Semnificatie si istorie logo Maybach, producatorul auto de lux din Germania, o companie care a fost infiintata in anul 1909 si care s-a specializat in modernizarea masinilor Mercedes Benz, adaugand precizie si calitate atat designului, cat si caracteristicilor tehnice ale automobilelor.
Este un brand emblematic, care a fost intotdeauna foarte constant in realizarea de cea mai inalta calitate a masinilor sale, prin design si concept de identitate vizuala. In zilele actuale, numele fondatorului companiei, Wilhelm Maybach, a devenit nu doar titlul sau marca, ci un nume comun pentru masini de lux si calitate superioara.
Scurta istorie Maybach
Infiintata in 1909 de duo-ul tata-fiu, Wilhelm Maybach si Karl Maybach, compania a inceput prin asamblarea motoarelor diesel si pe benzina pentru dirijabile ale celor de la Zeppelins, iar mai tarziu, a intrat intr-o afacere prin care se realizau vagoane. Dupa sfarsitul Primului Razboi Mondial, in 1919, compania a construit primul sau automobil. In urmatorii douazeci de ani, aceasta firma germana a produs mai multe vehicule clasice, iar in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, a revenit la productia de motoare.
In 1960, Maybach a fost achizitionata de Daimler-Benz, iar brandul a revenit ca si o marca de masini ultra lux, impartind componente semnificative cu Mercedes-Benz. Cu ceva vanzari lente la inceput, numele Maybach a devenit ca sub-brand al Mercedes-Benz, care este detinut de Daimler AG. Daimler produce in prezent o editie ultra lux a Mercedes-Benz S-Class sub marca Mercedes-Maybach.
Semnificatie si istorie logo Maybach
Desi istoricii vremurilor au clarificat povestea acestui durabil producator german de masini, semnificatia emblemei companiei este neclara. Majoritatea oamenilor sunt de acord ca cele doua litere „M” inseamna Maybach Motorenbau, dar exista mai mult decat se observa, aspectele nefiind atat de simple. Asadar, continua sa citesti acest articol auto pentru a afla mai multe despre semnificatia reala din spatele logo-ului Maybach.
1909 – 1997
Logo-ul Maybach, introdus inca din 1909, era compus din doua litere suprapuse „M” (una pentru „Maybach”, alta – pentru „Motorenbau”), inchise intr-un medalion triunghiular cu laturile arcuite. In plus, exista si un semn de cuvant pozitionat in partea de jos a triunghiului. paleta de culori este cea care atrage cel mai mult atentia, producatorul auto de lux alegand sa scrie literele „M” si cuvantul „MAYBACH” in verde, cu contururi albe pe un fundal auriu.
Destul de interesant este faptul ca, producatorul german de automobile a decis sa pastreze neatins acelasi design, pana in 1997, doar prin cateva modificari minore facute numai asupra cadrului. Sunt doar cateva marci auto care se pot lauda ca au pastrat aceleasi elemente de design pentru o perioada atat de lunga, iar Maybach, nu a pastrat nealterate doar simbolurile, ci si intreaga emblema.
1997 – 2013
Urmatorul design a folosit aceeasi combinatie de litere. Numai ca, de data aceasta, le-au colorat in negru si le-au plasat pe aceeasi figura in forma unei placi mici de metal. Fundalul era inca portocaliu, dar literele, cat si figura in sine, au rame conturate care seamana cu metalul. Emblema este incadrata de un chenar negru, care este, de asemenea, incadrat in metal.
Literele mari, conturate si stabile de pe sigla principala Maybach, conceputa in 1997, sunt plasate intr-un font distinctiv Sans Serif modern, care arata destul de aproape de faimosul font Gill Sans Nova. Literele sunt setate la o distanta semnificativa una de alta, ceea ce face ca inscriptia sa apara si mai stabila si mai puternica.
Paleta de culori a siglei Maybach, este compusa din doua nuante metalice, auriu si argintiu, iar negrul simplu pentru accente. Auriul este prezent ca simbol al luxului si preciziei, in timp ce liniile negre si argintii drepte si curate de pe logo, reprezinta profesionalismul, excelenta si experienta cunoscutului producator auto german.
De final
Dupa cum s-a afisat in acest articol auto, in 1960 Maybach a devenit parte a Daimler AG, iar in 2002 se decide relansarea Maybach pentru masini exclusiviste, care trebuie sa concureze cu Rolls-Royce si Bentley, printre altele. Maybach s-a bucurat de putin succes, iar numele marcii dispare in 2012, numai ca, apare din nou, pentru editiile speciale ale modelului Mercedes S-Class din 2014.
Logo-ul lui Maybach se doreste a fi (dupa declaratiile producatorului) cel care emana indrazneala, bucurie si incredere. Mercedes-Benz este cel care va atasa o pagina la manualul lui Maybach si va putea adopta o abordare mai indrazneata a deciziilor sale de design si a elementelor de stil.