Rovinieta mai scumpa in functie de noxe, deoarece, incepand cu anul viitor, conducatorii auto vor fi obligati sa plateasca mai scump, prin includerea de cateva taxe care vor fi luate in calcul. Acestea includ normele de poluare ale autovehiculelor, in functie de vechimea masinii. Transportatorii de marfuri si autocarele care depasesc 3,5 tone, vor plati taxa pe kilometru de sosea parcurs, iar banii vor fi folositi pentru reabilitarea drumurilor.
Asa arata proiectul asumat de PNRR, prin care Uniunea Europeana finanteaza santierele de autostrada din tara. Sistemul de taxare unic la nivelul Uniunii va trebui sa fie introdus pana la jumatatea anului viitor, informează digi24.ro.
Rovinieta mai scumpa in functie de noxe
Iata ce declara Lucian Calmuș, reprezentant CNAIR:
„Serviciul de tarifare electronica ar trebui sa pună la dispozitia acestora echipamente de bord personalizate si o asigurare a functionalitatii acestuia, punerea la dispozitie a unor mijloace acceptate pentru efectuarea platii tarifului sau acceptarea unui alt mijloc de plata folosit de acesta, incasarea tarifului, virarea catre entitatea care il percepe, gestionarea relatiilor contractuale în ceea ce privește utilizatorul, securitatea si confidentialitatea in ceea ce priveste functionarea sistemului de tarifare rutiera si nu in ultimul rand, protectia datelor cu caracter personal”.
Unii activisti de mediu atrag atentia ca, pentru a proteja cu adevarat mediul, ar trebui impusa o taxa anuala fixa tuturor soferilor, indiferent de sectorul de drum pe care-l parcurg. „In functie de norma de poluare, de fapt de cantitatea de emisii pe care o are autoturismul, sa spunem ca emite 150 de g pe km, sa platim cu 1 leu gramul pe an, adica 150 de lei pe an. Toti cei care circulam emitem in atmosfera, ca atare trebuie sa platim toti, indiferent de locul in care ne aflam”, este de parere Dan Trifu, activist de mediu.
Astfel de sisteme de taxare europene sunt deja implementate in unele tari precum Ungaria, Bulgaria si Austria, iar taxele sunt proportionale cu venitul mediu pe cap de locuitor, mentioneaza reprezentantii proiectului.
Concluzie
Asadar, toti soferii se vor confrunta, in curand, cu noi taxe si vor fi obligati sa plateasca roviniete mai scumpe, avand in vedere ca vechimea masinii si normele de poluare vor fi cele care vor mari taxa de drum. Acest Plan National de Redresare si Rezilienta presupune ca masinile poluante sa fie inlocuite cu unele cu emisii reduse sau electrice. Un aspect de luat in considerare in viitor, deoartece cei care vor aduce masini mai vechi de 15 ani pot risca sa nu le mai poata inmatricula.
Avand in vedere starea drumurilor din tara, dar si starea tehnica a unor autovehicule, dar mai ales, daca este adevarat, colectarea sumelor de bani care vor fi folositi pentru reabilitarea drumurilor, poti vota si adauga un comentariu pe acest subiect in pagina noastra din Facebook.
[democracy id=”9″]