Logo Renault-istoric si semnificatie a acestei sigla a marci franceze, care incepe in 1899 si de mai bine de un secol logo-ul s-a schimbat de mai multe ori. Renault a fost al unsprezecelea cel mai mare producator auto din lume dupa volumul de productie, cu 50,5% din vanzari in afara Europei. Astazi, alianța Renault- Nissan este al patrulea grup de automobile ca marime.
Scurta istorie a marcii Renault
Renault este o marca a celebrului producator francez de masini, care functioneaza inca din 1899. Proiectul a fost demarat de trei frati, Louis, Marcel si Fernand Renault. Astazi, este deținut de unul dintre liderii mondiali din industria auto, Alianta Renault-Nissan. Compania a fost fondata sub numele Societe Renault Freres in 1899, dar prima masina a fost prezentata în 1897 si vanduta unui prieten de familie un an mai tarziu. Brandul si-a primit primul logo la un an de la infiintarea oficiala, iar in cei peste o suta de ani de istorie, designul siglei Renault a suferit cateva modificari semnificative.
Logo Renault-istoric si semnificatie
De-a lungul istoriei sale, marca Renault si-a schimbat de multe ori identitatea vizuala, dar un lucru a ramas acelasi din 1925, si anume rombul, care este elementul de baza al logo-ului. Aceasta forma a fost aleasa din doua motive. In primul rand, se potrivea mai bine pe partea din fata a masinii si, in al doilea rand, parea mult mai modern.
Totusi, semnul a trecut prin cateva modificari, lucruri ce demonstrau ca marca Renault dorea sa se schimbe odata cu epoca sa. Primul logo Renault care a aparut, in 1899, era format din initialele celor trei frati Renault, gravate pe un medalion oval cu doua panglici.
Logo Renault 1906
Un alt logo a fost proiectat in 1906 si a afisat o imagine a unei masini inchise intr-o roata dintata circulara. Logo-ul parea sa devina mai expresiv si mai industrial.
Logo Renault 1919
In timpul Primului Razboi Mondial, Renault a construit tancuri, ceea ce a fost reflectat si in logo-ul noii marci. Aceasta emblema rotunda a ramas ca sigla Renault timp de 4 ani.
Logo Renault 1923
In 1923, emblema a fost reproiectata, aparea cu o grila longitudinala, un cadru rotund si o placa cu un text Renault in mijloc.
Sigla Renault 1925
In anul 1925, a fost conceput primul logo cu o forma geometrica tip diamant. Emblema companiei a capatat forme unghiulare si s-a transformat intr-un romb. La acel moment, Renault si-a prezentat sloganul unic care promova marca: „Renault, The Automobile of France”. Toate acestea au insemnat ca masinile (deja cu romb) erau alese de cumparatorii din aceasta tara.
Renault logo 1930
In 1930, sigla Renault a fost reproiectata. A devenit mai clara, mai puternica si mai solida in forma sa, pastrand in acelasi timp forma geometrica a diamantului. Sigla „Renault” este scrisa cu majuscule intr-un format puternic si elegant, cu linii groase.
Sigla Renault 1945
Reproiectarea din 1945 a schimbat usor conceptul de identificare vizuala. Diamantul a fost inchis intr-un cadru in forma de scut cu linii rotunjite, s-a adaugat culoarea gri a elementelor principale si umplutura galbena. Stema era conturată cu gri si avea ornamente geometrice atat pe liniile superioare, cat si pe cele de jos ale cadrului. In ceea ce priveste „diamantul” in sine, era un model cu dungi orizontale si cuvintele „Regie Nationale Renault France” in negru, plasate pe patru niveluri. De mentionat ca din 1945, Renault a inceput sa foloseasca galbenul pentru identitatea sa vizuala, iar de atunci, culoarea a devenit sinonima cu brandul.
Emblema Renault 1946
In 1946, emblema a fost eliminata din identitatea corporativa a Renault, pastrand emblema doar ca un singur element. Renault Diamond a fost acum desenat intr-o paleta de culori galben, alb si negru. Liniile orizontale negre subtiri, au fost insotite de litere boldate si cu majuscule.
Logo Renault 1959
O alta reproiectare a siglei fost realizata in 1959. Marca dcuvantului a ramas pe loc, dar a fost facuta cu litere mai mici. De asemenea, diamantul a fost stilizat, devenind mai ingust si mai elegant. Totodata, a primit un nou nume – Pointe de Diamanté.
Renault logo 1967
In 1967, designerii au introdus un concept complet nou al identitatii vizuale a marcii Renault. Patratul galben stralucitor avea doua figuri albe asemanatoare sagetilor asezate una langa alta, pentru a forma un romb galben. Inscriptia neagra a „Renault”, scisa cu majuscule, a fost plasata sub un patrat galben, inchisa intre doua linii orizontale negre.
Emblema Renault 1972
In anul 1972, Renault l-a angajat pe celebrul artist Victor Vasarely pentru a reproiecta sigla. El a creat o emblema tridimensionala, dinamica si curata, cu linii de grosime variabila.
Sigla Renault 1982
Reproiectarea din 1982 a rafinat contururile si a adaugat cateva accente albe diamantului, ceea ce l-a facut sa arate mai elegant si mai modern. Efectul tridimensional a fost, de asemenea, imbunatatit. Nuanta de galben a fost schimbata intr-una mai inchisa, iar tipul de litere a fost schimbat cu unul elegant, cu linii groase si clare la capete.
Logo reproiectat in 1992
Identitatea vizuala a marcii a fost reproiectata in 1992. Simbolul a devenit mai puternic si mai minimalist, forma sa 3D a devenit acum mai vizibila datorita accentuarii umbrelor. Numele Renault a aparut sub emblema, iar acest logo a fost fundamentul a ceea ce vedem astazi.
Sigla Renault 2004
In 2004, logo-ul a fost usor modernizat, iar marca verbala a primit un nou tip de litera. Patratul galben a reaparut pe logo ca fundal. Marca verbala era puternica si eleganta, combinand atat liniile groase, cat si cele subtiri.
Logo 2008
In 2008, aspectul intregii embleme s-a schimbat. Marca a devenit mai mica si a aparut sub semnul unui diamant, iar totul a fost inchis intr-un cadru galben.
Logo-ul Renault 2015
Logo-ul Renault 2015 este mai indraznet si mai modern. Marca apare intr-un caracter personalizat, care este minimalist si elegant. Diamantul si-a modificat putin forna, avand linii netezite si rotunjite.
Sigla Renault 2021-prezent
In 2021, marca franceza si-a schimbat designul logo-ului, facandu-l minimalist si progresiv. Logo-ul consta acum dintr-un diamant monocromatic desenat in doua linii groase, creand impresia de tesut lanturi. Marca a fost eliminata din versiunea de baza, dar poate insoti in continuare emblema in functie de nevoile marcii, cum ar fi in comunicarea de marketing.
De final
Logo-ul tip diamant Renault a trecut prin multe modificari, de cand a fost folosit pentru prima data in 1899. Rombul este prezent in sigla Renault din 1946 si este putin probabil sa se schimbe, iar cea mai buna dovada este noua versiune a siglei prezentata in ianuarie 2021.
Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!! 😉