Semnificatie logo BMW, chiar daca unele logo-uri nu au nevoie de nicio prezentare, insa pentru multe dintre ele, imaginea prezentata transmite un mesaj puternic si clar. Asa se intampla si cu acest logo BMW, fiind o emblema care se afla in top 10 dintre cele mai recunoscute logo-uri din lume, mai ales ca acest producator de masini a ramas fidel designului sau timp de aproape o suta de ani.
Multa vreme, albastrul si albul din continutul logo-ului au fost adesea considerate a fi o elice care se invarte, pentru a onora inceputurile de aeronave de la BMW, dar ca adevarul este putin diferit. Pentru BMW, culorile albastru si alb ale logo-ului BMW au simbolizat culorile steagului bavarez si au reprezentat originea companiei.
Semnificatie si istorie
BMW s-a inregistrat pentru prima data ca si companie pe 5 octombrie 1917, la Registrul Imperial German al Marcilor, dar figura din anul 1913 sub numele de RAPP Motorenwerke, companie specializata in productia de motoare pentru avioane. Initial, BMW nu avea nicio emblema, dar creatorii sai au luat pur si simplu insigna originala a fostei companii fondatoare si au pastrat forma circulara.
Forma cu inelul exterior negru a inlocuit silueta capului de cal cu culorile inversate ale statului si literele, BMW, pentru Bayerische Motoren Werke (in germana), sau Bavarian Motor Works (in engleza).
Sursa: BMW.com
Deoarece, atat compania BMW, cat si compania Rapp Motorenwerke produceau motoare de avioane, ideea logo-ului BMW s-ar parea ca provine dintr-o elice de avion.
Cine ar fi crezut ca adevarata sigla BMW s-a nascut in urma unei idei idee inteligente de marketing in anii 1920, cand una dintre reclamele BMW care a aparut in acea perioada, afisa numele companiei in punctul in care se roteste elicea, loc in care au trecut cuvantul „BMW” si care se potrivea perfect cu originile companiei.
Semnificatie logo BMW
De-a lungul anilor, logo-ul BMW a trecut prin cateva schimbari nesemnificative. De exemplu, conturul auriu a fost inlocuit cu unul negru, fontul serif a lasat locul unui tip de litera obisnuita, iar nuanta de albastrul s-a schimbat de mai multe ori.
Anul 2020 a adus o schimbare drastica in identitatea marcii BMW. In martie 2020, compania a introdus o noua emblema, in care cercul negru a fost inlocuit cu un fundal transparent cu un contur alb. Plat si minimalist, noul design a fost in conformitate cu tendintele moderne.
Sursa: Adage.com
Concluzie
BMW (o abreviere pentru Bayerische Motoren Werke) este unul dintre cei mai bine vanduti producatori de autoturisme, alaturi de Mercedes-Benz si Audi. Sigla emblematica BMW, executata in culorile oficiale ale regiunii Bavaria, infatisează o imagine geometrica stilizată, care seamana cu o elice de avion. Dupa cum ai citit, la inceputurile istoriei sale, compania era specializata in productia de avioane, iar legatura cu mostenirea marcii este inca pastrata in acest logo.
Daca s-ar cere cuiva sa numeasca cele mai importante embleme recunoscute din lume, logo-ul BMW s-ar numara cu siguranta printre ele. Un logo simplu, dar original, care a trecut cu succes testul timpului.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna cunoastere.