Ulei de motor masina generatie noua, stiind ca uleiurile 5W30 au fost cele mai populare uleiuri de motor, complet sintetic, pentru masinile noi pana de curand. Numai ca, in zilele noastre, uleiurile 0W30, sunt din ce in ce mai frecvente, avand o vascozitate redusa la temperaturi scazute ale aerului.
Din ce motiv a aparut aceasta schimbare? De ce producatorii de masini moderne recomanda utilizarea uleiului de motor cu cel mai scazut nivel de vascozitate posibil in conditii de temperatura scazuta? Sunt intrebari la care acest articol auto incearca sa raspunda.
Despre vascozitate uleiuri de motor
Este bine sa discutam despre vascozitatea uleiului de motor, acea viteza de curgere a uleiului prin motorul cu ardere interna, care este data pentru uleiul rece (la pornirea motorului) si uleiul deja fierbinte (la temperatura normala a motorului). In general, cu cat vascozitatea este mai mica, cu atat uleiul va curge mai usor. Uleiurile de motor marcate 0W30 au o vascozitate mai mica la pornirea motorului decat uleiurile de tip 5W30, prin urmare patrund mai repede in cele mai mici goluri, ungand temeinic intreaga suprafata a motorului, protejandu-l impotriva deteriorarii.
Acest lucru este extrem de important in cazul motoarelor de propulsie moderne, miniaturizate, care, cu o capacitate relativ mica, ofera o putere surprinzator de mare, depasind adesea 100 CP. Pentru a reduce riscul de deteriorare rapida a unor astfel de motoare, producatorii lor recomanda utilizarea uleiurilor cu cel mai scazut nivel de vascozitate posibil pentru parametrul de functionare la pornirea motorului, cum ar fi uleiurile 0W30.
Ulei de motor masina generatie noua
Uleiul sintetic 0W30 ar putea fi o alegere buna pentru majoritatea soferilor, dar nu este bun pentru persoanele care indragesc sa conduca rapid si sa accelereze. Este important sa ne amintim ca al doilea parametru de ulei stabileste nivelul de vascozitate necesar pentru functionarea motorului la temperatura standard.
Cand motorul functioneaza la turatii ridicate pentru o perioada lunga de timp, uleiul cu vascozitate scazuta devine prea subtire, pierzandu-si proprietatile de lubrifiere. Uleiul 0W40 este o alegere excelenta pentru soferii care tureaza masinile, deoarece ofera cea mai buna lubrifiere la pornire si mentine densitatea (vascozitatea) adecvata.
Asadar, inainte de a inlocui uleiul din motor cu unul nou, merita sa iei in considerare sfaturile unui mecanic auto cu experienta, sau sa citesti recomandarile producatorului auto, si sa comanzi ulei cu parametrii tehnici indicati de acesta, cu mentiunea ca intervalele de schimbare a uleiului sa fie respectate, de asemenea.
Este ideal sa faci acest lucru la intervale regulate, o data pe an, sau dupa un anumit numar de kilometri (10 000–15 000 km). Atunci cand schimbi uleiul, inlocuieste neaparat si filtrele. Odata ce inlocuiesti filtrul de ulei, inlocuieste si pe cel de aer si, daca este necesar, si de combustibil.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai multa informare si cunoastere.