Sari la conținut

Istoric si functionare pilot automat


Istoric si functionare pilot automat, acea optiune care ne ajuta sa evitam viteze necontrolate si ne ofera picioarelor cate o pauza binemeritata la drumurile lungi. Sunt extrem de multi soferi folosesc controlul vitezei de croaziera in fiecare zi, insa multi nu stiu faptul ca un astfel de sistem a fost inventat de un inginer american orb. Numele lui era Ralph Teetor, nascut in 1890 si decedat in 1982.

Cariera lui Ralph Teetor

Atunci cand avea varsta de 5 ani a avut accident cu un cutit intr-un magazin si in care i-a fost afectat unul din ochi, la care a si orbit. O data cu trecerea timpului, ca urmare a traumei ochiului afectat, a orbit si celalalt. Chiar si asa, a invatat rapid cum sa-si dezvolte celelalte simturi si sa-si foloseasca pasiunea pentru mecanica, avand o inclinatie pentru inginerie de la o varsta frageda.

A dezvoltat un talent pentru a simti obiectele mecanice si a proiecta piese in ciuda dizabilitatii sale. Mainile ii devenisera ochii, iar avea credinta ca ar putea avea un viitor in inginerie. Cu timpul, abilitatile sale crescute de auz si sensibilitatea la atingere l-au facut capabil sa diagnosticheze si sa remedieze probleme de mecanica.

Dupa ce a terminat liceul, multe universitati i-au refuzat cererile de inscriere din cauza probleme sale, lipsa de vedere. Cu toate acestea, intr-un final s-a inscris la Universitatea din Pennsylvania, pentru sectiunea de inginerie mecanica. A dorit frecventarea unei Universitati pentru a obtine o diploma de inginerie si de a deveni un inginer mecanic care sa fie respectat.

Istoric si functionare pilot automat

Inspiratia pentru sistemul de control al vitezei de croaziera a venit in timp ce Teetor calatorea cu avocatul sau in anii 1940. El a observat ca avocatul avea tendinta sa incetineasca in timp ce vorbea si sa accelereze in timp ce asculta.


Acest lucru i s-a parut deranjant si a decis sa creeze un dispozitiv care sa controleze automat viteza masinii. Dupa cativa ani de incercari si proiecte, in 1948 a depus primul sau brevet pentru un dispozitiv care sa realizeze intocmai acest lucru.

Dupa 10 ani, a depus alte cateva brevete pentru a-si imbunatati versiunea originala, pentru a veni in final cu o versiune care sa poata sa fie instalata pe oricare vehicul oferit la vanzare in acele vremuri. Primele masini care s-au laudat cu noua tehnologie au fost modelele din 1958 ale lui Chrysler Imperial, New Yorker si Windsor. Sistemul a functionat calculand viteza de deplasare pe baza rotatiilor arborelui de transmisie.

Functionare pilot automat

Controlul pilotului automat consta in a prelua acceleratia unui autovehicul pentru a mentine o viteza constanta pe care o seteaza soferul. Controlul de croaziera regleaza viteza unei masini prin reglarea pozitiei sistemului de acceleratie. Soferii pot seta controlul vitezei de croaziera cu ajutorul comenzilor marcate si afisate pe buton, comenzi care sunt concepute pentru a se decupla imediat ce se apasa pedala de frana.

De-a lungul anilor, pilotul automat a fost numit Tempomat, Cruise Control, Controlmatic, Touchomatic, Pressomatic, in functie de optiunile oferite. Acest sistem a devenit o caracteristica extrem de pretuita, dar odata cu aglomerarea conditiilor de trafic din orase, acesta devine din pacate, din ce in ce mai putin util.

Asrfel, controlul pentru o viteza de croaziera ramane o optiune favorita pentru deplasarile lungi si o recomandare pentru acei soferi carora picioarele li se simt obosite la un moment dat.
Istoric si functionare pilot automat

Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!!  😉

Distribuie prietenilor
Acasa
Articole
Adauga
Sondaje
Contact