Simptome si cauze discuri de frana deformate, mai ales ca o astfel de problema nu trebuie ignorata, deoarece, ovalizarea lor afecteaza functionarea intregului sistem de franare si confortul la volan. Iti poti pune intrebarea daca discurile de frana ale masinii tale sunt indoite? Acest articol auto, incearca sa descrie simptomele si cele mai frecvente cauze ale problemei.
Deformarea discurilor de frana se manifesta cel mai frecvent prin vibratii ale volanului, scartaituri si alte zgomote neplacute, dar si distante mai mari de franare. Aceste simptome nu trebuie ignorate, deoarece un sistem de franare functional este esential pentru siguranta rutiera. Pentru a reduce riscul deformarii discului, merita sa conduci incet, sa eviti baltile adanci sau sa speli masina cand sistemul de directie este incins.
Simptome si cauze discuri de frana deformate
Pentru a recunoaste ca o masina are discuri de frana strambe, se pot observa cateva simptome usor de remarcat legate de confortul la volan. Vibratiile sunt adesea resimtite la franare, in special in volan, dar si intreaga masina poate tremura. Pe langa toate acestea, trebuie atentie la pulsatia pedalei si la zgomotele neplacute, cum ar fi scartaitul sau trosnitul.
Confortul la volan este important, iar deformarea discurilor poate duce la distante de franare mai mari si poate avea consecinte grave. Discurile ovalizate pot provoca supraincalzirea franelor, afectand negativ functionarea acestora. De asemenea, frecarea distribuita inegal contribuie la uzura mai rapida si asimetrica a placutelor de frana si a altor componente ale sistemului.
Cauzele deformarii discurilor de frana
Acum, dupa ce am aflat despre simptomele discurilor indoite intr-o masina, trebuie sa identificam sursa problemei pentru a preveni dezvoltarea acesteia in viitor. Cand discurile fierbinti intra in contact cu apa, se produce de obicei soc termic. Suprafata discurilor poate atinge o temperatura de 500 de grade Celsius in timp ce sunt in functiune! Stilul de condus agresiv, franarea brusca sau prelungita si reglarea incorecta, cum ar fi jantele prost echilibrate, contribuie la cresterea temperaturii. Prin urmare, este o idee buna sa conduci calm, sa eviti baltile adanci si sa consulti un specialist pentru orice simptome aparute, si sa speli masina numai dupa ce discurile s-au racit.
Deteriorarea mecanica, cauzata de deplasarea pe suprafete denivelate sau impactul puternic asupra unei borduri, este o alta cauza a deformarii. In plus, o problema poate fi si rezultatul montarii discurilor pe un butuc care nu este bine curatat, sau a discurilor care au fost montate in mod inadecvat. Uneori, sunt de vina placutele de frana, printr-o instalare incorecta, uzura excesiva, desprinderea unui fragment de ferodou, sau deteriorarea etrierului.
In aceste circumstante, deformarea este favorizata de incalzirea sau uzarea mai rapida a unei parti a discului. Este important de stiut, ca discurile de calitate scazuta au o probabilitate mai mare de a se deteriora. Soferii care cumpara piese ieftine, trebuie sa tina cont de faptul ca acestea probabil nu sunt omologate si se vor deteriora rapid. Cu alte cuvinte, componentele sistemului de franare cu siguranta nu sunt locul unde sa se caute realizarea de economii.
De final
In situatia in care observi oricare dintre aceste simptome afisate in acest articol auto, este recomandabil sa verifici sistemul de franare al masinii la un mecanic auto calificat, pentru a identifica si remedia problema inainte de a conduce in continuare.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai multa cunoastere.