Logo Citroen si ce inseamna, deoarece in luna septembrie a acestui an, producatorul francez a introdus o sigla reimprospatata, care duce catre inapoi, la traditia si originile marcii. Afla mai multe urmarind continutul acestui articol auto.
O scurta istorie a marcii Citroen
Citroen este un brand francez de masini care a fost fondat in 1919 de Andre-Gustave Citroen. In 1976 a devenit parte a Grupului PSA Peugeot Citroen, iar acum face parte din Grupul Stellantis. In primii zece ani, Citroen a devenit una dintre cele mai mari companii de automobile din lume. Emblema originala Citroen a fost creata in 1919 de catre fondatorul marcii, a carui afacere de familie, Engrenages Citroen, s-a specializat initial in proiectarea si productia de angrenaje melcate. Varfurile angrenajelor rotilor au devenit o inspiratie pentru faimosul logo chevron.
Astfel, legendara emblema Citroen prezinta o imagine a doua roti melcate, care au fost brevetate de insusi Andre Citroen. Rotile dintate arata ca doua litere „V” intoarse. In aproape toate versiunile simbolului marcii, cele doua sageti chevron sunt identice.
Logo Citroen si ce inseamna
Sigla Citroen a suferit mai multe modificari de-a lungul anilor. Forma sa cea mai timpurie prezenta culori galbene si albastre. Schema actuala de culori rosu si alb a fost introdusa in anii 1980.
Logo-ul original Citroen a fost creat in 1919 de catre fondatorul marcii, Andre Citroen, a carei companie de familie, Engrenages Citroen, s-a specializat in proiectarea si productia de angrenaje si suruburi. Dintii de pe rotile dintate au inspirat faimosul logo chevron.
1919 – 1921
Logo-ul original Citroen era in culorile galben si albastru. Emblema consta dintr-un cadru oval si chevrone, realizate cu linii subtiri. Era un simbol sofisticat, dar care a ramas intr-o forma similara multi ani.
1921 – 1929
Prima schimbare logo Citroen a avut loc in 1921. Culorile albastru si galben au ramas, dar albastrul a devenit culoarea dominanta. Acum, emblema ovala este plasata peste un octogon albastru solid. Liniile galbene sunt mai indraznete si mai stralucitoare, ceea ce l-a facut mai modern si mai vizibil.
1929 – 1936
In anul 1929, a fost creata singura versiune a siglei Citroen, prin introducerea unui element grafic suplimentar. A fost singura versiune a siglei Citroen la care s-a adaugat un element grafic. O lebada alba este plasata cu fata la stanga in centrul unui sigle rotunde, cu doua sageti chevrone deasupra lebedei si o parte inferioară albastra, simbolizand apa.
1936 – 1959
In 1936, octogonul a revenit. A devenit mai clar, mai puternic si a fost incadrat intr-un cadru galben. A aparut un semn Citroën sub cele doua semne chevron, iar litera „I” are un punct in partea de sus, fapt care uniformizeaza cele doua puncte „Ë” si face logo-ul echilibrat.
1959 – 1966
In 1959, logo-ul este reproiectat cu o abordare moderna. Textul marcii a disparut, iar chevronurile au acum trei dimensiuni, plus ca sunt marite. Aceasta este prima data cand cei doi dinti sunt diferiti ca forma. Galbenul stralucitor este inca culoarea principala si nu mai exista albastru. Singura adaugare la simbolul chevron este un contur oval subtire, orientat orizontal, ca fundal.
1966 – 1985
In 1966, sigla Citroen a revenit la paleta sa de culori initiala, dar au ramas chevronurile. Au fost plasate intr-un cerc pe un fundal alb, care se afla in interiorul unui patrat albastru. Textul marcii este plasat intr-un dreptunghi alb si realizat cu caractere albastre aldine, cu majuscule. Punctul de deasupra literei „I” a disparut.
1985 – 2009
In 1985, culorile emblemei si aspectul ei s-au schimbat dramatic. Acum emblema consta din doua chevrone albe care sunt plasate într-un patrat rosu. Textul este acum mai mare, cu linii clare in negru.
2009 – 2016
Logo-urile, concepute de designerii Landor, au restabilit simetria chevronelor si le-au facut din nou tridimensionale. Paleta de culori a fost schimbata in gri-argintiu si rosu, unde logo-ul este argintiu și textul marcii este scris cu rosu.
2016 – 2022
Logo-ul actual al marcii Citroen are un design plat si simplu, devenind elegant si sofisticat, dar mai ales modern. Culoarea gri subliniaza liniile elegante ale unui font non-standard. Emblema este bidimensionala, dar cadrul asimetric creeaza un efect de luciu tridimensional.
2022 – prezent
Noul logo Citroen face referire la originalul din 1919. Cu toate acestea, nu este o copie exacta a acesteia, cele doua chevrone inscrise in ovalul vertical sunt mai groase. De asemenea, emblema da impresia ca este mai lata decat originalul, iar datorita finisajului dintr-o singura culoare, totul este mai vizibil.
Identitatea vizuala schimbata este de a sublinia intrarea Citroen in era electromobilitatii. Noul logo si-a facut debutul la recenta prezentare a conceptului electric Citroën Oli, un crossover electric (doar 1000 kg greutate si pana la 400 km autonomie), anuntand directia spre care vrea sa se indrepte brandul francez. Logo-ul reimprospatat va apare pe modelele de productie de la jumatatea lui 2023.