Istoric si semnificatie Logo Mazda, mai ales ca istoria marcii japoneze Mazda dateaza din anii 1920, cand si-a inceput activitatea la Hiroshima. Compania, infiintata de Jujiro Matsuda, si-a prezentat primul automobil in 1931. Astazi este unul dintre primii 15 producatori auto ca volum si una dintre cele mai vandute marci de masini in intreaga lume. Doar ca, de atunci, logo-ul s-a schimbat de multe ori, iar acest articol auto iti prezinta detaliile schimbarii.
Scurta istorie a marcii Mazda
Originile marcii Mazda dateaza din anii 1920, perioada cand si-a inceput activitatea Toyo Cork Kogyo Co., Ltd, specializata in productia de pluta. A fost fondata in Hiroshima, Japonia, la 30 ianuarie 1920, si si-a schimbat numele in Toyo Kogyo Co., Ltd. in 1927. La sfarșitul anilor 1920, compania a fost salvată de la faliment de catre Hiroshima Saving Bank si alti lideri de afaceri din Hiroshima. In 1928, Jurjio Matsuda a fondat un nou brand pe baza celui precedent, iar in 1931 a fost creat primul produs, un vehiculul de bagaje cu trei roti, Mazda-go.
Numele marcii s-ar parea ca deriva din numele fondatorului sau, Jujiro Matsuda, a carui pronuntie europeana este Mazda. Dar are si o alta semnificatie, deoarece in civilizatiile asiatice exista un zeu al armoniei, intelepciunii si luminii, Ahura Mazda. Fondatorul marcii a fost un om foarte spiritual, asa ca, numele si logo-ul Mazda sunt considerate a avea o multime de semnificatii ascunse in interior.
Istoric si semnificatie Logo Mazda
In primii ani ai istoriei sale, compania s-a concentrat pe productia de scule si masini grele. Deci, logo-ul marcii originale a fost simplu si minimalist.
Sigla Mazda 1920-1928
Prima sigla Mazda a fost introdusa in 1920 si a ramas in uz timp de opt ani. Era o insigna geometrica abstracta, realizata cu linii negre groase si plasata pe un fundal simplu. Forma circulara a logo-ului semana cu una dintre cele mai faimoase arme ninja.
Logo Mazda 1928–1931
In 1928 a fost reproiectat si s-a introdus o insigna minimalista rosie si alba, cu forma circulara perfecta si doua linii orizontale groase, iesind din cadrul rosu spre centrul insignei. Capetele liniilor aveau un spatiu destul de mare intre ele.
Logo Mazda 1931–1934
Dupa introducerea primului vehicul pe piata, logo-ul a fost schimbat, iar numele Mazda a fost folosit pentru prima data. Interesant este ca emblema folosea o compozitie grafica asociata cu Mitsubishi pana in prezent, compusa din trei romburi conectate prin colturi, formand un triunghi. Logotipul alb si albastru a fost scris cu caractere cursive personalizate.
Logo Mazda 1934
Simbolul geometric nu a ramas mult timp in logo, deoarece, in 1934 era doar un logotip de cuvant, care repeta contururile versiunii precedente, dar avea linii mai subtiri la litere. In plus, erau umplute cu negru.
Logo Mazda 1936
In 1936, a fost creat un logo geometric care a fost inspirat de emblema Hiroshima. Se afisau trei linii paralele care formeaza trei „M” in punctele centrale. Cele trei „M” reprezentau producatorul de motoare Mazda. Logo-ul a fost folosit pana in 1959, in paralel cu alte modele.
Logo Mazda 1951-1972
Versiunea alb-negru, minimalista si foarte geometrica a logo-ului a fost introdusa de producatorul auto japonez in 1951. Continea o compozitie abstracta foarte interesanta de trei triunghiuri indreptate in jos. Toate contineau elemente diferite, constand in linii subtiri alb-negru cu taieturi drepte, plasate in moduri diferite si care creau forme unice de simboluri. Acest logo misterios si modern a fost folosit de Mazda de peste douazeci de ani, in principal pe piata sa de origine. Logo-ul de pe vehiculele de export era diferit.
Sigla Mazda 1954–1975
În 1954, a fost creat un alt logo, care a fost vazut in principal pe vehiculele exportate. Trebuia sa fie simplu si lizibil pentru toata lumea, motiv pentru care a fost introdus un logo text intr-o noua paleta de culori albastru si alb. Era „Mazda” scris intr-un tip cursiv cursiv, cu majuscule solide si precise, contururi curate si linii cu margini ascutite.
Logo Mazda 1975-1991
Timp de aproape 30 de ani, compania a folosit un logo cu litere, fara detalii si simboluri suplimentare. Croiala noului logo din 1975 a devenit iconica si este folosita de brand intr-o forma similara pana in prezent. Logo-ul este futurist si indraznet, dar mai ales usor de recunoscut.
Logo Mazda 1991-1992
In 1991, Mazda a decis sa revina la simbolism in logo-ul sau si a folosit o emblema in forma de diamant, care era o reprezentare a luminii si a soarelui. Prima sa versiune a fost geometrica, iar in 1992 a fost reproiectata cu linii netede si moi. Logo-ul Mazda din 1992 este baza pentru logo-ul actual pe care îl cunoaștem cu toții.
In 1992, toate formele au fost curatate si realizate cu linii mai rotunjite si mai subtiri, iar in ceea ce priveste logo-ul, acesta a capatat forme mai usoare, iar dimensiunea literelor a fost usor redusa. Diamantul si încadrarea au devenit mai mult circulare decât unghiulare, ceea ce a echilibrat liniile drepte ale inscriptiei.
Logo Mazda 1997-2015
Simbolul marcii cunoscut astazi a fost creat in 1997. „V” formeaza aripi, reprezentand „M” intr-un cadru oval si care reflecta gandirea flexibila si vitalitatea marcii. Trebuie remarcat faptul ca sub logo exista un logotip, practic neschimbat din anii 1970.
Logo Mazda 2015-2018
În 2015, logo-ul a fost reimprospatat. Emblema argintie Mazda a ramas neatinsa, doar suprafata sa lucioasa a devenit mata. In ceea ce priveste logotipul, acesta a devenit argintiu, dar a capatat si un contur albastru subtire, care seamana cu logo-ul marcii timpurii, indicand progresul si dezvoltarea producatorului auto.
Mazda logo 2018-prezent
Logo-ul actual al lui Mazda este o emblema si o marca verbala usor reproiectata din 1988, care utilizeaza toate literele mici, cu exceptia lui „D”. Logo-ul este modern si sofisticat, evidentiat de paleta de culori gri-argintiu.
De final
Logo-ul Mazda a suferit cateva modificari majore in istoria sa emblematica. Logo-ul actual Mazda este in funcțiune din 1997. Acesta prezinta numele companiei si numele sub o reprezentare stilizata a literei „M”. Acest „M” distinctiv si usor curbat, este izbitor de inteligent si elegant, dezvoltandu-se in forma unor aripi intinse. Acest lucru confera designului general un atribut „asemanator unei bufnite”, potrivit unor experti in branding. Aripile sunt cunoscute pentru a exemplifica faptul ca este o companie futurista si inovatoare.
Daca doresti sa faci comentarii la unul dintre articole auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook, invita si prietenii pentru o mai multa cunoastere si scrie ceea ce consideri ca merita atentie.