Motorul 3.0 V6 CDI de la Mercedes este un subiect la care acest articol auto face referire, mai ales ca este motorul care ofera multa placere la condus, dar care sufera de majoritatea afectiunilor tipice diesel-urilor moderne si mai ales ca se dovedeste a fi destul de scump de reparat.
Masinile Mercedes, cu un motor diesel eficient sub capota, au fost considerate ca facand parte din marca cu longevitate si rezistenta timp de multi ani. Motoarele diesel legendare, instalate pe W123 si W124, au parcurs un milion de kilometri fara probleme sau cu defecte semnificative. Doar ca, toate acestea s-au schimbat in anii 1990, odata cu introducerea sistemului common rail (CR) si a echipamentelor avansate, pentru a imbunatati eficienta.
Motorul 3.0 V6 CDI de la Mercedes
Alegerea unui motor 3.0 V6 CDI de la Mercedes este o decizie excelenta pentru pasionatii de performanta si rafinament. Acest motor este cunoscut pentru puterea si cuplul sau impresionante, care ofera o experienta de conducere exceptionala. Fiind dotat cu tehnologie de ultima generatie, acest tip de motor diesel ofera o eficienta remarcabila in consumul de combustibil, facandu-l potrivit si pentru cei interesati de economia de carburant. Este un motor care este supus unor teste riguroase, asigurand astfel durabilitatea si fiabilitatea pe termen lung. Indiferent de caroseria pe care este utilizat, acest motor ofera performante remarcabile si o experienta de conducere placuta si lina.
Un astfel de motor poate fi descoperit intr-o gama larga de modele Mercedes si poate fi gasit in clasele C, E, G, R si S, precum si in CLS, ML, GLK, GL, Viano si Sprinter. In anii 2005-2011, motorul a functionat si sub capota lui Chrysler 300C si Jeep Grand Cherokee si Commander (3.0 CRD cu 218 CP). Totusi, performanta si consumul de combustibil depind in mare masura de model.
Motorul este echipat standard cu un filtru de particule DPF si un EGR de generatie mai noua cu un turbocompresor cu geometrie variabila si cu o volanta cu masa dubla. In 2007, Mercedes a propus o versiune modificata, numita BlueTec, cu un convertor catalitic SRC care reduce oxidul de azot si emisiile de evacuare. Doar ca, acest sistem necesita completarea unui agent special AdBlue. O alta versiune a intrat in productie in 2010, cu un nou sistem de injectie si puterea crescuta la 258 CP si 265 CP.
Probleme motor 3.0 V6 CDI
Multe dintre deficientele tipurilor anterioare au fost remediate, dar problemele cu galeria de admisie, unde se aduna depozitele de carbon, persista. Din pacate, motorul, marcat cu denumirea OM642, este extrem de nesigur si repararea lui este costisitoare. Motorul nu a fost imbunatatit structural, asa ca a avut si alte probleme, precum etansarea racitorului de ulei si ventilatia carterului. Deoarece motorul intra in modul de urgenta in cazul unei defectiuni (aspect care duce la o defectiune severa a turbocompresorului), aceasta a doua problema este mai evidenta pentru soferi.
Pana in 2010, Mercedes a luptat cu problema si a facut o campanie de reparatii, mai ales ca motorul a avut inca de la inceput un proces de ardere a funinginei prost calibrat in filtrul DPF. Acest aspect a dus la defectiunea EGR si la patrunderea combustibilului in ulei, diluandu-l si, astfel, ducand la o defectiune grava a motorului. Curatarea eficienta a filtrului este asigurata de o conducere regulata pe sosea, dar, daca este necesar, poate fi regenerat si folosind un serviciu de diagnosticare la o statie de service autorizata.
Ca si in cazul motoarelor competitive, echipamentele care se defecteaza cel mai adesea, sunt turbocompresoare (pentru care s-a folosit un element cu geometrie variabila a lamei), sistemul de injectie (injectoare piezo, nu sunt potrivite pentru regenerare), supape EGR si sisteme DPF infundate. Au existat, de asemenea, cazuri de deteriorare a lantului de distributie (defectiunea s-a manifestat in functionarea zgomotoasa a motorului) si scurgeri la intercooler, cauzate de etansarile instalate incorect, care se deteriorau sub influenta caldurii.
Totusi, aceste probleme nu ar trebui sa apara la motoarele dupa modernizarea din 2010, pentru care s-au folosit elemente imbunatatite, iar din punct de vedere mecanic, este greu sa dai vina doar pe motorina de calitate.
AutoDivers recomanda Cel mai scump si puternic Mercedes S-Class
De final
Din punct de vedere tehnic, 3.0 V6 CDI este un motor extrem de rafinat, iar necesitatea de a efectua o revizie generala a motorului nu se intampla foarte des. Ca si concluzie, motorul functioneaza excelent in utilizarea de zi cu zi si, cu intretinere regulata, ar trebui sa functioneze fara probleme majore pentru o lunga perioada de timp.
Totusi, inainte de a cumpara o masina second hand, se recomanda o inspectie amanuntita si de specialitate. Merita amintit ca, unele costuri de intretinere si eventualele reparatii pot fi mari, asa ca, nu se recomanda acest motor persoanelor care doresc in primul rand sa economiseasca bani.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna informare si cunoastere.