Vibratie in pedala de frana si in volan, in timpul conducerii, poate strica placerea de a conduce, iar pe langa faptul ca afecteaza negativ mersul la volan, aceasta vibratie poate provoca si uzura inutila a diferitelor parti ale masinii. Exemplele includ anvelopele si amortizoarele, dar si rulmentii si suspensia rotilor, care pot suferi in mod inutil din cauza vibratiilor din volan.
Vibratie in pedala de frana si in volan
Pentru a intelege acest fenomen, este bine ca aceste simptome sa fie lamurite pe rand, mai ales ca identificarea exacta a problemei necesita o inspectie detaliata, iar verificarea acestor componente este un bun punct de plecare.
Vibrare volan in timpul conducerii
Vibratiile in volan nu apar intotdeauna in aceleasi conditii, pentru ca, vibratii ale volanului pot aparea la viteza mare, dar si la viteza mica, uneori chiar la o anumita viteza. Cu toate acestea, atunci cand volanul vibreaza in timpul conducerii, cele mai evidente cauze sunt:
– anvelopele nu sunt echilibrate corespunzator;
– una sau mai multe anvelope sunt desumflate;
– rotile masinii nu sunt aliniate corect;
– janta, sau ranvelopa, este stramba;
Daca nu ai mai avut niciodata vibratii in volan si dintr-o data apar, s-ar putea sa fi lovit o bordura cu putin timp inainte, de exemplu, determinand sa pierzi echilibrul care era pe volan. Dar, chiar si atunci cand ai condus printr-un noroi adanc, cantitati mari de noroi si nisip pe roti pot provoca dezechilibru. Echilibrarea anvelopelor si alinierea rotilor rezolva de obicei problema cu vibratiile din volan.
Cu toate acestea, daca continua astfel de probleme de vibrare in volan, este important ca problema sa fie investigata de un mecanic auto, fiindca si un amortizor uzat poate duce la vibratii. Chiar si uzura punctelor de pivotare ale suspensiei si jocul intr-un rulment al rotii, pot provoca, de asemenea, vibratii. Mai ales la viteze mari, iar astfel de probleme ar trebui rezolvate cat mai curand posibil.
Deoarece deteriorarea unei anvelope poate duce la o explozie, iar piesele uzate din suspensie pot duce la o manevrare imprevizibila a masinii, trebuie evitata neglijarea reparatiilor, mai ales ca sunt situatii care ar putea duce la un accident.
Si apropo de accidente. Uneori trebuie sa franezi puternic pentru a evita un accident, atat de tare incat rotile tale se blocheaza. Din pacate, atunci cand rotile se blocheaza, se poate intampla ca o bucata de pe anvelopa, in raport cu restul anvelopei, sa piarda serios ceva cauciuc. Mai exista si optiunea ca anvelopa sa se rasuceasca usor pe janta.
Acest lucru poate provoca, de asemenea, dezechilibru si, prin urmare, vibratii in volan. Si in acest caz, vizita la un atelier de reparatii auto bun, te pot impiedica sa fii nevoit sa investesti aiurea pentru a scapa de vibratii. In aceste cazuri, vibratia din volan poate fi de obicei rezolvata prin aducerea si mentinerea anvelopelor la presiunea corecta si exacta.
Vibrare volan in timpul franarii
In timp ce vibratia volanului in timpul conducerii poate avea diverse cauze, de obicei exista o singura cauza pentru vibratia volanului in timpul franarii, si anume, discuri de frana deformate. Discurile de frana se pot deforma, pur și simplu prin uzura. Ca urmare, vibratiile in timpul franarii vor aparea numai atunci cand discurile de frana trebuiau deja inlocuite.
Dar, pe langa acest aspect, discurile de frana se pot deforma si din cauza diferentelor mari si bruste de temperatura ale discului de frana. Un fapt care s-ar putea intampla, de exemplu, este atunci cand conduci printr-o balta adanca, dupa ce tocmai ai franat puternic. Ca urmare, cel putin o parte din discul de frana este brusc racit considerabil.
Dar si franarea puternica la semafor si mentinerea piciorului pe pedala de frana in timp ce stationezi, ar putea face ca discul de frana sa se incalzeasca prea mult intr-un singur loc. Ceva care poate aparea mai ales atunci cand conduci cu o transmisie automata. De aceea, este o buna practica, atunci cand conduci o masina cu cutie de viteze automata, sa iei intotdeauna piciorul de pe pedala de frana imediat ce te opresti, si lasa masina sa ruleze putin, inainte sa apesi din nou pedala de frana.
Ceea ce se mai poate intampla, si in urma caruia poti avea vibratii in volan, atat in timpul conducerii, cat si la franare, este ca unul dintre etrierii de frana sa fie blocat si sa nu-si mai faca treaba corect. Daca aceasta este cauza, atunci acest lucru poate fi observat de obicei din culoarea discurilor de frana. Cand discurile de frana sunt de culoare albastruie, inseamna, de obicei, ca au fost supraincalzite.
Este acel fenomen care se intampla atunci cand etrierele de frana au fost blocate si exista senzatia ca se franeaza de una singura masina in timpul conducerii. Pentru astfel de situatii, va trebui sa mergi la un service auto pentru a repara problema ca etrierele de frana sa fie revizuite si reparate, astfel incat sa-si faca treaba corect din nou.
Concluzie
Dupa cum probabil ai observat, vibratiile in pedala de frana si in volan pot aparea in mai multe moduri. Incepe intotdeauna sa cauti mai intai cauza cea mai evidenta si actioneaza de acolo. In acest fel vei gasi intotdeauna cauza exacta, mai devreme sau mai tarziu.
Daca consideri interesant acest articol auto, asteptam un like pentru pagina noastra din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai multa cunoastere.