Istoric si semnificatie logo Subaru, compania japoneza de automobile care se afla situata in Tokyo, iar simbolul emblematic al unui Subaru dateaza din anul 1953, cand sase companii japoneze au fuzionat pentru a forma Fuji Heavy Industries Ltd. Este marca cunoscuta pentru masinile cu tractiune pe patru roti, fiind una dintre primele care au optat pentru acest tip de tractiune si a devenit promotoarea lui.
Scurta istorie Subaru
Marca Subaru a aparut la scurt timp dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, la 15 iulie 1953, cand industria auto a devenit una dintre principalele domenii economice ale Japoniei. Pentru productia pentru armata s-a renuntat, iar datorita industriei auto, s-a ajuns la crearea atat a locurilor de munca, cat si a unui produs care a atins rapid nivelul si calitatea pentru care au devenit cunoscute si respectate pe scara larga in intreaga lume. In prezent, gama de modele Subaru nu este atat de extinsa, dar este asociata cu soliditatea si excelenta tractiune pe patru roti.
Istoric si semnificatie logo Subaru
Subaru a fost prima companie auto care a folosit cuvant japonez pentru a-si crea numele. Acest cuvant „Subaru” poate fi tradus din japoneza ca „uneste”, precum si „pleiad”, care este un grup de sase stele din constelatia Taurului. De asemenea, este de remarcat faptul ca logo-ul Subaru a fost intotdeauna bazat pe numele marcii si a reprezentat sase stele de la inceput, desi nuantele de culori si designul s-au schimbat foarte des.
Cand compania a fost fondata, cele sase companii diferite au fost unite. Deci, fiecare stea din logo simbolizeaza una dintre aceste sase companii. Fundalul intunecat din logo simbolizeaza cerul noptii, in care stralucesc stelele cromate in patru colturi. Conectarea stelelor in perechi pe un logo, reprezinta activitatea cu partenerii companiei, dar si colaborarea cu clientii.
Prima versiune
Prima versiune a logo-ului, creata pentru companie in 1953, a fost proiectata intr-un stil monocromatic, cu stele ascutite cu patru colturi, inchise intr-un cadru oval subtire si distinct, orientat orizontal. Logo-ul a fost realizat din metal stralucitor, cu degradeuri arginti si linii groase ale tuturor elementelor. Aceasta emblema a fost plasata pe capotele masinilor Subaru si arata grozav pe fiecare culoare de fundal.
Dupa cateva modificari avute loc de-a lungul perioadei, in anul 1980, logo-ul Subaru a revenit aproape de original si arata aproape la fel ca cel folosit de compania in primii ani, dar cu linii stelare trunchiate si un cadru oval alungit. O alta diferenta a fost contururile elementelor, prin liniile mari, argintii, care aveau un contur negru proeminent, prin adaugarea unei identitati vizuale.
Logo-ul Subaru a inceput sa semene cu ceea ce observam astazi abia dupa 1980. Emblema consta din acelasi oval cu stele, dar paleta de culori a fost schimbata. Stele argintii au fost plasate pe un fundal albastru inchis.
Sigla Subaru a fost actualizata din nou in 1999. Forma a devenit mai larga si pare mai ovala, culoarea de fundal are nuante de gradient, ceea ce adauga un efect tridimensional emblemei. Stelele sunt realizate in linii mai curate si mai clare intr-un contur oval.
De final
La fel ca multe alte simboluri auto, sigla celor de la Subaru s-a modificat putin de-a lungul anilor. Tendintele nu au nicio influenta asupra simbolurilor masinilor. Stelele din logo au fost mai intai argintii, apoi au fost pe un fundal transparent. Au existat cateva modificari de culoare pe fundal, dar in cele din urma, stelele apar pe fundalul lor de drept, un albastru inchis.