Sari la conținut

Prescurtari auto folosite-partea a doua


Prescurtari auto folosite-partea a doua, este continuarea a primei parti, din articol auto Prescurtari auto folosite si ce inseamna, si te invita la o noua sectiune de informatii despre masini. Este a doua parte, in care se descopera semnificatiile celor mai populare abrevieri auto, de la I la M, inclusiv.

Prescurtari auto folosite-partea a doua

Cand vine vorba despre o masina, este posibil sa fi auzit de aceste abrevieri, dar nu intotdeauna poti sti ce inseamna toate acestea. Asa ca, descopera si alte abrevieri si termeni existenti in dictionarul auto.

ICC – Controlul adaptiv inteligent al vitezei de croaziera

Sistemul care modifica viteza masinii, pentru a se potrivi cu vehiculul din fata. O alta denumire a acestuia este Active Cruise Control, dar si ACC, care inseamna Active Cruise Control. Potrivit tipului de sistem, poate ajusta si viteza masinii, in functie de conditiile meteorologice.

i-DTEC

Motorul i-DTEC, este un motor inteligent de ultima generatie, care utilizeaza cea mai recenta tehnologie Common Rail si un turbo variabil. Acest lucru are ca rezultat o experienta de condus mai lina, mai silentioasa, dar mai rapida.

IMA – asistenta motor integrata

Datorita combinatiei dintre un combustibil si un motor electric, sistemul de asistenta integrata pentru motor (IMA), se bazeaza pe puterea tehnologiei hibride, rezultand emisii mai mici si o eficienta mai mare a combustibilului.


HP – sau cai putere indicati

Indica puterea maxima indicata a motorului. Termenul, se referea anterior la motoarele cu abur. Numele provine de la compararea unui cal si o masina cu abur.

IMA – asistenta motor integrata

Honda a dezvoltat sistemul Integrated Power Assist in 1997. Este format dintr-un motor pe benzina, ca principala sursa de propulsie, si un motor electric care il sustine. Un motor electric suplimentar serveste ca generator care transforma energia generata de franare. Aceasta energie este stocata in baterii si apoi ajuta motorul pe benzina, adaugand putere la accelerare sau pornire in panta.

Intercooler

Un racitor folosit la mamotoarele cu combustie internă supraalimentate, este cunoscut sub numele de intercooler. Este folosit pentru a imbunatati eficienta motorului si puterea acestuia. Intercooler-ul functioneaza pentru a scadea temperatura aerului comprimat, astfel incat densitatea aerului sa creasca, rezultând o crestere a masei incarcaturii livrate motorului. Ca urmare, motorul are o putere mai mare cand arde mai mult combustibil.

IPS – Sistem inteligent de protectie

Sistem de securitate inteligent bazat pe o retea de senzori plasati in zonele vehiculului cele mai sensibile. Este conectat la modulul de control si la diverse componente ale sistemului de siguranta, cum ar fi airbag-uri, tetiere active, airbag-uri cortina laterala, sau structura speciala a caroseriei.

KCS – Sistem de control al detonarii

Acest sistem este responsabil pentru controlul arderii prin detonare. Un senzor care se afla in blocul motor, este parte a sistemului. Sistemul ajusteaza unghiul de aprindere al amestecului. Acest lucru creste puterea motorului si imbunatateste durabilitatea componentelor motorului.

LED – Light Emitting Diode

Este o dioda emitatoare de lumina care a intrat in productie în anii 1960 si este folosita la lampile cu LED. Este mult mai durabila decat lampile cu incandescenta obisnuite, are o gamă mai larga de tensiune de functionare si o eficienta mai mare. Mai mult, se incalzeste mai putin si consuma mai putina energie electrica.

LHD – Volan pe stanga

Intalnit la o masina care are toata directia pe stanga si este adaptat circulatiei pe dreapta (adica aplicabil in marea majoritate a locurilor din lume).

GPL – gaz lichefiat

Este un combustibil gazos, folosit pentru a propulsa masinile. Se obtine amestecand butanul si propanul. Trebuie facute cateva modificări pentru a oferi masinii acest gaz, cum ar fi instalarea unui rezervor, a unui reductor si a unui sistem de supape solenoide.

MPI – Sistem de injectie multipunct

La un motor cu acest sistem injectia de combustibil in galeria de admisie are loc separat, inaintea fiecarei supape de admisie. Una dintre cele mai populare versiuni ale acestui motor este motorul de 1,6 MPI, care se gaseste îa vehiculele Volkswagen.


MSR – Multi Slip Regulator

Este responsabil pentru completarea sistemului ASR. Este folosit pentru a evita patinarea rotilor, atunci cand soferul franeaza motorul.

MSS – pornire-oprire a motorului

Aceasta functie este realizata prin pornirea automata a motorului la deplasare si oprirea acestuia atunci cand se stationeaza. Scopul sau principal este de a economisi combustibil si de a reduce gradul de uzura a componentelor masinii.

MT – transmisie manuala

Cea mai populara cutie de viteze pentru masini este cea manuala. Este necesar un ambreiaj, care este actionat de o pedală, uneori o parghie, pentru ca acesta sa functioneze corect. Aceasta soluaie ofera soferului capacitatea de a controla cuplul transmis la puntea antrenata. In plus, maneta schimbatorului de viteze controleaza intregul sistem.

De final

Tocmai am finalizat o prezentare generala a celor mai importante abrevieri auto, o continuare a primei parti, afisata in articolul Prescurtari auto folosite si ce inseamna
Prescurtari auto folosite-partea a doua
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna cunoastere.

Distribuie prietenilor
Acasa
Articole
Adauga
Sondaje
Contact