Pastrare ambreiaj si evitare cheltuieli inutile, prin a afla ca merită sa cunosti ca erorile in tehnica de conducere scurteaza durata de viata a ambreiajului, a carui înlocuire poate costa cateva sute de lei bune.
Ambreiajul este o parte extrem de importanta a masinii, fiind cel conecteaza motorul si cutia de viteze. Mai simplu spus, cand masina este stationara, dar motorul sau este pornit, astfel incat masina este gata de condus, arborele cotit cu volanta se rotesc cu o viteza de aproximativ 800 rpm. In acest moment, elementele cutiei de viteze cu treapta neutra selectata (in relanti), sau cand pedala de ambreiaj este apasata, nu transmit putere.
Rolul ambreiajului este de a aluneca temporar, timp in care masina castiga viteza, iar turatiile motorului si transmisiei incep sa se „potriveasca”. Cand pedala de ambreiaj este eliberata complet, nu exista nicio diferenta de viteza de rotatie. Prin urmare, ambreiajele din masinile care ruleaza doar in oras, au cea mai scazuta durabilitate si se dovedesc a fi diferentiate de masinile conduse in principal pe trasee tip autostrazi.
Fiecare sofer ar trebui sa stie ca are un impact mare asupra ratei de uzura a ambreiajului, iar tehnica adecvata de conducere ii poate creste durata de viata. Scenariul invers, este arderea ambreiajului, adica uzura foarte rapida, o patinare care este insotita de un miros puternic de ferod ars, cu un miros neplacut caracteristic si chiar fum. Legat de aceste fenomene, temperatura excesiva a discului distruge adesea si volanta cu masă dubla, iar acest lucru creste semnificativ factura de reparatii.
Pastrare ambreiaj si evitare cheltuieli inutile
Pentru a evita arderea ambreiajului, incearca sa nu conduci inutil de lung pe asa-numitul semi ambreiaj, mai ales atunci cand te afli intr-un ambuteiaj, sau te deplasesi prin urcarea unui deal. Prin urmare, ar trebui sa pleci hotarat, pentru a putea lua piciorul de pe pedala de ambreiaj cat mai repede posibil. Cu toate acestea, exagerarea nu este un indiciu. Pornirea prea dinamica incarca discul de ambreiaj cu un cuplu mare.
Sfatul este sa nu ti piciorul pe pedala de ambreiaj atunci cand nu este necesar. Efortul inconstient, chiar si a unei mici presiuni asupra pedalei, poate impovara elementele sistemului de ambreiaj si, în situatii extreme, poate provoca alunecarea discului.
O crestere semnificativa a puterii motorului, sau instalarea de anvelope mai largi și mai aderente, pot fi, de asemenea, nefavorabile pentru ambreiaj. Trebuie amintit ca ambreiajul are o anumita rezistenta si este conceput pentru a transmite un cuplu specific. Cand tractezi o remorca (rulota) sau tractezi un alt vehicul, este extrem de important sa pornesti fara probleme, fara a conduce in mod excesiv cu semi ambreiaj.
Un alt factor important este practica schimbarilor de viteza. Orice smucitura la eliberarea pedalei de ambreiaj, schimbarea treptelor de viteza in treapta superioara sau inferioara, fac ca ambreiajul sa aiba grija de echilibrarea turatiilor. Desigur, fortele nefavorabile afecteaza si alte elemente ale transmisiei, inclusiv articulatiile sau rulmentii cutiei de viteze. Acest fenomen este bine cunoscut pasionatilor de drifting. Cei care actioneaza lin ambreiajul, se bucură mai mult timp de o masina buna, iar cei care „trag ambreiajul”, adica actioneaza foarte brusc pedala, trebuie sa faca fata defectiunilor si cheltuielilor suplimentare.
Concluzie
Stilul de conducere afecteaza uzura ambreiajului si adesea, ambreiajul se distruge sau se uzeaza prematur, deoarece sunt soferi care nu opereaza corect o masina cu ambreiaj si transmisie manuala. Asa cum s-a mentionat, piese, precum discul de ambreiaj, se uzeaza excesiv daca pedala de ambreiaj nu este apasata complet. Un stil de condus sportiv poate fi, de asemenea, cauza uzurii intense.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna cunoastere.