Motoare de mica capacitate recomandate, motoare care sunt comune in masinile compacte si mici, potrivite pentru calatoriile urbane si pentru economisirea de combustibil. Datorita eficientei si performantei exceptionale, motoarele de capacitate mica au castigat popularitate in industria autoturismelor. Cei care cauta o masina compacta, sau soferii incepatori care doresc un consum redus de combustibil, pot sa descopere un motor de mica capacitate ideal.
Acest articol auto incearca sa afiseze astfel de motoare de top, disponibile in prezent, stiind ca o cautare a unei masini second hand, pentru multi, este o sarcina dificila. Gama limitata de motoare va fi evidenta pentru cei interesati de un model care este vechi de cativa ani sau, de ce nu, ceva mai nou.
Motoare de mica capacitate recomandate
De ceva vreme, exista motoare mici care sunt supraalimentate si par sa reduca consumul de combustibil. Practica demonstreaza ca sunt economice, dar intr-un mod calm. Pot consuma pana la 10–11 litri atat pe drum, cat si in oras. Totusi, computerul de bord poate sa afiseze 5 pana la 7 la suta, daca se accelereaza moderat. Motoarele mici nu au costuri de intretinere ridicate. Cel putin, o parte dintre tipurile afisate in acest articol.
1.2 TCe – Renault
Un motor Renault 1.2 TCE pe benzina este printre cele mai cunoscute. Prezentat sub capota celei de-a treia generatii Renault Clio este, in opinia multora, este considerat a fi de un motor de succes, in comparatie cu concurenta. Versiunea de 118 CP este cea mai populara, oferind performante satisfacatoare pentru Clio si Megane si un consum rezonabil de combustibil. Acest propulsor, dezvoltat de Renault, ofera o combinatie excelenta de performanta si eficienta a combustibilului.
Francezii au optat pentru injectia de combustibil in mai multe puncte, ceea ce face posibila instalarea unei instalatii secventiale de gaz. In plus, motorul nu este foarte sensibil la calitatea combustibilului folosit. Un lant de distributie nu necesita o inlocuire periodica, doar ca se recomanda verificarea lui in mod regulat. Durata de viata a lantului si a turbocompresorului este imbunatatita, daca uleiul de motor si filtrele sunt inlocuite la fiecare zece pana la cincisprezece mii de kilometri. In conditii favorabile, poate dura si 200 000 de kilometri, fara a prezenta semne majore de uzura.
1.2 TCe este unul dintre cele mai bune motoare din categorie lui. Este capabil sa parcurga o distanta de 200 pana la 250 de mii de kilometri fara probleme semnificative. Riscul de defectiuni grave este scazut prin servicii de intretinere adecvate.
1.4 Turbo EcoTec – Opel
Este un motor care a fost introdus pentru prima data in gama Meriva B, in 2010. In urmatoarele luni, a fost adaugat si la alte modele Opel, cum ar fi Corsa, Astra, Zafira, Adam si chiar Insignia, model clasa de mijloc. Are o putere de 100, 120 si 140 CP, in functie de versiune. Dupa actualizarea din 2015, modelele de 125 si 150 CP au fost disponibile si au demonstrat ca sunt suficient de puternice pentru a conduce masini compacte atat in mediul urban, cat si pe autostrada. Interesant este ca germanii au introdus in cataloagele lor o optiune cu o instalatie de GPL din fabrica.
Prima varianta a motorului 1.4 Turbo din familia EcoTec, s-a bazat pe un bloc din fonta, strans apropiat de modelele vechi, aspirate natural. Producatorul a folosit o chiuloasa cu saisprezece supape, un turbocompresor fara geometrie variabila, o volanta cu dubla masa care elimina vibratiile generate de motor, injectie de combustibil in mai multe puncte si un lant de distributie.
Drept urmare a injectiei de combustibil in mai multe puncte, 1.4 Turbo este printre cele mai bune si mai recente motoare supraalimentate care pot fi alimentate cu GPL. Consuma intre 6 si 10 litri intr-un ciclu complet, in functie de modelul care se conduce. In contrast cu inginerii de la concernul VAG, producatorii motorului Opel au dezvoltat o transmisie de sincronizare bazata pe lant, care este de fapt o optiune de lunga durata si fara necesitate de intretinere. In schimb, poate consuma cantitati mari de ulei. Este important sa fie verificat in mod regulat starea si pregatit pentru orice reumpleri.
1.2 TSI – Volkswagen
In 2009, grupul VAG a lansat un motor 1.2 TSI de capacitate mica. Inlocuind motoarele cunoscute cu aspiratie naturala cu injectie indirecta de combustibil, acesta a fost proiectat pentru a completa gama de motoare a masinilor din segmentele B si C. Pentru a reduce greutatea, inginerii germani au folosit aluminiu. Este echipat cu un turbocompresor si injectie directa de combustibil, care poate fi de 86, 105 sau 110 CP.
Ca toate modelele din gama TSI, 1.2 a fost echipat initial cu o transmisie actionata de un lant. Din pacate, o multime de probleme au fost cauzate de numeroase defecte de fabricatie. Lantul de distributie, intins la maxim, s-a rupt dupa cateva zeci de mii de kilometri, distrugand motorul. O versiune imbunatatita a motorului cu curea de distributie a fost introdusa in 2012. Astfel, aceste problemele mentionate au disparut.
Pentru masinile de dimensiuni prexum Skoda Fabia si VW Beetle, 1.2 TSI impresioneaza prin consumul scazut de combustibil. In afara orasului, consumul de combustibil este de aproximativ 5 litri la suta. Exista destul de multi mecanici care declara ca durabilitatea scazuta a componentelor individuale este cea mai mare problema cu 1.2 TSI. Surprinzator de des, garnitura de chiuloasa este deteriorata, iar turbocompresorul cedeaza chiar si dupa 100 000 de kilometri.
Desi 1.2 TSI poate fi un motor capricios, modelele din 2012 cu kilometraj scazut si istoric de service, sunt o alegere buna. Ofera performante bune si flexibilitate buna in modelele Fabia sau Polo. Se va dovedi util nu numai in oras, ci si pe trasee mai lungi.
1.0 EcoBoost – Ford
Introducerea in gama Focus din 2012 a motorului pe benzina 1.0 EcoBoost cu trei cilindri de a treia generatie, a marcat o schimbare semnificativa in gama de propulsie a Ford. Noul motor a fost proiectat pentru a inlocui motorul 1.6 aspirat natural, pentru a produce 100-115 CP si functioneaza bine cu GPL.
In functie de versiune, dezvolta o putere de 100, 125, 140 si chiar 155 CP. Utilizarea unui turbocompresor (cu geometrie variabila in versiunile mai puternice) si injectia directa de combustibil, au dus la o eficienta ridicata a motorului. Producatorul a stabilit intervalul de inlocuire a curelei de distributie la 240 000 de kilometri sau 10 ani, dar scurtarea perioadei de inlocuire la jumatate este mai mereu recomandata pentru siguranta.
Unul dintre cele mai importante beneficii ale acestui tip de motor EcoBoost este flexibilitatea. Nu sunt necesare viteze mari pentru a conduce in oras sau pe sosea, ceea ce reduce consumul de combustibil. Din pacate, calitatea combustibilului alimentat afecteaza injectoarele, aspect ce duce la o regenerarea a lor.
Stilul de condus al soferului si intretinerea frecventa, cum ar fi schimbarea uleiului la fiecare zece mii de kilometri, joaca un rol semnificativ in durabilitatea turbocompresorului. Defectiunile grave sunt rare si rezulta in principal din neglijenta intretinerii. Au fost ceva probleme care includeau defectiuni ale sistemului de racire, dar au fost rezolvate la sfarsitul anului 2013.
De final
Ce este important de retinut este faptul ca evaluarea unui motor depinde si de alti factori, cum ar fi transmisia, greutatea vehiculului, suspensia si nivelul de tehnologie integrat. Motoarele bine intretinute, cu un istoric de reparatii dovedit si service adecvat, vor dura multi ani. Limita capacitatilor motoarelor mici este estimata la 300-350 mii de kilometri. Asa ca, inainte de a se lua o decizie in a achizitiona o masina cu motor de mica capacitate, ar fi recomandabil o testare personala, dar luate in considerare si nevoile, bugetul si preferintele personale.
Ramai la curent si devino urmaritor al paginii noastre din Facebook si comenteaza articolele de acolo, dar, distribuie si prietenilor pentru o mai buna cunoastere.