Sari la conținut

Logo Renault-istoric si semnificatie


Logo Renault-istoric si semnificatie a acestei sigla a marci franceze, care incepe in 1899 si de mai bine de un secol logo-ul s-a schimbat de mai multe ori. Renault a fost al unsprezecelea cel mai mare producator auto din lume dupa volumul de productie, cu 50,5% din vanzari in afara Europei. Astazi, alianța Renault- Nissan este al patrulea grup de automobile ca marime.

Scurta istorie a marcii Renault

Renault este o marca a celebrului producator francez de masini, care functioneaza inca din 1899. Proiectul a fost demarat de trei frati, Louis, Marcel si Fernand Renault. Astazi, este deținut de unul dintre liderii mondiali din industria auto, Alianta Renault-Nissan. Compania a fost fondata sub numele Societe Renault Freres in 1899, dar prima masina a fost prezentata în 1897 si vanduta unui prieten de familie un an mai tarziu. Brandul si-a primit primul logo la un an de la infiintarea oficiala, iar in cei peste o suta de ani de istorie, designul siglei Renault a suferit cateva modificari semnificative.

Logo Renault-istoric si semnificatie

De-a lungul istoriei sale, marca Renault si-a schimbat de multe ori identitatea vizuala, dar un lucru a ramas acelasi din 1925, si anume rombul, care este elementul de baza al logo-ului. Aceasta forma a fost aleasa din doua motive. In primul rand, se potrivea mai bine pe partea din fata a masinii si, in al doilea rand, parea mult mai modern.

Totusi, semnul a trecut prin cateva modificari, lucruri ce demonstrau ca marca Renault dorea sa se schimbe odata cu epoca sa. Primul logo Renault care a aparut, in 1899, era format din initialele celor trei frati Renault, gravate pe un medalion oval cu doua panglici.
Primul logo Renault

Logo Renault 1906

Un alt logo a fost proiectat in 1906 si a afisat o imagine a unei masini inchise intr-o roata dintata circulara. Logo-ul parea sa devina mai expresiv si mai industrial.
Logo Renault 1906

Logo Renault 1919

In timpul Primului Razboi Mondial, Renault a construit tancuri, ceea ce a fost reflectat si in logo-ul noii marci. Aceasta emblema rotunda a ramas ca sigla Renault timp de 4 ani.
Logo Renault 1919

Logo Renault 1923

In 1923, emblema a fost reproiectata, aparea cu o grila longitudinala, un cadru rotund si o placa cu un text Renault in mijloc.
Logo Renault 1923

Sigla Renault 1925

In anul 1925, a fost conceput primul logo cu o forma geometrica tip diamant. Emblema companiei a capatat forme unghiulare si s-a transformat intr-un romb. La acel moment, Renault si-a prezentat sloganul unic care promova marca: „Renault, The Automobile of France”. Toate acestea au insemnat ca masinile (deja cu romb) erau alese de cumparatorii din aceasta tara.
Sigla Renault 1925

Renault logo 1930

In 1930, sigla Renault a fost reproiectata. A devenit mai clara, mai puternica si mai solida in forma sa, pastrand in acelasi timp forma geometrica a diamantului. Sigla „Renault” este scrisa cu majuscule intr-un format puternic si elegant, cu linii groase.
Renault logo 1930

Sigla Renault 1945

Reproiectarea din 1945 a schimbat usor conceptul de identificare vizuala. Diamantul a fost inchis intr-un cadru in forma de scut cu linii rotunjite, s-a adaugat culoarea gri a elementelor principale si umplutura galbena. Stema era conturată cu gri si avea ornamente geometrice atat pe liniile superioare, cat si pe cele de jos ale cadrului. In ceea ce priveste „diamantul” in sine, era un model cu dungi orizontale si cuvintele „Regie Nationale Renault France” in negru, plasate pe patru niveluri. De mentionat ca din 1945, Renault a inceput sa foloseasca galbenul pentru identitatea sa vizuala, iar de atunci, culoarea a devenit sinonima cu brandul.
Sigla Renault 1945

Emblema Renault 1946

In 1946, emblema a fost eliminata din identitatea corporativa a Renault, pastrand emblema doar ca un singur element. Renault Diamond a fost acum desenat intr-o paleta de culori galben, alb si negru. Liniile orizontale negre subtiri, au fost insotite de litere boldate si cu majuscule.
Emblema Renault 1946

Logo Renault 1959

O alta reproiectare a siglei fost realizata in 1959. Marca dcuvantului a ramas pe loc, dar a fost facuta cu litere mai mici. De asemenea, diamantul a fost stilizat, devenind mai ingust si mai elegant. Totodata, a primit un nou nume – Pointe de Diamanté.
Logo Renault 1959

Renault logo 1967

In 1967, designerii au introdus un concept complet nou al identitatii vizuale a marcii Renault. Patratul galben stralucitor avea doua figuri albe asemanatoare sagetilor asezate una langa alta, pentru a forma un romb galben. Inscriptia neagra a „Renault”, scisa cu majuscule, a fost plasata sub un patrat galben, inchisa intre doua linii orizontale negre.
Renault logo 1967

Emblema Renault 1972

In anul 1972, Renault l-a angajat pe celebrul artist Victor Vasarely pentru a reproiecta sigla. El a creat o emblema tridimensionala, dinamica si curata, cu linii de grosime variabila.
Emblema Renault 1972

Sigla Renault 1982

Reproiectarea din 1982 a rafinat contururile si a adaugat cateva accente albe diamantului, ceea ce l-a facut sa arate mai elegant si mai modern. Efectul tridimensional a fost, de asemenea, imbunatatit. Nuanta de galben a fost schimbata intr-una mai inchisa, iar tipul de litere a fost schimbat cu unul elegant, cu linii groase si clare la capete.
Sigla Renault 1982

Logo reproiectat in 1992

Identitatea vizuala a marcii a fost reproiectata in 1992. Simbolul a devenit mai puternic si mai minimalist, forma sa 3D a devenit acum mai vizibila datorita accentuarii umbrelor. Numele Renault a aparut sub emblema, iar acest logo a fost fundamentul a ceea ce vedem astazi.
Sigla Renault 1992

Sigla Renault 2004

In 2004, logo-ul a fost usor modernizat, iar marca verbala a primit un nou tip de litera. Patratul galben a reaparut pe logo ca fundal. Marca verbala era puternica si eleganta, combinand atat liniile groase, cat si cele subtiri.
Sigla Renault 2004

Logo 2008

In 2008, aspectul intregii embleme s-a schimbat. Marca a devenit mai mica si a aparut sub semnul unui diamant, iar totul a fost inchis intr-un cadru galben.
Logo 2008

Logo-ul Renault 2015

Logo-ul Renault 2015 este mai indraznet si mai modern. Marca apare intr-un caracter personalizat, care este minimalist si elegant. Diamantul si-a modificat putin forna, avand linii netezite si rotunjite.
Logo-ul Renault 2015

Sigla Renault 2021-prezent

In 2021, marca franceza si-a schimbat designul logo-ului, facandu-l minimalist si progresiv. Logo-ul consta acum dintr-un diamant monocromatic desenat in doua linii groase, creand impresia de tesut lanturi. Marca a fost eliminata din versiunea de baza, dar poate insoti in continuare emblema in functie de nevoile marcii, cum ar fi in comunicarea de marketing.
Sigla Renault 2021-prezent

De final

Logo-ul tip diamant Renault a trecut prin multe modificari, de cand a fost folosit pentru prima data in 1899. Rombul este prezent in sigla Renault din 1946 si este putin probabil sa se schimbe, iar cea mai buna dovada este noua versiune a siglei prezentata in ianuarie 2021.
Logo Renault-istoric si semnificatie
Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!!  😉

Acasa
Articole
Adauga
Sondaje
Contact