Verificare presiune in anvelope, deoarece controlul regulat al acestui aspect este o modalitate de a conduce mai economic, pentru o uzura mai lenta a anvelopelor si mai ales pentru o aderenta mai buna pe sosea. Daca simti ca masina ta scoate fum putin mai mult decat de obicei, trage cumva mai greu și distanta de franare pare mai lunga, afla ca unul din motive poate fi si presiunea incorecta din anvelope. Printr-o vizita la un atelier reparatii auto, poti sa descoperi, si mai ales rezolva, astfel de cauze.
Trebuie amintit ca la o presiune scazuta, anvelopa poate sa se distruga pur si simplu, dupa ce ai condus peste o mica denivelare, iar acest aspect este intotdeauna periculos, mai ales la viteza mare. Asadar, presiunea incorecta in anvelope duce in primul rand catre un slab control al masinii, un consum mai mare de combustibil si o uzura mai rapida a anvelopelor.
Verificare presiune in anvelope
Verificarea presiunii in anvelope este recomandata mai ales cand temperatura aerului scade semnificativ, la trecerea toamnei catre iearna si inainte de a porni intr-o deplasare lunga. Cand este rece afara, presiunea aerului din anvelope scade si trebuie completata. Prin umflarea anvelopelor inainte de orice alta calatorie mai lunga, mașina va consuma mai putin combustibil pe drum, conducerea va fi mai sigura si mai confortabila. Presiunea corecta a aerului in anvelope inseamna si mai putin zgomot in habitaclu si un control mai bun asupra masinii, mai ales in situatii de urgenta cand este necesara franarea brusca.
Care este presiunea corecta
Nivelul optim de aer din anvelopele auto este determinat individual de producatorul fiecarei masini. Se determina dupa luarea in considerare parametri precum greutatea vehiculului si puterea motorului. Doar o valoare a presiunii strict definita garanteaza ca anvelopele auto vor adera la carosabil cu partea corespunzatoare a benzii de rulare, ceea ce se intelege automat in distante de franare mai scurte, condus mai silentios, consum mai mic de combustibil si uzură mai lenta a anvelopelor.
Cand presiunea in anvelope este prea scazuta, peretii laterali ai benzii de rulare sunt expusi la o uzura mai rapida. Exista stres si supraincalzire a partilor interioare ale anvelopei, care in situatii extreme pot duce chiar la ruperea acesteia. Acest lucru are ca rezultat de obicei deformarea treptata a acesteia, astfel incat, dupa un timp, anvelopa trebuie inlocuita.
Cand presiunea in anvelope este prea mare, anvelopa intra in contact doar cu suprafata drumului din centrul benzii de rulare, ceea ce poate fi destul de periculos. Pentru a garanta confort si siguranta ridicata la conducere, presiunea trebuie mentinuta în limitele stabilite de producatorul auto.
Cum se verifica presiunea in anvelope
Instrumentul necesar pentru a verifica singur presiunea, este un manometru simplu, de mana, pentru presiunea anvelopelor, adesea instalat ca suplimentar la o pompa de umflat roti. Daca nu ai un astfel de instrument, poti oricand sa te deplasezi la o benzinarie si sa utilizezi un compresor disponibil clientilor. Astfel, daca presiunea aerului este prea scazuta, poti umfla anvelopele imediat. Intreaga procedura nu va dura mai mult de cateva minute.
Cel mai bine este sa verifici presiunea in anvelop, dupa ce ai parcurs cativa kilometri. Atunci esti sigur ca o crestere a temperaturii rotilor, chiar si dupa cateva franari frecvente, nu a contribuit la o crestere temporara a presiunii aerului. Merita subliniat faptul ca se recomanda verificarea periodica, manuala, a presiunii in anvelope, chiar daca masina este echipata cu senzori de presiune. Merita amintit ca toate vehiculele, admise pe piata europeana din noiembrie 2014, ar trebui sa fie echipate cu un sistem automat de monitorizare a presiunii in pneuri si cu o avertizare pentru scaderea acesteia in timpul conducerii.
Dar, din pacate, chiar si cele mai moderne sisteme de control al presiunii de la distanta pot esua si este posibil ca citirile lor sa nu fie intotdeauna exacte. Prin urmare, chiar si la masinile relativ noi, care sunt echipate cu senzori TPMS de ultima generatie, merita sa mergi din cand in cand la un compresor si sa verifici daca fiecare dintre anvelope are presiunea potrivita.
Mentinerea unui nivel constant al presiunii aerului in anvelope auto, recomandat de producator, inseamna nu numai o uzura mai lenta a lor, dar si un confort si siguranta sporite la condus, precum si un consum mai mic de combustibil. Merita sa verifici regulat presiunea, mai ales iarna si inainte de calatoriile lungi, chiar daca masina este echipata cu senzori de monitorizare a presiunii, mai ales ca acest lucru se poate face gratuit, la aproape orice statie Peco care detine un compresor dedicat.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai multa cunoastere.