Trucuri de care trebuie sa uiti in sezonul rece, chiar daca ele sunt transmise se foferi din generatie in generatie, adesea sub forma de legende si care inca mai exista. Problema cu ele din zilele noastre, din pacate, este ca de multe ori pot cauza mai multe probleme decat beneficii. Iata, prin randurile din acest articol auto, cateva din trucurile cunoscute, dar care nu ar trebui folosite.
Faptul ca intr-un fel au functionat în trecut, sau caau fost producatori de masini chiar au incurajat utilizarea acestora, nu inseamna ca pot fi folosite si acum. Unele „trucuri” vechi pot fi eficiente, dar folosirea lor este plina de anumite riscuri pe care nu merita sa le iei in seama. Unele dintre trucurile vechi au rezultat din nevoi care sunt depasite cu mult timp in urma.
Ceea ce inainte poate a functionat grozav, poate sa nu mai de-a randament astazi. Vremurile si tehnologia se schimba, masinile sunt diferite de cum erau inainte, folosim combustibili si uleiuri diferiti, astfel ca, multe trucuri mai vechi nu numai ca nu functioneaza, dar chiar dauneaza si pot duce la pagube destul de mari, sau chiar la o tragedie.
Trucuri de care trebuie sa uiti in sezonul rece
Vechile trucuri ale unor soferi sunt prea riscante in zilele actuale si asta ar trebui sa te convinga destul de mult sa nu le implementezi in viata de zi cu zi. Mai ales ca, nu doar vremurile s-au schimbat, ci si vehiculele, masinile de generatii noi nefiind la fel de durabile ca cele de acum 30 de ani.
Truc incalzire motor
Pe vremuri, iernile erau foarte reci, masinile inghetau si trebuia facut fata perioadei. Soferii de camion aprindeau de bunavoie focuri sub motorul vehiculului lor pentru a le putea porni. De unde a pornit aceasta idee?
In trecut, uleiurile de motor erau de o calitate foarte proasta. Inghetul facea ca acea consistenta a lor sa se asemene cu untul, iar acest lucru facea dificila rotirea arborelui cotit, care se afla intr-o astfel de compozitie. In zilele noastre, vremurile sunt mai bune, uleiul nu trebuie incalzit direct, pentru ca este mai stabil la temperaturi, iar masinile sunt mult mai putin rezistente la foc. Nu incerca acest vechi truc, mai ales ca se poate termina cu un incendiu.
Truc cu cheia incalzita
Soferii mai in varsta, cand le ingheta incuietoarea masinii, foloseau trucul de incalzire a cheii cu o bricheta. Numai ca, o cheie de metal care era incorporata intr-o bucata de plastic sau cauciuc, avea toate sansele sa fie deteriorata de acest truc. Asadar, la masinile moderne, nu numai ca o cheie nu mai este metalica, dar incuietoarea poate avea si piese din plastic. Incalzirea cheii cu o bricheta poate deteriora carcasa din plastic, precum si partea electronica a inchizatoarei masinii.
Dezghetare geamuri cu apa fiarta
Razuirea geamurilor de la masina dimineata este cel mai mare cosmar al multor soferi. In urma cu cativa ani, aceasta activitate putea fi evitata turnand peste ele apa fiarta adusă din casa. Gandeste inainte de asta si nu o face!
Folosirea de apa fiarta pe geamurile laterale ale masinilor poate duce la faramitarea acestora, fiindca o astfel de schimbare brusca a temperaturii poate duce la deteriorarea structurii sticlei. Daca nu se faramiteaza imediat, in mod sigur va fi deteriorat. Pe de alta parte, parbrizul va prezenta cu siguranta crapaturi, mai ales daca a avut parte de o deteriorare anterioara.
Truc pentru combustibil de iarna
Pe vremuri, modalitatea de „iernare” a motorinei a fost recomandata chiar si de producatorii de masini, prin introducerea in rezervor a unei cantitati de benzina peste motorina. Astazi, e recomandat sa nu folosesti acest truc si nu doar pentru ca s-a schimbat tehnologia masinilor, dar si pentru ca s-au schimbat si retetele de carburanti.
Iar daca inca esti tentat de acest truc, afla ca sistemele de injectie ale motoarelor diesel moderne sunt foarte sensibile la parametrii combustibilului, iar deteriorarea poate duce la defecțiuni grave, a caror reparatie te vor costa destul de mult. Exista un articol auto intitulat Adaugare putina benzina in motorina iarna, pe care este bine sa-l citesti.
Truc franare pe suprafete alunecoase
Soferii mai in varsta isi amintesc inca despre „franarea cu impulsuri” si o folosesc pe suprafete alunecoase. Astazi este complet inutila, mai ales ca franarea pulsatorie, adica apasarea cu o frecventa a pedalei de frana si eliberarea ei, nu este altceva decat un inlocuitor pentru ABS. Sistemele hidraulice actuale, controlate de electronica si care monitorizeaza ceea ce se intampla individual cu rotile, o fac chiar mai bine decat un sofer foarte experimentat.
Acest truc poate fi folosit de soferii ale caror masini nu au ABS. Cu toate acestea, proprietarii de vehicule mai moderne ar trebui sa aiba incredere in functia ABS. Pe suprafete alunecoase, merita sa ne amintim sa folosim volanul usor, deoarece miscarile prea bruste pot duce la derapari necontrolate ale masinii.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna cunoastere.