Noul standard de emisii Euro 7, cel in jurul caruia sunt multe intrebari si indoieli, dar care nu trebuie sa fie neaparat si adevarate. Realitatea se pare ca nu este atat de clara despre ipotezele finale pentru noul standard EURO, privind emisiile de evacuare si nici cand va intra in vigoare.
In prezent, cel mai recent standard in vigoare este Euro 6, care a fost introdus treptat incepand cu anul 2014 si impune limite foarte stricte privind emisiile de noxe. Totusi, deoarece tehnologia si cerintele de mediu continua să avanseze, se lucreaza la dezvoltarea standardului EURO 7, pentru a imbunatati si mai mult calitatea aerului si a reduce poluarea.
In noul standard de emisii Euro 7, se incearca stabilirea de limitele de emisii pentru fiecare tip de vehicul. Noile reglementari sunt neutre in materie de combustibil si tehnologie. Acestea introduc restrictii pentru orice tip de vehicul, indiferent daca este alimentat cu benzina, motorina, transmisie electrica, sau alte tipuri de combustibili alternativi.
Vicepresedintele executiv pentru o Europa potrivita pentru era digitala, Margarethe Vestager, a declarat: „Noile reguli ne vor ajuta să respirăm aer mai sigur și să ajute sectorul să devină mai ecologic și mai rezistent. Trebuie să ne ținem de obiectivul Pactului ecologic european și să devenim un standard global.”
Noul standard de emisii Euro 7
Conform propunerilor pentru Euro 7, emisiile de protoxid de azot (NOx) pentru motoarele pe benzina vor ramane aceleasi. Prin urmare, acest lucru le va permite sa produca pana la 60 mg/km de emisii. La acest nivel, vor fi, de asemenea, limitate motoarele diesel. Regulile Euro 6 in vigoare permit motoarelor diesel sa produca pana la 80 mg/km de NOx.
Limitele emisiilor de particule de la frane si anvelope, vor fi si ele stabilite in regulile Euro 7 propuse. Acest lucru este valabil si pentru componentele care urmeaza sa fie aplicate si vehiculelor electrice.
Ar putea fi sfarsitul motoarelor cu ardere?
Sfarsitul motoarelor cu ardere este, desigur, o chestiune de timp, dar cel mai probabil nu va rezulta din standardul Euro 7. Destul de natural, masinile cu motoare cu ardere, care sunt vandute, atat pe piata auto noua, cat si secund, vor circula pe soselele din intreaga Europa multi ani, pe masura ce vehiculele electrice vor incerca sa ajunga pe primul loc in ofertele producatorilor.
Comisia Europeana a declarat ca introducerea standardului Euro 7 nu va fi „cuiul din sicriu”, dar, industria auto va trebui sa implementeze noile reguli si sa se asigure ca acestea sunt respectate. Asa ca, desi noul standard Euro 7 va fi clar mai riguros decat cele anterioare, este important sa urmarim ce apare nou, pentru ca se pot intampla in continuare multe lucruri neasteptate in acest sens.
Daca consideri ca ai ceva de adaugat la acest articol auto, te asteptam cu comentarii si un like pe pagina noastra de Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna cunoastere.