Istoric si semnificatie logo Kia, deoarece, de la infiintarea marcii Kia, logo-ul acesteia s-a schimbat de mai multe ori si aproape intotdeauna au fost schimbari radicale. Despre cum arata acum logo-ul Kia si ce inseamna, acest articol auto incearca sa-i faca o prezentare.
Istoria marca Kia
Kia Corporation este o marca de autoturisme sud-coreeana, care apartine grupului Hyundai Motor. Este prezenta pe piata auto din 1944 si a fost initial implicata in productia de biciclete. Astazi, Kia este unul dintre cei mai mari producatori de masini din Asia si isi distribuie vehiculele in intreaga lume.
Dezvoltarea acestui producator a fost extrem de dinamica. Progresul pe care aceasta marca l-a facut de-a lungul anilor a fost impresionant. Numele Kia, folosit si astazi, este o combinație a cuvintelor ki (기), care inseamna „a se ridica” sau „iesit”, si „-a” (아), care in coreeana inseamna Asia. Numele Kia poate fi tradus ca „nascut in Asia”, sau „venit din Asia”.
Istoric si semnificatie logo Kia
Primul logo KIA a fost conceput in perioada cand compania se concentra pe productia de biciclete. El consta dintr-un model de trei diamante cu o roata dintata in centru. Numele companiei este plasat in interiorul unui angrenaj si pozitionat intr-un alt diamant. A fost o lucrare destul de complicata pentru vremea ei.
In 1960, profilul companiei s-a schimbat si KIA a inceput sa produca, in baza unor contracte cu Honda si Mazda, masini si motociclete cu licenta. Noul logo prezenta un cerc verde cu o linie diagonala care se extinde spre sus sus si la dreapta. O emblema care semana cu o litera Q inversata.
Din 1986, logo-ul KIA a constat dintr-un cuvant stilizat cu caractere indraznete personalizate, cu o linie ondulata, inlocuind bara de sus a literei „K”.
In anul 1990, a fost conceputa baza actualului logo KIA, care consta intr-un oval plasat orizontal cu un semn de cuvant in mijloc. Rosul si albul au devenit paleta oficiala de culori, rosul reprezentand pasiunea si energia companiei, iar albul, puritatea si loialitatea. Tipul de caractere non-standard al marcii este simplu si clar, iar singurul element unic al literei este absenta unei dungi orizontale in cadrul literei „A”.
Reproiectarea din 2020 aduce un stil modern si futurist identitatii vizuale a marci KIA , minimizand elementele insignei si mentinand in acelasi timp unicitatea si recunoasterea mărcii. Noul logo consta dintr-un text rosu stilizat, cu toate cele trei litere unite intre ele, „K” este legat de „I” din partea de sus si „I” de „A” din partea de jos, reprezentand intregul cuvant. Arata ca literele chirilice „KИ”. Colturile din stanga sus si din dreapta jos arata si ele interesante, sunt taiate, ca si cum nu s-ar potrivi in cadrul invizibil.
De final
Schimbarea numelui companiei, a siglei si a sloganului (miscarea care inspira), nu este doar o transformare vizuala. „Noul logo Kia reprezinta angajamentul companiei de a deveni un simbol al schimbarii si inovatiei”, a declarat Ho Sung Song, Presedinte CEO-ul Kia, la dezvaluirea noului brand corporativ al companiei.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna cunoastere.