Sari la conținut

Logo Seat-istoric si semnificatie


Logo Seat-istoric si semnificatie, avand in vedere ca sigla Seat s-a schimbat de multe ori, iar versiunile sale originale nu seamana deloc cu emblema de astazi. Logo-ul oficial al companiei s-a schimbat de cateva ori in ultima jumatate de secol, iar primele logo-uri merita o atentie deosebita, in ceea ce priveste individualitatea fiecaruia. Despre despre cum au avut loc aceste schimbari, afla urmarind in continuare acest articol auto.

Scurta istorie a Seat

Seat (prescurtare de la Sociedad Española de Automóviles de Turismo) este un producator spaniol de masini care vinde in prezent sub marcile Seat si Cupra. Seat a fost fondata la 9 mai 1950, de Instituto Nacional de Industria, un holding industrial de stat spaniol, si a devenit rapid cel mai mare furnizor de masini din Spania. In 1986, dupa 36 de ani de listare ca producator auto independent la bursa, guvernul spaniol a vandut SEAT grupului Volkswagen.


In comparatie cu alte marci auto, marca Seat este putin cunoscuta, desi exporta 80% din masinile produse si le vinde cu succes in peste 70 de tari. Este cel mai mare producator spaniol de masini si are toate oportunitatile de a dezvolta noi modele de la zero.

Logo Seat-istoric si semnificatie

Istoria identitatii vizuale a Seat poate fi impartita in doua perioade principale. Prima, care a inceput in 1953, care poate fi numită „influenta Fiat”, si cea moderna, care a inceput in 1982, cand marca spaniola si-a aratat in sfarsit individualitatea si unicitate.

Sigla Seat 1953 – 1960

Logo-ul Fiat a influentat emblema Seat de debut. Arata foarte maiestuoasa, in special cele doua aripi semicirculare de pe laterale. In mijloc este un scut rosu inchis, care este impartit in trei segmente. Cea mai mare parte este numele marcii. In centru se afla inscriptia „LICENCIA FIAT”, iar partea de jos este lasata goala. In spatele scutului, artistii au descris un oval inaripat si au detaliat „penele” sub forma de dungi. Aceasta insigna a aparut cromata la primele masini ale companiei.
sigla seat

Logo Seat 1960–1962

In 1960, a fost creat un nou logo. Era o emblema stralucitoare rotunjita, cu un fundal rosu si un contur argintiu gros, cu ornament de frunze. Cuvantul principal era acum in alb, in ​​timp ce sloganul de mai jos era in argintiu. Era o emblema simpla, destul de eleganta si de recunoscut.
Logo Seat 1960–1962

Logo Seat 1962–1968

Logo-ul monocrom conceput in 1962 si prezentat ca un simbol simplu, fara elemente grafice, a ramas pentru urmatorii sase ani. Era un cuvant extrem de simplu, puternic, cu toate literele aliniate pe o linie orizontala subtire.
Logo Seat 1962–1968

Sigla Seat 1968 – 1970

In anul 1968, acest brand auto si-a simplificat logo-ul, printr-un cerc rosu plat, in care designerii au marit numele marcii si au adaugat o chenar gri lat imaginii.
Sigla Seat 1968 - 1970


Logo Seat 1970 – 1982

Logo-ul din 1970 prezenta litere galbene indraznete, fiecare litera fiind plasata in patratul sau, intr-un albastru stralucitor. Acest logo a fost folosit de companie timp de un deceniu si, in opinia sa, a reprezentat energie, progres si incredere.
Logo Seat 1970 - 1982

Logo Seat 1982 – 1990

Dupa ce a intrerupt toate relatiile cu Fiat, marca spaniola Seat a decis sa se indeparteze de imaginile tradiționale si a inceput o noua era. A fost introdus un simbol care este instantaneu recunoscut si astazi. Apare litera groasa stilizata „S”, in care dunga diagonala era formată din mai multe linii albe si albastre cu varfuri ascutite, care simboliza viteza, miscarea si dezvoltarea.
Logo Seat 1982 - 1990

1990 – 1999

Numarul de linii diagonale a fost redus in 1990. Cele trei elemente albe si patru albastre au devenit mai groase, ceea ce a adaugat soliditate si putere intregului logo. Paleta de culori si contururile lui „S” au ramas neatinse.
logo seat 1990

Seat logo 1999 – 2012

In anul 1999, emblema a devenit argintie si a fost plasata pe un fundal rosu. Numarul de dungi a fost din nou redus. Semnul verbal a aparut sub logo, realizat intr-un tip de litera personalizat in rosu.
Numele companiei este situat in partea de jos, separat de restul elementelor.
Seat logo 1999 - 2012

2012 – 2017

O reproiectare in 2012 a facut ca sigla SEAT sa fie putin mai clara. Litera „S” a fost impartita in diagonala, in doua parti, printr-o singura linie alba. Emblema tridimensionala a fost realizata intr-o culoare argintie si completata cu un semn de cuvant rosu, care a schimbat fontul si a devenit mai subtire si mai futurist.
logo seat 2012

Logo Seat 2017 – prezent

Paleta monocroma a fost adoptata de acest brand auto in 2017. Emblema neagra pura, este plasata deasupra literelor negre pe un fundal alb, facand imaginea bidimensionala.
Logo Seat 2017 - prezent

De final

Seat este numele celui mai faimos brand auto spaniol, care a fost infiintat in 1950 de Instituto Nacional de Industria. Astazi, marca Seat, detinuta de Volkswagen Group, isi distribuie masinile in toata Europa si are birouri in America Latina si Orientul Mijlociu.
Logo Seat-istoric si semnificatie

Distribuie prietenilor