Logo si semnificatie sigla Aston Martin, logo-ul producatorului britanic de masini sport de lux si autoturisme si despre cum s-a schimbat in ultimii zeci de ani. Daca nu esti familiarizat cu istoria logo-ului Aston Martin, afla ca este un simbol emblematic asociat cu eleganta, prestigiul, unicitatea, originalitatea si productia ecologica a companiei. Istoria emblemei Aston Martin dateaza de peste 100 de ani, incepand cu anul 1913.
Scurta istorie marca Aston Martin
Aston Martin este o cunoscuta companie britanica care proiecteaza si produce masini de lux de inalta clasa, cu un caracter sportiv. A fost fondată in 1913, dar a devenit populara abia in anii 1950. Astazi, marca are sucursale in peste 50 de tari din intreaga lume si este unul dintre cei mai recunoscuti producatori de masini de lux. Creata de Robert Bamford si Lionel Martin, compania a avut un trecut financiar complex, inclusiv o scurta perioada de faliment. Logo-ul Aston Martin a fost creat pentru prima data in 1921, deoarece in primii sapte ani, compania a folosit doar propria sa marca verbala.
Logo si semnificatie sigla Aston Martin
Primul logo Aston Martin a fost conceput in 1921 si afisa un cerc cu initialele companiei. Literele negre „A” si „M”, intr-un caracter clasic, sunt plasate pe un fundal auriu. Designul pentru logo-ul original Aston Martin nu a fost foarte unic, dar a fost o alegere clasica si eleganta pentru acea vreme, similara cu alte embleme ale companiilor de lux.
In 1927, modificarile siglei Aston Martin au dus la crearea primului set de aripi pentru emblema. Desi simbolul este departe de imaginea pe care o cunoastem astăzi pentru compania Aston Martin, este o buna perspectiva asupra începutului ideii.
Emblema, acum turnata in bronz, prezenta un M stilistic intre cuvintele conectate „Aston” si „Martin”. M-ul avea sageti care se intindeau de fiecare parte, conectandu-l cu „T”-urile din mijlocul ambelor cuvinte. Ca urmare, totul apare simetric si proportional.
In 1930, designul s-a schimbat usor, devenind mai triunghiular si unghiular. Echipa de proiectare a logo-ului Aston Marin a schimbat, de asemenea, schema de culori de la bronz la argintiu.
In 1932, sigla Aston Martin a inceput sa capete o forma mai simpla si mai moderna. Aripile au fost turtite si semnul verbal a fost plasat intr-un mic cadru dreptunghiular in centru. Paleta de culori a fost schimbata in auriu si negru, ceea ce a facut ca logo-ul sa arate elegant si luxos. Tipul de caractere al marcii verbale este simplu si curat.
In 1939, a fost proiectata baza actualului logo Aston Martin. Paleta de culori a fost schimbata in argintiu si negru, forma emblemei a devenit mai unghiulara si mai clara.
Un moment important din istoria logo-ului Aston Martin de-a lungul anilor, a avut loc in anii 1950, cand David Brown a preluat brandul. Numele acesryia apare deasupra placutei Aston Martin, dar scris cu litere mai mici. Culoarea de fundal a devenit bej. A fost adaugata si o margine argintie subtire, adaugand lejeritate.
In 1971, logo-ul „David Brown” era inca in uz, dar paleta de culori a fost usor modificata. Argintul a fost inlocuit cu aur, incercand inca o data să adauge un element de lux imaginii marcii.
In anul 1972, marca Aston Martin a fost cumparata de Company Developments Ltd, iar numele lui David Brown a fost eliminat de pe logo. O alta schimbare a identitatii vizuale a marcii a fost noua paleta de culori. Fundalul a primit o noua nuanta de gri rece, in timp ce liniile aurii au ramas, dar au devenit mai deschise.
1984 a fost anul in care s-a introdus baza pentru aripile emblematice Aston Martin, cu un design nou, mai atragator. Revenind la paleta de culori gri, argintiu si negru, logo-ul creat in 1984 a facut aripile mai elegante si mai sofisticate. Literele din semnul verbal au fost, de asemenea, putin mai inguste in acest design.
In 2003, a aparut o versiune mai rafinata a logo-ului, de data aceasta fara culorile argintii sau gri. Aripile Aston Martin sunt acum desenate intr-un contur negru simplu. Cutia dreptunghiulara, care contine fontul logo-ului Aston Martin, a devenit un verde intens, in timp ce scrisul din interior este alb.
Noul logo Aston Martin, prezentat in iulie 2022, la prima vedere nu difera semnificativ de cel precedent din 2003. Doar la o examinare mai atenta, se observa ca tipul de fontul in care a fost scris numele companiei, precum si fundalul din spatele acestuia, s-au schimbat. In plus, modelul aripilor a fost oarecum simplificat si netezit.
De final
Logo-ul Aston Martin a suferit diverse modificari de-a lungul anilor. Cu toate acestea, este considerata, pe scara larga, drept una dintre cele mai emblematice si recunoscute logo-uri auto create vreodata. Cel mai vechi logo Aston Martin cunoscut a fost introdus in 1921 si a constat dintr-o simpla imbinare a literelor „A” si „M”, in interiorul unui cerc negru cu doua linii. De atunci a fost revizuit si simplificat, pastrandu-se in concordanta cu estetica designului contemporan.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai multa cunoastere.