Istoric si semnificatie logo Ferrari, avand in vedere ca Ferrari este una dintre putinele embleme de vehicule care cu siguranta dau un impact rapid oriunde in lume. Versiunea originala a logo-ului Ferrari, creat inca din 1929, este valabila si astazi, iar marca de masini Ferrari este asociata cu bogatia si prosperitatea. Un cal ridicat pe picioarele din spate, este un logo literalmente cunoscut in intreaga lume.
Scurta istorie a marcii Ferrari
Ferrari a fost fondata in 1938 de Enzo Ferrari si produce masini din 1947, cand prima masina cu sigla Ferrari a fost finalizata. Ferrari a fost fidel identitatii sale vizuale inca de la inceput, iar simbolul calului negru care topaie, este cunoscut si respectat in intreaga lume.
Originile siglei producatorului dateaza din Primul Razboi Mondial, atunci cand pilotul italian, Francesco Baracca, avea un astfel de simbol afisat pe avionul sau, iar Enzo Ferrari, impresionat de abilitatile sale, a folosit acelasi simbol ca identificare pentru compania sa.
Istoric si semnificatie logo Ferrari
Calul in pozitia ridicat si fundalul galben stralucitor au fost un element de baza al marcii Ferrari de-a lungul vremurilor. De mentionat, este faptul ca un astfel de cal este considerat un simbol al norocului in Italia.
Calul negru, pe un cadran galben, a aparut pentru prima data pe masinile de curse Ferrari in 1929. Logo-ul de la acea vreme consta dintr-un scut galben cu linii negre, rosii si albe in partea de sus si literele „S” si „F” (pentru Scuderia Ferrari) in partea de jos. Calul pe care Francesco Baracca l-a pictat initial pe avionul sau era rosu, dar a fost pictat in negru de catre colegii sai de escadrila, in semn de doliu dupa ce Baracca a fost ucis in lupte in timpul razboiului.
Insa, indiferent de originile calului, prima masina care a purtat logo-ul scutului Ferrari nu a fost un Ferrari, ci o Alfa Romeo, intrucat Scuderia Ferrari nu era inca un producator de masini, ci mai degraba echipa de curse a lui Alfa Romeo. Enzo insusi a inceput ca pilot de curse cu Alfa Romeo, inainte de a evolua intr-un rol de conducere si, in cele din urma, in echipa oficiala de lucru pentru Alfa. Scuderia Ferrari Alfa Romeo 8C Monza a purtat prima data sigla Ferrari pentru sezonul de curse din 1932.
Logo Ferrari 1929-1931
In 1931, scutul a fost usor modificat. Partea sa superioara curbata a devenit dreapta si orizontala si a fost colorata in paleta drapelului italian – verde, alb si rosu. Calul a fost si el redesenat, iar contururile sale au fost mai clare si mai curate, toate accentele albe au disparut si au fost inlocuite cu cele galbene. Conturul negru gros al scutului a fost indepartat, facand emblema sa para mai stralucitoare.
Ferrari logo 1939 – 1957
Logo-ul Ferrari, introdus in 1939, este usor diferit de toate celelalte insigne ale marcii. Principala diferenta aici este forma. Sigla anilor 1930 a constat dintr-un medalion portocaliu degradat intr-un cadru galben gros, cu un contur negru subtire si inscriptii negre elegante. Calul negru iconic de pe acest logo a fost de asemenea modificat, el a fost intors spre dreapta si are doua aripi.
Logo Ferrari 1939-1947
In 1947, cand Ferrari a inceput sa produca masini, un nou concept a fost introdus in identitatea vizuala a marcii. Scutul a fost inlocuit cu un dreptunghi asezat vertical, cu colturi rotunjite. Paleta de culori a ramas aceeasi, dar acum dungile drapelului italian au fost separate prin linii negre subtiri. Calul a fost redesenat intr-un mod modern, a capatat o silueta mai eleganta si a recapatat accente albe care au adaugat volum si senzatie de miscare. O alta schimbare importanta a vizat marca verbala. Inscriptia „SF” a fost inlocuita cu „Ferrari”, scrisa cu linii negre negre sub cal.
Logo Ferrari 2002
Redesignul din 2002 a adus putine modificari logo-ului elegant Ferrari. Contururile au devenit putin mai curate, iar singura modificare vizibila a fost facuta la steag, liniile negre dintre dungile verzi, albe si rosii au fost indepartate, ceea ce a facut ca intreaga sigla sa arate mai neteda si mai eleganta.
De final
Logo-ul Ferrari nu a devenit reprezentativ intr-o perioada scurta, deoarece a trecut prin cateva decenii de evolutie pentru a-si atinge statutul care-l are astazi. De la aeronava unui pilot de lupta, pana la vestimentatie si brelocuri, calatoria logo-ului Ferrari a fost una incredibila.