Sari la conținut

Probleme deplasare cu rezervor aproape gol


Probleme deplasare cu rezervor aproape gol, mai ales ca o conducere constanta cu un nivel scazut de combustibil in rezervor nu este doar un risc de a ramane blocat pe drum. Totodata, motorul se expune la probleme atunci cand se conduce cu un martor led de rezerva aprins in bord.

Multi soferi nu cheltuiesc mai mult de cativa zeci de lei pentru un rezervor de combustibil la alimentare in statii. Din pacate, in cele mai multe cazuri, aceasta nu duce la o completare la maximum a nivelului de combustibil, ci o modalitate de a opri temporar indicatorul de rezerva. Testul de autonomie de rezerva publicat intr-un articol auto cu ceva vreme in urma, a demonstrat ca martorul se aprinde de obicei cu mult timp inainte, iar masina este capabila sa se deplaseze mult mai mult decat declara calculatorul de bord. In functie de model, autonomia de rezerva variază de la aproximativ 80 pana la 150 de kilometri. Prin urmare, unii soferi folosesc tactica de a conduce constant cu aceasta optiune de rezerva.

Numai ca, din pacate, acest lucru are multe consecinte negative. Un astfel de comportament este iresponsabil, mai ales ca urmare a unei deplasari pe autostrada, sau drumuri lungi planificate. In anumite sectiuni de traseu, este posibil ca orice eveniment intalnit, sau orice accident, sa poata duce la blocaje de kilometri lungi, care obliga soferii sa astepte in masini. Vara, in stationare, combustibilul se epuizeaza mai putin, dar iarna, cu motorul oprit, nu se va porni incalzirea, ceea ce este la o asteptare a mai multor ore in frig.

Acestea sunt insa doar cateva probleme pe care le poate cauza obiceiul de a conduce constant cu combustibilul la limita, pe rezerva. Multe componente ale sistemului de propulsie al masinii sufera de un nivel scazut de combustibil in rezervor, in principal sistemele de alimentare si de injectie. Totul pentru ca nu exista doar combustibil in rezervor, ci si aer. Ca urmare a schimbarilor de temperatura, apa se condenseaza pe peretii goi ai rezervorului, care apoi, impreuna cu combustibilul, merge spre exemplu la injectoare, provocand coroziunea componentelor acestora. In plus, conducerea permanenta „pe fum” infunda filtrele si tevile, duce la aer deranjant in sistemul de alimentare si uneori chiar la deteriorarea completa a motorului.

Probleme deplasare cu rezervor aproape gol

Iata, prin randurile care urmeaza, cateva consecinte neplacute pe care le poate provoca conducerea pe termen lung deplasarea cu rezervorul aproape gol.


Infundare sistem alimentare

Micile impuritati care provin din combustibilul alimentat sunt usor „prinse” de filtrul de combustibil. Daca se neglijeaza alimentarea regulat a nivelului, va aparea coroziune pe peretii rezervorului. Concentratia de murdarie va creste semnificativ si se va forma un fel de namol, care in cele din urma va infunda filtrul.

Ca si simptome, masina va fi dificil de pornit si, in timpul conducerii, cel mai probabil va smuci si va pierde putere. Solutia este spalarea sistemului de alimentare si inlocuirea filtrelor, impreuna cu rezervorul de combustibil.

Blocarea pompei de alimentare

Pompa amplasata in rezervor este lubrifiata si racita de combustibilul insusi. Cand nivelul este scazut, la mers, de exemplu, in viraje, este aspirat si aer, perturband buna functionare a sistemului. Pompa se blocheaza in cele din urma. La masinile cu instalatie GPL, nici nu se va simti. Ca simptome, motorul nu porneste, iar daca porneste, functionează neregulat si se opreste in timpul acceleratiei. Singurul lucru de facut este inlocuirea pompei de combustibil.

Apa in combustibil

Cand exista putin combustibil in rezervor, apa incepe sa se condenseze pe pereti. Cand vine inghetul, se va transforma in cristale de gheata care vor intra in filtru si conducte, blocandu-le. Simptome unei astfel de probleme se manifesta prin conducte infundate, care nu furnizeaza cantitatea corecta de combustibil. Motorul se chinuie sa porneasca, turatiile fluctueaza si isi pierde puterea. Ca si rezolvare, merita adaugarea unui un absorbant de apa in sistemul de alimentare dupa o realimentare la maxim. Daca acest lucru nu ajuta, se spala rezervorul sau se inlocuieste filtrul de combustibil.

Coroziunea elementelor injectoare

Coroziunea pieselor metalice ale injectoarelor poate fi cauzata de umplerea cu combustibil de proasta calitate. Se intampla ca procesul de coroziune sa fie cauzat si de umiditatea continuta in combustibilul furnizat. Prin urmare, este important sa se inlocuiasca rezervorul de combustibil impreună cu injectoarele. Simptome, in astfel de cazuri, constau in pornire dificila a motorului, fum din evacuare, functionare neuniforma combinată cu consum crescut de combustibil. Ca si rezolvare, injectoarele corodate trebuie inlocuite sau regenerate. De asemenea, este ideal instalarea unui rezervor nou, altfel problema va reveni. Apropo, merita curatarea instalatiei de alimentare si inlocuirea unui nou filtru de combustibil.

Coroziunea rezervorului

Rezervorul se corodeaza in principal din exterior, datorita sarii de pe drumuri si umiditatea reziduala, care sunt de vina pentru aceste lucruri. Se intampla ca rezervorul sa rugineasca si din interior. Totul din cauza apei care se acumuleaza si care se scurge de pe pereti spre fund. In astfel de cazuri, mirosul rezervorului este perceptibil in interiorul masinii, iar rezolvarea este inlocuirea cu unul nou, sau unul uzat, dar in stare buna.

Aer in sistemul de alimentare

Acesta este cel mai frecvent efect al conducerii pana cand rezervorul de combustibil este complet gol. La masinile cu motoare pe benzina, de obicei, este suficient umplerea rezervorului de la masina pentru ca problema sa dispara. La diesel, situatia poate fi mai complicata, fiindca motorul nu porneste nici dupa alimentare. Sistemul trebuie aerisit in mai multe moduri: folosind o pompa manuala (daca masina detine una), sau rotind cheia in pozitia de contact de mai multe ori, asteptand de fiecare data cateva secunde. La masinile fara o pompa primara in rezervor, cel mai probabil va trebui instalata una externa. Pe de alta parte, atunci cand se porneste cu o motorina veche, incarcata cu aer, merita sa se utilizeze un agent spray de pornire automata.

Deteriorari ale motorului

Cand un motor puternic, cu turbocombustie, ramane brusc fara combustibil, amestecul aer-combustibil se epuizeaza si, in consecinta, temperatura din camera de ardere creste. Acest lucru poate provoca chiar arderea unui piston. Ca si simptome, in asemenea situatii, motorul nu porneste sau pierde compresia pe un cilindru, iar functionarea lui poate fi insotita de „batai”. Va fi necesar repararea motorului, sau nlocuit cu unul functional, la mana a doua.

Concluzia

Pentru un sofer obisnuit, care foloseste masina in fiecare zi, se recomanda alimentarea cand indicatorul de combustibil scade la mai putin de un sfert. In cazul soferilor care folosesc masina ocazional, se incearca mentinerea nivelul de combustibil cat mai ridicat. Totusi, indiferent de situatii, inainte de a se porni intr-o deplasare lunga pe autostrada, umplerea rezervorului masinii va evita intotdeauna stresul, care poate fi cauzat intr-un ambuteiaj, sau pe o portiune cu un numar mic de benzinarii.
Probleme deplasare cu rezervor aproape gol


Distribuie prietenilor
Acasa
Articole
Adauga
Sondaje
Contact