Sari la conținut

Schimbari temperatura si presiunea in anvelope


Schimbari temperatura si presiunea in anvelope, sau cum afecteaza conditiile meteorologice presiunea in anvelope, facand ca anvelopele sa piarda si sa castige presiune, pana la punctul in care multi soferi circula fara sa vrea, fie cu anvelopele sub umflate, fie cu anvelopele supraumflate. Afla cum poti atenua impactul vremii si sa te asiguri ca presiunea in anvelope ramane la nivelul corect, urmarind acest articol auto.

Conditiile meteorologice pot avea un impact semnificativ asupra presiunii din anvelopele autovehiculelor. Desi multi conducatori auto sunt constienti de importanta mentinerii presiunii corecte in anvelope, putini cunosc faptul ca aceasta poate fi influentata de factori precum temperatura, umiditatea si vantul. Aceasta este o problema importanta, deoarece presiunea incorecta poate duce la o serie de consecinte negative, inclusiv uzura prematura a anvelopelor, consum mai mare de combustibil si pierderea aderentei pe drumuri alunecoase.

Schimbari temperatura si presiunea in anvelope

Atunci cand temperatura scade, presiunea din anvelope poate sa scada, ceea ce poate duce la o pierdere a controlului asupra vehiculului si la o uzura mai rapida a anvelopelor. Pe de alta parte, in conditii de caldura extrema, presiunea din anvelope poate creste, ceea ce poate duce la o uzura neuniforma si la o reducere a aderentei la drum. In plus, vantul puternic poate afecta si el presiunea din anvelope, in special in cazul vehiculelor cu anvelope late, care au o suprafata mare de contact cu aerul.

Presiune anvelope pe vreme rece

Scaderea temperaturii poate duce la scaderea presiunii in anvelope. Acest lucru se intampla deoarece aerul din anvelope se contracta odata cu scaderea temperaturii, reducandu-si volumul si, implicit, presiunea. In astfel de situatii, este important sa verifici presiunea anvelopelor si sa o ajustezi la nivelul recomandat de producator. Este posibil ca anvelopele sa devina sub-umflate daca presiunea in anvelope scade, ceea ce poate cauza diverse probleme.

Anvelopele pot pierde pana la 2% din presiunea aerului la fiecare 5°C in care temperatura scade. Vremea rece creste nivelul de densitate al aerului, determinand fluctuatia presiunii aerului. La masinile de generatii noi, care afiseaza martori in bord, in timpul iernii, este posibil sa vezi lumina de avertizare a presiunii in anvelope sa apara mai des decat in ​​mod normal. In timp ce lumina se stinge de obicei dupa ce conduci cateva minute, pe masura ce presiunea revine la normal cand anvelopele se incalzesc, temperaturile extrem de reci pot continua sa afecteze rotile.


Deoarece anvelopele pierd presiune pe vreme rece, eficacitatea caracteristicilor de siguranta – cum ar fi controlul tractiunii – poate fi redusa, iar conducerea pe zapada, gheata sau pe ploaie abundenta, cu tractiune redusa a rotilor, poate creste riscul de derapare sau pierdere a aderentei pe sosea.

Totodata, anvelopele insuficient umflate, pot avea contact neuniform cu drumul, provocand uzura excesiva pe marginile interioare si exterioare ale benzii de rulare, daca sunt lasate sub o presiune minima pentru o perioada indelungata. Perioada de rulare a anvelopelor se va reduce semnificativ prin acest tip de uzura.

Presiune anvelope pe vreme calda

Vremea calda are efectul opus asupra presiunii in anvelope, deoarece este mai probabil sa creasca. Cresterea temperaturii mediului poate duce la o crestere a presiunii in anvelope. Acest lucru se intampla deoarece aerul din anvelope se dilata odata cu cresterea temperaturii, marindu-si astfel volumul si, implicit, presiunea. Asa ca,, este important sa verifici presiunea anvelopelor pentru a evita supraincalzirea anvelopelor si a preveni deteriorarea acestora.

Anvelopele supraumflate pot reduce performanta de manevrare, alaturi de riscul crescut de explozie. Presiunea anvelopelor poate influenta eficienta si siguranta, mai ales ca franarea poate fi afectata, deoarece rezistenta la rulare este redusa.

Vantul si presiunea in anvelope

Vantul poate influenta presiunea anvelopelor in moduri diferite in functie de directia si viteza sa. De exemplu, vantul lateral puternic poate afecta stabilitatea masinii si poate duce la uzura inegala a anvelopelor. In plus, vantul puternic poate afecta presiunea anvelopelor prin cresterea sau scaderea temperaturii lor, ceea ce poate duce la o presiune incorecta. In paralel, vantul care exercita presiune asupra anvelopelor poate afecta manevrabilitatea vehiculului si consumul de combustibil.

De final

Este important ca oricare sofer sa fie constient de impactul pe care il pot avea conditiile meteorologice asupra presiunii din anvelope si sa verifice regulat presiunea acestora, in functie de schimbarile conditiilor meteorologice si altitudinii. Prin mentinerea presiunii corecte in anvelope, se poate asigura o conducere sigura si eficienta, precum si o durata de viata mai lunga a anvelopelor.
Schimbari temperatura si presiunea in anvelope
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna cunoastere.

Distribuie prietenilor
Home
Articole
Adauga
Sondaje
Contact