este alcatuit dintr-o emblema Volvo mai indrazneata, cu semnul de cuvant plasat pe o linie orizontala groasa prin centrul cercului, cu jumatatea stanga „taiata” in trei linii mai subtiri, simbolizand miscarea. Cuvantul marcii este scris cu majuscule mici rosii. Contrastul de rosu si argintiu reflecta pasiunea si puterea Volvo. Caracteristica speciala este, desigur, simbolul fierului suedez si masculinitatea, adica o sageata plasata in dreapta cercului, care iese dintr-o raza invizibila la un unghi de 45 de grade.
sigla volvo 1930

Logo Volvo 1959

Cea mai minimalista emblema a fost creata in 1959. In acel an, au fost create doua semne – una era folosita pe masini (cu un cerc si o sageata), iar cealalta pentru documentatie, reclame, sau materiale de marketing. Sigla fara emblema avea un font elegant si indraznet si cu litere stilizate.
Logo Volvo 1959
In cazul logo-ului plasat pe masini, textul Volvo este inconjurat de un cadru minimalist, in centrul unui cerc de contur cu o sageata.
logo-ului plasat pe masini

Logo Volvo 1999

Schimbarile au venit abia in 1999, cand logo-ul a devenit mai modern, tridimensional si multi-contur. S-au pastrat aproape aceeași forma si font pentru cuvant, dar a fost adaugata o umplutura albastra la cadru, iar cercul a devenit mai gros, mai expresiv si mai puternic. Sageata este acum 3D.
Emblema Volvo 1999

Sigla Volvo 2013-2014

Sigla Volvo, creata in 2013, a devenit putin mai usoara ca expresie. Rama argintie a devenit mai simpla si a capatat o textura stralucitoare, care se vrea simtita mai proasptata si mai rece. In ceea ce priveste bannerul albastru, i s-a dedicat un chenar argintiu subtire, care a dat un aspect mai elegant literelor, facand elementele sa pară mai fine si mai rafinate.
Sigla Volvo 2013
In 2014, spatiul tridimensional al logo-ului a fost usor simplificat si a revenit la culori ceva mai discrete, mai închise. Liniile fontului sunt mai curate si mai sigure si au mai putine reliefuri.
Sigla Volvo 2014

Sigla Volvo 2020

In 2020, producatorul suedez de masini si-a restabilit cercul iconic cu o sageata la logo-ul oficial, desi cel anterior, textul in sine, este folosit, in mare parte, pe site. Noua emblema a fost realizata in acelasi stil ca cea anterioara, mai putin colorata, cu simboluri plate negre, cu contururi curate si ingrijite, plasate pe un fundal alb. Numit Volvo Iron Mark, cercul si combinatia de sageata diagonala reprezinta „simbolul chimic antic al fierului”, potrivit unui comunicat de presa al Volvo Car Group, care explica istoria marcii.

Tipul de caractere al textului a fost lasat neatins, dar literele au devenit mai mici si mai condensate in ceea ce priveste distantarea, pentru a se potrivi bine cu emblema sageata circulara atat de cunoscuta.

Sigla Volvo 2020

De final

Modificarile introduse recent, sunt legate in primul rand de faptul ca un astfel de logo arata mult mai bine pe Internet, cel care, in prezent, este principala sursa de informatii. Datorita faptului ca logo-ul nu are umbre sau culori, este mai bine afisat in primul rand pe ecranele telefoanelor mobile. Este conceput pentru a atrage atentia si pentru a se asocia cu certitudine cu o anumita marca. Este de remarcat faptul ca logo-ul in sine nu si-a schimbat in niciun fel forma, deoarece este inca un cerc cu o sageata.
Istoric logo Volvo si semnificatia emblemei

Distribuie prietenilor
Acasa
Articole
Adauga
Sondaje
Contact