Sari la conținut

Minciuni frecvente ale comerciantilor auto


Minciuni frecvente ale comerciantilor auto, prezentate in acest articol auto si pe care multi le folosesc pentru a atrage potentialii clienti, toate fiind ca o problema reala pe care orice o poate intalni. Cele mai raspandite trucuri ale vanzatorilor de masini sunt ca masina nu a suferit accidente, are kilometri putini, detine o carte de service, sau a fost achizitionata de la o persoana in varsta. Vanzatorii de masini second hand pot folosi metode mult mai complexe, dar multi cumparatori le trateaza cu rezerva.

In primul rand, trebuie mentionat ca nu toti vanzatorii pot fi la fel, dar sunt cazuri in care oferta unuia dintre ei ne poate pune in pericol. Totusi, ce este de remarcat, este faptul ca, din ce in ce mai multe persoane, cu precadere dealeri, importa masini ceva mai scumpe, dar bine intretinute, cu toate documentatiile.

Minciuni frecvente ale comerciantilor auto

Dupa cum se va putea pobserva, trucurile comerciantilor sunt cu adevarat sofisticate, iar acest articol auto sus este doar un preambul al acestora. Daca doresti sa afli cum sa nu fii inselat, este bine sa urmaresti randurile care apar, sau citeste cum sa verifici o masina second hand inainte de a o cumpara.

Kilometraj original

Reducerea kilometrajului este probabil cel mai folosit truc, asa ca este uimitor ca atat de multi oameni inca mai cred o astfel de minciuna. De obicei, comerciantii reduc numarul de kilometri sub limita magica de 200 000, de exemplu 380 000 reali, pentru 180 000 km. ÎSunt date statistice care confirma. 50 la suta dintre masinile care sunt afisate pe site-uri de anunturi au un kilometraj cuprins între 100 000 si 200 000 de kilometri, iar asta, indiferent de cat de veche este masina.

O metoda simpla, dar excelenta, de a creste pretul masinii este reducerea kilometrajului, iar costul acestui serviciu este de doar 100 pana la 200 lei. In plus, aceasta procedura este putin mai greu de detectat de catre un potential cumparator. Deci, ce ar trebui facut? Concentreaza-te pe starea reala a unei masini, in loc de kilometrajul declarat, urmarind articolul Verificare reala numar kilometri masina


Fara accident

6 din 10 masini care sunt afisate, de exemplu, pe multe dintre portalurile de anunturi auto, sunt clasificate ca fara accident. Acest lucru se bazeaza mai ales pe masinile care au fost fabricate intre 2008 si 2017. Acest lucru poate parea destul de plauzibil din perspectiva unei persoane care cumpara o masina second hand. Din pacate, din experienta mai multor persoane, care efectueaza verificari de masini, aceasta statistica arata altcumva.

De fapt, aproximativ 20 pana la 30 la suta dintre masinile care au fost verificate, au fost fara accidente. Exista o definitie oficiala a unei masini fara accident in acest caz. Cu toate acestea, comerciantii folosesc liber expresia „accident”, care inseamna un accident rutier, in care cineva este ucis, sau ranit grav. In consecinta, dealerul (vanzatorul) poate repara masina si o poate marca ca fara accident, chiar daca masina a suferit daune semnificative in timpul unui accident rutier, in care nimeni nu a suferit rani grave.

Prin urmare, atunci cand cumperi masina, ar trebui sa verifici atent starea caroseriei si orice urme ale reparatiilor sale. Legat de acest aspect, verifica marcajele anului de pe ferestre (daca exista), mai ales ca, toate geamurile ar trebui sa provină din acelasi an de productie, sau dintr-un an adiacent.

Service la reprezentanta

Pentru ca este o momeala buna pentru clienti, comerciantii aceasta expresie destul de frecvent. Cu toate acestea, dupa cum poti anticipa, nu fiecare masina este reparata la o statie de service autorizata. Prin urmare, nu neglija sa verifici documentele inainte de a cumpara. Acorda atentie cartii de service si facturilor. Nu este o problema sa fie falsificata intreaga carte sau unele intrari. Cu toate acestea, unii oameni nu o fac corect, asa ca, uneori, poate fi evident ca ceva nu este in regula.

Acorda atentie detaliilor vehiculului din facturi. S-au intalnit situatii in care masina avea cateva facturi, dar de fapt erau pentru alta marca sau model. Mai mult de atat, numarul de intrari este crucial, deoarece o masina de zece ani, cu o singura intrare, nu poate fi considerata intretinuta la o unitate service autorizata.

Primul proprietar

Este usor de descoperit proprietarii unei masini particulare. Este suficient sa obti numarul de inmatriculare, VIN-ul si data primei inmatriculari, pentru a obtine un raport carVertical. Daca masina a fost importata dintr-o alta tara, lucrurile ar fi putin mai grele. In Romania, in acest caz, inseamna de obicei primul proprietar. Dar cati proprietari au fost in strainatate?

Motor fierbinte

Cunoscand ziua si ora programarii unei vizite, vanzatorii pot incalzi motorul masinii in avans, pentru a ascunde acele defectiuni care se simt „la rece”. Prin urmare, ar trebui sa ceri vanzatorului sa nu pornească masina, sau, cel mai indicat, sa nu specifici exact ora vizitei.

Doua seturi de chei

In ciuda afirmatiei, cum ca masina are 2 chei, se pare ca exista doar o singura cheie originala, a doua fiind, se pare, simpla si, uneori, lipsandu-i protectia antifurt. Astfel de cazuri, pot insemna ca masina a fost implicata intr-un accident in strainatate si compania de asigurari a preluat cheia, iar daca cumparatorul va trebui sa obtina o alta cheie originala, aceasta poate costa cateva sute de lei.

Import recent

Sloganul „recent import” este folosit de multi dealeri, dar ar trebui luata in considerare data importului vehiculului in Romania, care pare sa fi fost acum cateva luni. Acest lucru poate indica faptul ca masina a fost cumparata avariata, a fost implicata într-un accident, si a necesitat reparatii majore, sau ca, din anumite motive, nu este apreciata de clienti.


Interior in stare perfecta

Aceasta este o alta afirmatie ca si jumatate de adevar, ca si preferata a comerciantilor. Practic, masina are intotdeauna probleme estetice minore sau semnificative. Chiar daca unele pot parea rezolvate, jocul existent pe sinele scaunelor, elementele de fixare a panourilor usilor, parbrizul zgariat, sau vopsea uzata pe butoane de comenzi, sunt cateva dintre numeroasele modalitati prin care poate fi dezvaluita o alta minciuna a unei astfel de afirmatii.

Concluzie

Se spune ca jumatate de adevar, poate fi o minciuna intreaga. Sunt vanzatori de masini care ne spun, de multe ori, adesea mai putin de jumatate din adevar, de fapt mintind despre masina pe care o vand. Aceste minciuni sunt atat de subtile, incat, uneori, sunt greu de detectat. Sloganurile atragatoare, folosind doar superlative in titluri si descrierile reclamelor, ar trebui sa fie cele care sa alerteze potentialii cumparatori.
Minciuni frecvente ale comerciantilor auto

Distribuie prietenilor
Acasa
Articole
Adauga
Sondaje
Contact