Simptome defectiune turbocompresor, avand in vedere ca dotarea si instalarea unui turbocompresor permite sa cresti performanta motorului. In trecut, era folosit aproape exclusiv la motoarele diesel. Astazi, il gasim din ce in ce mai des si la masinile cu motoare pe benzina, adesea in masinile mici de oras, care ar trebui sa le mareasca puterea. Din pacate, turbocompresoarele sunt componente sensibile si predispuse la defectiuni, iar despre cum arată primele simptome ale unui defect, urmareste acest articol auto.
Conform ipotezei aproape tuturor producatorilor, durata de viata a turbocompresorului ar trebui sa fie cel putin egala cu perioada de functionare a motorului. Se presupune ca, cu o functionare optima, turbina va putea rezista pana la 1 milion de kilometri parcursi. Deci de ce avem probleme atat de des? De ce atat de des turbina se uzeaza mult mai devreme? Raspunsurile constau tocmai in modul de exploatare.
Cum functioneaza un turbocompresor
Este elementul responsabil pentru cresterea puterii performantei a motoarelor auto, diesel si benzina. Scopul acestui subansamblu auto este de a alimenta camera de ardere cu o doza mai mare de aer, permitand astfel ardereade mai mult carburant si generarea temporara asociata de mai multa putere. Pentru a oferi o doza crescuta de aer, turbocompresorul functioneaza in conditii extreme, la temperatura si presiune ridicata. Ca urmare, este un element deosebit de vulnerabil la deteriorare, mai ales atunci cand nu i se asigura o lubrifiere adecvata, sau cand un obiect solid intra in el.
Simptome defectiune turbocompresor
Iata, prin randurile care urmeaza, cateva simptome tipice ale defectiunii unui turbocompresor.
Probleme de acceleratie
Cand observi o intarziere clara intre momentul apasarii pedalei de acceleratie si raspunsul masinii, problema este probabil turbocompresorul si este una dintre primele simptome tipice ale defecțiunii acestuia. Desigur, problema poate fi si o defectiune a clapetei de acceleratie sau a sistemului de alimentare cu carburant, asa ca merita sa verifici aceste elemente atunci cand atungi intr-un atelier reparatii auto.
Fluierat caracteristic
Instalarea unui turbocompresor ajuta nu numai la cresterea performantei motorului masinii, sau la reducerea emisiilor nocive, ci si la o functionare silentioasa. Aceasta componenta auto amortizeaza zgomotul de la admisia de aer, iar atunci cand functioneaza corect, motorul masinii ruleaza extrem de silentios. Fluieratul puternic de sub capota masinii este, prin urmare, un simptom tipic de deteriorare a turbocompresorului. Cu cat suieratul este mai puternic, cu atat simptomele de defect sunt mai grave. Defectul poate viza, printre altele roti compresoare, vid sau scurgeri.
Consum crescut de carburant
Furnizarea unei doze mai mari de aer de catre turbocompresor contribuie la imbunatatirea eficientei arderii, ceea ce se traduce printr-un consum mai mic de carburant. Cand se observa o crestere semnificativa a arderii, aceasta poate fi cauzata de o defectiune a turbocompresorului, de exemplu o scurgere.
Fum gros din teava de esapament
Datorita faptului ca turbocompresorul ajuta la imbunatatirea eficientei arderii carburantului, o masina echipata cu acesta emite mai putine gaze de esapament nocive. Cand nori de fum gros ies din teava de esapament a masinii, este posibil ca turbocompresorul sa fi fost doar deteriorat. Daca fumul are o culoare albastruie, problema poate fi si garniturile supapelor deteriorate. Cu toate acestea, trebuie amintit ca defectiunea pompei de injectie sau a injectoarelor in sine, are, de asemenea, un efect foarte similar. Indiferent de motiv, intr-o astfel de situatie merita sa contactezi imediat un mecanic cu experienta.
De final
Un turbocompresor deteriorat poate distruge motorul. Prin urmare, merita sa cunosti simptomele defectiunii turbinei si sa nu le ignori.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna informare si cunoastere.